یک آفت گسترده در داخل و خارج از گلخانه

باید به محصولات در فضای باز مانند انگور و مرکبات توجه ویژه ای شود، زیرا آفت می تواند در زیر پوست یا حتی در ریشه این گیاهان پنهان شود. از اینجاست که شیوع جدید در بهار رخ می دهد. در ابتدا، آفت تمایل دارد تا قبل از انتقال به برگ های جوان یا میوه های تازه تشکیل شده در سراسر درخت یا بوته پخش شود. در برخی از محصولات، مانند زغال اخته، ممکن است قبلاً در داخل جوانه های باز نشده پنهان شده باشد.

ماده ها بیضی شکل هستند و با پوشش مومی سفید پوشانده شده اند و ظاهری شبیه به پودر سفید پوشانده شده اند. برخی از گونه ها را می توان با الگوهای ایجاد شده توسط پوشش سفید شناسایی کرد.

علائم و نشانه ها
آسیب شپشک آرد آلود می تواند خود را به روش های مختلفی نشان دهد. شپشک آرد آلود ساقه، برگ و جوانه گل را با موم سفید و پشمی می پوشاند. درست مانند شته ها، آنها دارای قسمت های سوراخ کننده دهان هستند که به آنها اجازه می دهد تا شیره گیاهان را بمکند. سپس شپشک‌های آرد آلود، قندهای اضافی را به شکل عسلک دفع می‌کنند.

شپشک های آرد آلود تحرک کمی دارند، به این معنی که شیوع این آفت تا حد زیادی به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

نظارت بر
هنگام جستجو، توجه به مفاصل روی گیاه – مانند بغل و کاسه گل میوه – مهم است زیرا کلنی های شپشک آرد آلود در قسمت هایی ظاهر می شوند که به عنوان یک پناهگاه راحت عمل می کنند.



منبع

چه شکلی است؟
اول، توجه به این نکته مهم است که شپشک‌های آردآلود ماده و نر کاملاً متفاوت هستند.

شپشک‌های آرد آلود آفات گسترده‌ای هستند که بیشتر گیاهان زینتی، انگور و مرکبات را تحت تأثیر قرار می‌دهند، اما گاهی اوقات می‌توانند در سبزیجات و توت‌های گلخانه‌ای نیز مشکل ایجاد کنند. دیوید ابیجون، متخصص IPM و گرده‌افشانی، به علائم و نشانه‌هایی که هنگام جستجوی محصولات باید به آن توجه کرد، توجه می‌کند. او دقیقاً می داند که چرا این آفت برای کنترل شیمیایی چنین چالشی است و محدوده Biobest از محلول های بیولوژیکی را توضیح می دهد.

آیا می دانستید؟
به همراه حشرات فلس دار، شپشک آرد آلود عضوی از حشرات است کوکویدیا سوپرخانواده آنها نیز متعلق به Pseudococcidae خانواده ای که مهم ترین گونه آفت آن ها هستند کاذب و پلانوکوک.

در مقابل، نرها شبیه مگس‌های کوچک با یک جفت بال سفید/شفاف و بدن مایل به قرمز/صورتی هستند. آنها در مقایسه با ماده ها بسیار کوچک هستند. بدون قطعات دهان، نرها از گیاهان تغذیه نمی کنند و مشاهده آنها در محصول بسیار دشوار است.

شپشک‌های آرد آلود همچنین می‌توانند ناقل ویروس‌ها باشند، از جمله GLRaV (ویروس مرتبط با برگ انگور)، که در حال تبدیل شدن به یک نگرانی فزاینده در مناطق تولید شراب در سراسر جهان است.

چرخه زندگی
تخم‌های شپشک آرد آلود در توده‌های مومی شکل به نام اویساک رشد می‌کنند. ماده ها قبل از بالغ شدن، سه مرحله پورگی با مورفولوژی بسیار مشابه را پشت سر می گذارند.

رشد مردانه مسیر متفاوتی را دنبال می کند. در طول دو مرحله اول پورگی، آنها مشابه ماده ها هستند، اما در مرحله سوم پورگی، آنها شفیره می شوند، پس از آن تبدیل به یک حشره بالغ پرنده می شوند – شبیه مگس.

برای اطلاعات بیشتر:
Biobest Group NV
T: +32 14 25 79 80
[email protected]
www.biobestgroup.com

محدوده میزبان آفت
شپشک‌های آردآلود طیف میزبانی وسیعی دارند، گیاهان زینتی و همچنین محصولات در فضای باز، از جمله مرکبات، انگور، تمشک، زغال اخته، موز، انار، پسته و غیره است. تحت تاثیر قرار گیرد.

Biobest دارای طیف وسیعی از حشرات مفید برای کمک به کنترل شیوع حشرات آرد آلود است:

  • سوسک درنده Cryptolaemus-System (Cryptolaemus montrouzieri) به دلیلی “نابود کننده شپشک آردآلود” نامیده می شود و کاملاً خاص است Pseudococcidae.
  • شکارچی ژنریک Chrysopa-System (کرایزوپرلا کارنه) را می توان در نرخ های بالا برای انتشار سیلابی استفاده کرد.
  • توصیه می شود استفاده از شکارچیان ذکر شده در بالا را با زنبور انگلی Anagyrus-System ترکیب کنید.آناگیروس ولادیمیری). ظرفیت جستجوی بالایی دارد و مرحله دوم و سوم پوره و همچنین شپشک های آردآلود ماده بالغ را انگلی می کند.

به این دلایل، کنترل شپشک آردآلود با استفاده از مواد شیمیایی چالش برانگیز است، زیرا اغلب دشوار است که هر کلنی را با اسپری هدف قرار دهید. علاوه بر این، این آفات همچنین توسط لایه پشم خود محافظت می شوند. از طرف دیگر حشرات مفید به طور فعال آفت را جستجو کرده و آنها را از بین می برند.

این کار باعث چسبندگی برگ، ساقه و میوه گیاه می شود. سپس این سطوح به دلیل رشد کپک های دوده ای اغلب سیاه می شوند. این کپک روی عسلک رشد می کند و تأثیر منفی بر فتوسنتز گیاهان دارد. عسلک مورچه ها را نیز جذب می کند. مورچه ها از شپشک های آرد آلود در برابر دشمنان طبیعی خود محافظت می کنند، که گاهی اوقات مانع از اثربخشی محصولات بیولوژیکی محافظت از محصولات می شود.

راه حل ها
برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه IPM، استفاده از ابزارهای نظارتی صحیح مهم است. توصیه می شود از تله های چسبنده زرد رنگ یا تله های دلتا برای نظارت بر نرهای بالغ استفاده کنید – تنها مرحله چرخه زندگی که می تواند پرواز کند. اگر گونه از قبل شناخته شده باشد، بهتر است از فرمون های جذب کننده در تله ها و کارت ها استفاده شود.

یک چیز واضح است: شپشک آرد آلود ارزش زیبایی شناختی گیاه را کاهش می دهد و در صورت آلودگی شدید می تواند بر سلامت و رشد گیاه نیز تأثیر بگذارد. پژمردگی ممکن است در گوشه و کنار باشد.