گیاه کمیاب از تایلندی و چینی قیمت بالایی دارد

اما زمانی که فصل بارانی فرا می رسد، او یک هفته یا بیشتر را صرف بالا رفتن از کوه های اورال می کند و به دنبال گیاهی به نام مرجان می گردد تا با قیمت 450000 تا 500000 ریال به ازای هر کیلوگرم به تاجران چینی و تایلندی بفروشد. در حالی که او صحبت می کرد، منتظر بودند آن را در روستا بازخرید کنند.

گیاهی به نام مرجان نیز وجود دارد که به ندرت رشد می کند و فقط در کوه های اوال موجود است. نوعی گیاه دارویی است که برای استفاده در طب سنتی به ازای هر کیلوگرم بین 450 تا 500 هزار ریال (110 تا 120 دلار) به فروش می رسد.

در phnompenhpost.com بیشتر بخوانید



منبع

بسیاری از انواع گیاهان موجود در کامبوج به عنوان گیاهان سنتی برای درمان بیماری های مختلف مانند گیلو یا گودوچی (Tinospora cordifolia) یا زنجبیل معطر/شنی (Kaempferia galangal) یا کاکلبور خشن (Xanthium Strumartium) استفاده می شوند.

لوی تا سای از یک دست برای برداشتن برگ ها استفاده می کند در حالی که دست دیگر یک عصا را نگه می دارد تا خود را به بالای تپه سنگی ناهموار هل دهد. او یک گردآورنده مرجان است که در روستای Taing Bompong در منطقه Oral استان Kampong Speu در کمون Tasal زندگی می کند. تا سای به The Post گفت که او عمدتاً یک کشاورز بود و علاوه بر کشاورزی، کارهای دیگری نیز برای تکمیل درآمد خانواده‌اش انجام داد.