آشنایی با 2 نژاد پرفروش گل رز + روش نگه‌داری بلومی | dastchinflower

گل رز دارای گونه‌های بسیار زیادی می‌باشد؛ این گل از نظر فرم، رنگ، زیبایی و عطر جزو بهترین و زیباترین گل‌های دنیا است، که اصولا به صورت بوته ای کشت و جزو گروه این گیاهان دسته بندی می‌شود. با پیشرفت باغبانی و پرورش گیاه به صورت مدرن امکان کاشت و نگهداری گل رز در گلدان فراهم گردید. علاوه بر اینکه باید اصولی باشد، تقریبا دو ماه طول می کشد، تا قلمه‌های این گیاه ریشه بزند. اما نحوه کاشت و نگهداری گل رز در گلدان فقط وابسته به قلمه گیری نیست، بلکه نیازمند نگهداری و ایجاد شرایط محیطی مناسب است. عناصر تاثیرگذار در رشد گل رز در گلدان به صورت زیر است.

http://bongahekhodro.ir

خزانه قلمه رز را در مکانی بدور از آفتاب خشن قرار دهید و آنها را آبیاری کنید. همینکه صبح دم یک آفتاب ملایم به آنها بتابد خوب است اگر سعی کنید قلمه را با یک نایلون شفاف بپوشانید قدرت قلمه زنی را افزایش می دهد. برای آنهایی که در منزل این کار را انجام می دهند می­توانید یک بطری نوشابه را از وسط بریده و قسمت بالایی آن را برای رطوبت داخل قلمه قرار دهید.

گل محمدی

گال طوقه یا Crown Gall یکی از آفات و بیماری گل رز است که با ایجاد غده‌های سرطانی سبب تضعیف گیاه و ازبین‌رفتن آن می‌شود. باکتری عامل این بیماری از طریق زخم‌های گیاه به بافت آن وارد شده و سبب رشد و تکثیر نامناسب سلول‌های گیاه و ایجاد غده‌های سرطانی می‌شود. بیماری Pernospora Sparsa یا سفیدک داخلی یک بیماری گل رز است که با ایجاد لکه‌های بسیار روی بخش‌های مختلف گل سبب تضعیف آن می‌شود.

  • این واریته از انواع گل رز به علت تولید گل هایی با ساقه های راست، در صنعت تولید گل شاخه بریده به میزان بالایی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مقدار مناسبی از بارورکننده های طبیعی را یک بار در ماه استفاده کنید و سعی کنید که از خشک شدن گیاه جلوگیری کنید و مرتب به آن ها آب بدهید و هر چند وقت یکبار گل ها، ساقه ها و برگ ها را هرس کنید.
  • گل رز در کشور ما با نام­های گل محمدی، گل سرخ، گل سوری، یا گل ورد شناخته می­شود.
  • رز فلوریبوندا یکی از رزهای پرورشی و از گروه رزهای باغی جدید است.
  • امروزه گل های مختلف از جمله گل های رز در دنیا دارای طرفداران بسیار زیادی بوده و گل رز دارای گونه ها و انواع مختلفی بوده که به دلیل محبوبیت در اکثر مناطق دنیا این گل زیبا را تکثیر میکنند.
در حالت پيوسته برداشت مجله خبری گل و گیاهها بطور متوسط هر روز دوبار انجام مي گيرد. در صورتيكه در برداشت دوره اي تمام گلها در يك مرحله برداشت مي شوند و سپس به گياهان اجازه داده مي شود تا براي مرحله بعدي توليد گل بكنند. گلها زماني كه يك تا دو گلبرگ شروع به تا خوردن مي كنند، برداشت مي شوند. رز سرخ نماد عشق بی ریا، زیبایی، شجاعت، احترام، تبریک و محبت است. گل سرخ در شعرهای سعدی به عنوان پیام‌آور بهار و نماد خرمی و نشاط، نماد خداوند و کمال مطلق است.

جاهای دیدنی تبریز: معرفی 9 جاذبه گردشگری برتر در تبریز

فسفر موجود در این کود سبب رشد ریشه، پتاسیم سبب رشد غنچه و نیتروژن سبب رشد بهتر شاخه و برگ گیاه می شود. لازم به ذکر است در هر فصل می بایست خاک گیاه هوادهی شود بنابراین برای انجام این کار می توانید از ابزار آلاتی مانند پنجه و رول استفاده نمایید. پس از مشخص شدن نوع بافت خاک باغچه، می بایست مقدار معینی از مواد آلی را برای تغذیه مناسب گیاه به خاک اضافه کنید که برای انجام این کار می توانید از موادی همچون کمپوست ها استفاده کنید. برای این نوع از بافت خاک گل رز (بافت رسی) می توان با اضافه کردن مقداری آهک، ترکیب بافت خاک را تغییر داده و زهکشی آن را بهبود بخشید. 15_ از زمان بسیار قدیم گل رز نماد نهایی عشق شناخته شده است، همچنین بسیاری از افراد از آن برای ابراز همدردی نیز استفاده می کنند. 11_ در سال 2002 ، گل سرخ مینیاتوری با نام “Scentsation شبانه” به فضا منتقل شد.

برخی از انواع گل رز از نظر جهانی