آموزش چرایی استفاده از پلنیوم باکس کانال باکس

طول آن مشابه با طول دريچه اسلوت است اما ارتفاع و عرض آن با توجه به ورودي و عرض دريچه اسلوت مي تواند متفاوت باشد. نمونه کار بازسازی مهندسی ساز نمونه کار بازسازی و ساخت مهندسی ساز با توجه به درخواست… به طور معمول به ازاي هر 80 سانتي متر است يک ورودي هوا در نظر گرفته مي شود اما اين فواصل نبايد از 120 سانتي متر تجاوز کند. نمونه کار نما نمای خشک چیست؟ در سیستم نمای خشک برای اتصال المان ها به یکدیگر از ملات… محتوای این پاپ آپ از تنظیمات پوسته دیناکالا و همچنین به طور جداگانه برای هر محصول قابل تنظیم می باشد. همچنیـن شـایان ذکـر اسـت محصـولات تهویـه مطبـوع و دمپـر هـای صنعتـی بـا برنـد پخش نیرو سپهر مهار بـه ثبـت رسـیده اسـت.

پلنیوم باکس با یک طوقه یا چندین طوقه که ابعاد آن می تواند متفاوت باشد، به دریچه متصل می گردد و همراه با کانال فلکسیبل مقدار عبور هوا به سمت پلنیوم پشت دریچه کانال باکس تنظیم می گردد. جنس پلنیوم پشت دریچه معمولاً از ورق گالوانیزه با ضخامت بین ۵۰ تا ۸۰ تولید می گردد. کاربرد اصلی پلنیوم باکس پخش هوا و تعدیل فشار خروجی هوا از تمام نقاط دریچه های خطی و اسلوت است. پلنیوم باکس فن کویل یکی از انواع باکس پلنیوم می باشد که با استفاده از سیستم‌ها چیلر و فن کویل، جریان هوای خنک و گرم زمانی ‌که وارد لوله‌های خرطومی شود. این نوع از طراحی پلنیوم باکس باعث می‌شود که بتوان آن را برای هر محیطی استفاده کرد. از طرفی این نوع از پلونیم‌ها را به‌ راحتی می‌توان به عایق‌های صوتی و حرارتی مجهز کرد، در واقع این مدل از باکس‌ها برای انتقال هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • متناسب با نوع نیازی که دارید و همچنین بسته به شرایط سقف کاذب می توانید از جنس ها مختلف و ضخامت های متفاوتی بهره بگیرید.
  • پلنیوم معمولاً با یک یا چند طوقه به کانال اصلی توسط لوله های فلکسی بل نصب می گردد.
  • بنابراین می توانید از دریچه های اسلات در هر محیطی متناسب با کاربردی که دارد استفاده کنید.

همچنین تنوع جنس، ابعاد دهانه دریچه هوا، اندازه و جنس تولید شده موجب شده تا معماران داخلی از این قطعه در مناطق و ساختمان‌های مختلف بهره ببرند. از مهم‌ترین خصوصیات کانال باکس می‌توان به تاثیرگذاری در زیبایی فضای داخلی و جلوگیری از پخش صدا از طریق سیستم هوارسانی اشاره داشت. شاید بسیاری از افراد با کارایی پلنیوم باکس‌ها آشنایی نداشته باشند، در واقع باید بگوییم که این وسیله همانند یک باکس اختلاط هوا کار خود را انجام دهد که توسط آن پخش هوا به ‌صورت لایه‌ای و آرام‌ آرام انجام می‌گیرد. پلنیوم در واقع از ورقه‌های گالوانیزه‌ای و استیل که دارای ضخامت طول و عرض متفاوتی هستند، تولید می‌شوند. کاربران می توانند با توجه به ابعاد و اندازه‌های که در دسترس دارید، همچنین شرایط سقف کاذب، طول و عرض دریچه‌های خطی و … پلنویم باکس خود را سفارش دهند. ابعاد دهانه پلنیوم باکس ها با توجه به ابعاد پشت دریچه اسلوت انتخاب می شوند .

هدف از جعبه پلنوم چيست؟

پلنیوم باکس باعث پخش هوا و تعدیل فشار خروجی هوا از تمام نقاط دریچه خطی و اسلوت می شود. باکس توزیع هوا از جنس ورق گالوانیزه به ضخامت نیم میلیمتر به بالا و بر اساس شرایط فضای سقف کاذب و همچنین طول و عرض دریچه های خطی و اسلوت طراحی و ساخته می شود. تنوع طرح، رنگ و مدل جعبه تنظیم هوا بر اساس نیاز مشتریان و هارمونی با کانال هوارسانی بوده و امکان ساخت سفارشی مدل همراه با دریچه هوای خروجی نیز وجود دارد.

هم در زمینه‌ی تولید انواع پلنیوم باکس و هم انواع باکس‌ها و تبدیل‌های دیگر، در حال فعالیت و ارایه خدمات می‌باشد. ساخت و اجرای دودکش ​صنعتی از نظر سیستمی و اصول مهندسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با فشار و درجه حرارت مشعل دیگ های موتورخانه دودکش نیز با مشخصات فنی مورد نیاز ساخته و اجرا ​می شود. جهت هوا رسانی در سقف فضاهایی مثل لابی های و غیره از پلنیوم باکس استفاده می شود. بهتر است که در طراحی و ساخت استاندارد های لازم رعایت شود تا قابل استفاده باشد، از استانداردهای مهم آن میتوان به ضخامت مناسب و همین طور عایق حرارتی و صوتی بودن آن اشاره کرد. پلنیوم باکس به دلیل قابلیت زیادی که دارد، استفاده از آن درساختمان های اداری، ساختمان های مسکونی، پاساژها و هتل ها رواج زیادی دارد.

لوله و کانال و اتصالات اسپیرال رستوران

استفاده از پلنیوم باکس به منظور ایجاد اختلاط کافی هوا و توزیع یکسان هوا در طول، امری لازم و ضروری است. همان طور که مطالعه کردید این محصول وسیله ای پرکاربرد برای استفاده در ساختمان ها می باشد که در طول و اندازه های متفاوت به صورت ساده از جنس گالوانیزه و هم به صورت پیش عایق تولید می شود. با توجه به میزان طول پلنیوم باکس، امکان تعبیه ی یک تا چند ورودی هوا در بدنه ی آن وجود دارد.

معماران ساختمانی جهت استفاده از این شیوه نوین سیستم هوارسانی به شرکت‌های تولیدکننده سفارش سایز مدنظر خود را ارائه کرده تا محصولی با ویژگی‌های جنس بدنه و ظاهری خاص تولید شود. چیلر و فن کویل به‌ عنوان دستگاه‌های تهویه هوای سرد و گرم معرفی می‌شوند که از آن‌ها برای ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌شود. تحت این شرایط برای این‌ که از نصب دریچه کولر، بخاری یا هر سیستم حرارتی و سرمایشی دیگری جلوگیری شود برای هر اتاقی از چیلر و دریچه فنکویل استفاده می‌کنند. با استفاده از این سیستم‌ها جریان هوای خنک و گرم زمانی ‌که وارد لوله‌های خرطومی شود.

آيا پلنوم لازم است؟

آموزش چرایی استفاده از پلنیوم باکس کانال باکس