یکنواختی آبیاری و پراکسید هیدروژن

بر اساس مطالعات و تجربیات بسیار جامع در سراسر جهان، ما می‌توانیم رژیم‌های دوز بهینه را توصیه کنیم که توسط مطالعات آکادمیک نیز پشتیبانی می‌شود (به عنوان مثال، اثربخشی تیمارهای پراکسید هیدروژن در جلوگیری از گرفتگی بیوفیلم در سیستم‌های آبیاری قطره‌ای). این شامل دوز مداوم با غلظت های توصیه شده بر اساس پارامترهای متعدد، از جمله کیفیت آب، سیستم آبیاری، رژیم آبیاری، محصول، آب و هوا و غیره است.



منبع

ما سیستم‌های HPGen متعددی را در محل نصب کرده‌ایم که پراکسید UltraPure را تولید می‌کنند، که در انواع محصولات در بخش‌های مختلف جهان استفاده می‌شود، جایی که کیفیت آب آبیاری نیز بسیار متفاوت است. همانطور که در مثال های زیر مشهود است، بارها و بارها نشان داده شده است که Peroxide UltraPure در مبارزه با بیوفیلم موثر است.

مطالعات بر روی پراکسید هیدروژن اثربخشی آن را در مبارزه با بیوفیلم و جلوگیری از گرفتگی سیستم آبیاری و در عین حال داشتن مزیت اضافی از اکسیژن رسانی به آب نشان داده است. هنگامی که پراکسید هیدروژن وارد سیستم آبیاری شود، به خوبی در آب حل می شود. به محض تماس با مواد آلی، آنها را اکسید می کند. این به آرامی بیوفیلم را فرسایش می دهد و مهمتر از آن از تشکیل بیوفیلم بیشتر جلوگیری می کند. مشاهده یک گرادیان در غلظت از نقطه تزریق تا انتهای خطوط آبیاری بسیار رایج است، با شیب تندتر هر سیستم آلی بیشتری داشته باشد. پس از استفاده، مولکول های پراکسید به آب و اکسیژن تبدیل می شوند.

اما چگونه می توان با بیوفیلم مقابله کرد؟ جدول زیر چند راه حل برای جلوگیری و حذف بیوفیلم را مقایسه می کند.

Peroxide UltraPure: یک سلاح موثر در برابر بیوفیلم
Peroxide UltraPure، تولید شده توسط سیستم HPGen، این اشکالات را با تولید یک فرم فوق العاده خالص از پراکسید هیدروژن، Peroxide UltraPure، به طور مستقیم در محل دور می زند. تولید شده در غلظت های ایمن و کم، مستقیماً در محل استفاده، نیازی به تثبیت کننده ندارد. این آن را برای مصارف کشاورزی ایده آل می کند، جایی که خلوص برای دستیابی به پتانسیل کامل پراکسید هیدروژن حیاتی است: نداشتن تثبیت کننده به این معنی است که پراکسید واکنش پذیری مطلوبی دارد، بنابراین می تواند به عمق کامل سیستم آبیاری، از جمله بستر و ریشه گیاه برسد. منطقه اینها عاری از بیوفیلم نگهداری می شوند و باعث جذب سالم آب و مواد مغذی می شوند که سلامت و قدرت گیاهان را بهبود می بخشد. سیستم HPGen نیز به صورت مستقل عمل می کند: سیستم را به سیستم آبیاری خود متصل کنید، آن را روشن کنید و بقیه امور را بر عهده خواهد داشت.

این در چهار مرحله رخ می دهد:

  1. پیوست: سلول های باکتریایی به یک سطح غیر زنده متصل می شوند
  2. تشکیل کلنی: میکروکلونی ها با توجه به شرایط رشد مناسب برای رشد آنها تشکیل می شوند
  3. رشد: میکروکلونی به رشد خود ادامه می دهد و به یک ماتریکس تبدیل می شود که بیوفیلم را تشکیل می دهد
  4. پراکندگی: ماکروکلونی ها تشکیل می شوند که منجر به مرحله بیوفیلم بالغ و پراکندگی سلول ها می شود که به نوبه خود می تواند سیستم آبیاری را بیشتر مستعمره کند.

با این حال، پراکسید صنعتی چیزی بیش از پراکسید دارد و بر این اساس، دارای چند اشکال عمده است. در غلظت های بالا، پراکسید هیدروژن یک ماده خطرناک است و نیاز به اقدامات ایمنی دقیق دارد. همچنین دارای سطوح بالایی از ناخالصی‌ها، به‌ویژه افزودنی‌های متشکل از فلزات سنگین و عوامل کیل‌کننده است که برای به حداقل رساندن تلفات پراکسید هیدروژن در طول حمل و نقل و ذخیره‌سازی استفاده می‌شوند. این افزودنی ها با انباشته شدن آنها در طول زمان، اثر مضری بر روی آب و محصول دارند. شایان ذکر است، این ناخالصی‌ها در زیرلایه و ناحیه ریشه گیاهان تجمع می‌یابند، جایی که یک منطقه محلی با شوری بالا ایجاد می‌کنند. این نه تنها بر فشار اسمزی آب در مجاورت ناحیه ریشه تأثیر می گذارد، که جذب کود را مختل می کند، بلکه مسیرهای آب به ناحیه ریشه را نیز مسدود می کند. این بدان معنی است که با وجود استفاده از پراکسید هیدروژن، بیوفیلم و عوامل بیماری زا هنوز وجود دارند و افزودن پراکسید بیشتر فقط مشکل را در سطح گیاه تشدید می کند. در نهایت، کاربران به یک زنجیره تامین اغلب فرار با در دسترس بودن و قیمت گذاری نامشخص وابسته هستند.

اثربخشی Peroxide UltraPure در برابر بیوفیلم
غلظت بی خطر Peroxide UltraPure تولید شده توسط HPGen ممکن است برای شما این سوال را ایجاد کند: چقدر در برابر بیوفیلم موثر است؟

در مطالعات میدانی نشان داده شده است که Peroxide UltraPure آبیاری بسیار یکنواخت را در سیستم های قطره ای بدست می آورد. در یک آزمایش کنترل شده در یک مزرعه 12 هکتاری زغال اخته ارگانیک، حدود 30 درصد قطره چکان ها کمتر از مقادیر قابل قبول جریان داشتند. در عرض چند هفته پس از شروع تزریق Peroxide UltraPure، تقریباً تمام قطره چکان ها به آب جاری بازگشتند. این تأثیر بسیار مثبتی بر محصول داشت که با شدت و سلامت بیشتری رشد کرد.

آن بیوفیلم محل مناسبی برای رشد پاتوژن ها است و می تواند منجر به انسداد در سیستم آبیاری شود، بنابراین باید در وهله اول از تشکیل بیوفیلم جلوگیری کنید یا اگر از قبل وجود داشته باشد، آن را حذف کنید. انجام ندادن این کار اغلب از نظر تولید از دست رفته و همچنین در درمان بیماری های گیاهی که نمی تواند علت اصلی مشکل را حل کند بسیار پرهزینه است.

مزرعه زغال اخته در کنار هم اثر Peroxide UltraPure را مقایسه می کند.

یک راه موثر برای جلوگیری از تجمع بیوفیلم استفاده از اکسید کننده هایی مانند کلر یا پراکسید هیدروژن است. کلر، اگرچه در برابر بیوفیلم موثر است، اما راه حل خوبی نیست زیرا می تواند به قطره چکان ها نیز آسیب برساند. علاوه بر این، کلر پس از استفاده، محصولات جانبی ضد عفونی را بر جای می گذارد که در آب یا خاک باقی می ماند و روی گیاهان تأثیر منفی می گذارد.

اسرائیل، آب آبیاری از کارخانه فاضلاب. قطره چکان از خطوط آبیاری تصفیه نشده (چپ، گروه شاهد). ماده قهوه ای روی دیافراگم امیتر به صورت بیولوژیکی انباشته شده است. در مقابل، قطره چکان‌های خطوط آبیاری تصفیه‌شده با HPGen (سمت راست) تقریباً به همان اندازه جدید هستند که پس از بیش از شش ماه قرار گرفتن در معرض فاضلاب تصفیه‌نشده ثانویه از یک مخزن باز، تمیز هستند.

بیوفیلم به عنوان محل پرورش
در حالت ایده آل، شما می توانید از آب 100 درصد تمیز در کشت خود استفاده کنید، اما متأسفانه، این واقع بینانه نیست. شما ممکن است آب خود را از چاه، تصفیه خانه فاضلاب یا استفاده مجدد از آب آبیاری دریافت کنید. این آب احتمالاً حاوی مقدار کمی میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها و هاگ های جلبک است. هنگامی که آن ها با داخل سیستم آبیاری شما تماس پیدا می کنند، بیوفیلم جمع می شود.

جامعه آبیاری اسپانیا، با آب آبیاری از یک کانال باز با بار آلی سنگین. فیلترها و صافی‌های موجود در بخش تحت درمان با HPGen Peroxide UltraPure تمیز به نظر می‌رسند، در حالی که فیلترهای بدون HPGen رشد قابل‌توجهی از بیوفیلم و حتی صدف‌های گورخری را نشان می‌دهند.

محلول هایی مانند اوزون یا UV با بیوفیلم موثر نیستند، زیرا آنها فقط یک اثر موضعی دارند که در طول خطوط آبیاری گسترش نمی یابد. نانوحباب ها به نوبه خود تأثیر بسیار محدودی بر مواد آلی تشکیل دهنده بیوفیلم دارند و برای دستیابی به سطح مورد نیاز از کنترل بیوفیلم تلاش می کنند:

به عنوان یک پرورش دهنده، از محصولات خود مراقبت می کنید و تمام نیازهای آنها را فراهم می کنید: نور، مواد مغذی، آب و شرایط مناسب رشد. از قضا، سیستمی که برای تامین آب و مواد مغذی گیاهان خود استفاده می کنید ممکن است به عنوان وسیله ای برای مهمانان ناخواسته به شکل پاتوژن هایی مانند Pythium، Phytophthora و سایر قارچ ها و باکتری ها، که می تواند به محصولات آسیب برساند و نگرانی های مربوط به ایمنی مواد غذایی را افزایش دهد، تبدیل شود. . این میزبان ارگانیسم ها معمولاً به مقدار کم در آب آبیاری وجود دارند اما تمایل دارند در سیستم آبی به شکل بیوفیلم تکثیر شوند. بیوفیلم نه تنها محل هجوم عوامل بیماری زا است، بلکه تأثیر منفی شدیدی بر یکنواختی آبیاری دارد زیرا قطره چکان ها را مسدود می کند. اثرات آبیاری غیر یکنواخت برای پرورش دهندگان به خوبی شناخته شده است، زیرا گیاهان مقادیر نامناسبی از آب و کود دریافت می کنند، که منجر به استرس در گیاهانی می شود که آب کمتری دریافت می کنند. در نتیجه، عملکرد کمتر خواهد بود و رشد غیر یکنواخت منجر به تغییرات شدید در زمان عرضه به بازار در کل محصول می‌شود – هر دوی این عوامل تأثیر منفی بر سودآوری دارند.

مزرعه آووکادوی پرتغال، با آب آبیاری از یک سد. قطره چکان از خطوط آبیاری تیمار نشده (سمت چپ، گروه شاهد). ماده قهوه ای روی کانال ها به صورت بیولوژیکی انباشته شده است. قطره چکان ها از خطوط آبیاری تیمار شده با HPGen (سمت راست) پس از دو ماه استفاده از Peroxide UltraPure تقریباً به همان اندازه تمیز هستند.