آب و هوای کشت گرا برای میخک از طریق سیستم نور رشد LED Climalux


تقریباً کل گلخانه Anjerkwekerij Nieuwland در Hoek van Holland اخیراً به چراغ‌های رشد CLX V1000 از Climalux مجهز شده است. در نهالستان میخک انواع گل میخک تک و اسپری وجود دارد و سن محصولات متفاوت است. نور رشد Climalux یک ریزاقلیم در اطراف هر گونه ایجاد می کند که ناشی از حرکت عمودی هوا در ترکیب با شدت نور قابل تنظیم است.


عکس: کریس دولمن از میخک پرستاری Nieuwland

اقلیم
یکی از مالکان کریس دولمن نشان می‌دهد که تصمیم برای این چراغ‌های رشد به سادگی از بین نرفت. دولمن می‌گوید: «سال‌هاست که ما با سیستم نور رشد SON-T رشد کرده‌ایم، اما ما همچنان سیستم نور رشد LED Climalux را به دلیل انعطاف‌پذیری در شدت روشنایی و استقرار سیستم در ترکیب با انرژی انتخاب کردیم. کارایی سیستم هر لامپ رشد برای نور و تهویه بی نهایت قابل تعویض است و به میکروکلیمای بهتر کمک می کند. این به ما امکان می دهد تا آب و هوای هر گونه را بهتر کنترل کنیم. و از آنجایی که لامپ ها در یک سیستم کلی به یکدیگر متصل می شوند، آنها با هم مجموعه ای از سلول های آب و هوایی را در گلخانه تشکیل می دهند که به برابری آب و هوا در سراسر گلخانه کمک می کند و صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها را تضمین می کند.


عکس: کریس دولمن از میخک پرستاری Nieuwland

ورودی نور هدفمند
دولمن انتظار دارد که با این سیستم بتواند دقیقاً ورودی نور مورد نیاز را در مکان و زمان مناسب تامین کند. به گفته وی، میزان نور خورشید و دمای بیرون می‌تواند هر روز متفاوت باشد و با استفاده از این سیستم می‌توان سطح نور را تا حد مطلوب تکمیل کرد تا بیشترین نتیجه کشت را داشته باشد. ”

استراتژی های رشد چندگانه
با توجه به تنوع زیاد در انواع و مراحل رشد محصولات در نهالستان، دولمن به طور مداوم به دنبال تعادل مناسب بین جذب، تبخیر و انرژی در گلخانه است. “کشت پیچیده است، به طوری که یک استراتژی کشت برای کل گلخانه امکان پذیر نیست. سوئیچینگ مداوم وجود دارد و تجهیزات شرکت شما نیز باید بتوانند از این امر پیروی کنند. خلاقیت و سازگاری زیادی در کشت مورد نیاز است و از این نظر گل میخک نیز محصولی مقاوم است که می‌توانید استراتژی‌های مختلف کشت را روی آن اعمال کنید. ما 110 نوع داریم. گاهی اوقات چندین گونه زیر یک تیر مشبک وجود دارد. دولمن می گوید.


عکس: کریس دولمن از میخک پرستاری Nieuwland

موضوع انرژی
میخک نهالستان Nieuwland برای تولید بدون فسیل تلاش می کند. با توجه به تحولات فعلی در بازار انرژی، موضوع روشنایی هم از منظر قیمت انرژی و هم در رابطه با پایداری تا حدودی مورد بحث است. برای Doelman، نور بخشی از کل پازلی است که او برای شرکت در زمینه تامین انرژی کار می کند. تجارب و تحولات جدید باید به نحوی مثبت به این امر کمک کند.

نور رشد
چراغ رشد CLX V1000 از یک واحد روشنایی قابل تنظیم و یک سیستم تهویه عمودی تشکیل شده است که گرما و رطوبت را به طور مساوی در گلخانه توزیع می کند. این واحد یک میکروکلیمای اطراف هر گیاه ایجاد می کند که ناشی از حرکت عمودی قابل تنظیم هوا در ترکیب با شدت نور قابل تنظیم است. با اتصال صحیح لامپ ها به یکدیگر در یک سیستم کلی، آنها با هم مجموعه ای از سلول های آب و هوایی را تشکیل می دهند که به برابری آب و هوا در سراسر گلخانه کمک می کند و صرفه جویی قابل توجهی در هزینه را تضمین می کند.


عکس: کریس دولمن از میخک پرستاری Nieuwland

شرکت
Climalux یک شرکت هلندی است که به طور کامل بر توسعه و تولید سیستم‌های نور رشد با کیفیت بالا برای محصولات گیاهی و زینتی مبتنی بر ‘Het Nieuwe Telen’ تمرکز دارد. تمامی سیستم ها و قطعات در داخل توسعه یافته و در اروپا تولید می شوند. برای اطلاعات بیشتر به www.climalux.nu مراجعه کنید.

نیولند
Carnation Nursery Nieuwland در سال 2001 توسط Ed Toussaint و Chris Doelman تاسیس شد. در سال 2020، دو شریک به شرکت ملحق شدند: Arnoud Vooijs، مسئول فروش، و Mesut Arici، مسئول کار. از آن زمان، اد توسن مسئول کشت و کریس دولمن مسئول امور مالی، انرژی و نوآوری است. کارآفرینان از Nieuwlandsepolderweg در هوک ون هلند، هلند فعالیت می‌کنند و یک مجتمع گلخانه‌ای مدرن به مساحت تقریبی 28000 متر مربع دارند. برای فروش، آنها با مهد کودک میخک Martin Zwinkels با نام Divine Flowers همکاری می کنند.

برای اطلاعات بیشتر:
Climalux
Zekkenstraat 31,
3151 XP هوک ون هالند
هلند
www.climalux.nu



منبع