آنتوریوم گلدانی در گلخانه 2030، یک سال کامل بدون محصولات حفاظت از گیاه

این استراتژی با عنکبوت‌ها، همراه با کنه‌های شکارچی (A. swirskii یا T. montdorensis) و با لاروهای بنددار سبز Chrysoperla carnea، منجر به کنترل بسیار خوبی بر تریپس‌ها شد: در کل دوره گذشته هیچ اصلاح کاملی در زمینه لازم نبود. سال (فقط یک اصلاح (محلی) با محصولات محافظت از گیاه در برابر یک رقم به ویژه حساس به تریپس تنباکو اعمال شد). در این تنظیم نمایشی، نتیجه گیری قطعی در مورد نقش خاص هر یک از سه عامل کنترل بیولوژیکی دشوار است، اما نتایج این استراتژی امیدوارکننده است.

این است که، درست مانند در سیستم کشت تجاری، نسبتا چالش برانگیز است. پرورش دهندگان آنتوریوم گلدانی باید چندین گونه تریپس از جمله Thrips parvispinus (تریپس تنباکو) تازه وارد را کنترل کنند. در حالی که پرورش دهندگان در برخورد با تریپس گل غربی، اکینوتریپس و تریپس آنتوریوم باتجربه هستند، تریپس تنباکو کل سیستم را مختل کرد و در نتیجه در نیمه اول سال 2021 استفاده از محصولات حفاظت از گیاه بیشتر شد. در گلخانه 2030 نیز مجبور شدیم محصولات اصلاحی را چندین بار در آن دوره اعمال کنید.

با یک ایده «خارج از جعبه»، یک عنکبوت کوچک Linyphiidae را معرفی کردیم. عنکبوت ها در مکان های مختلفی از گیاهان لانه کرده اند، تارهای بسیار ظریف آنها نیز در گل ها، بین اسپادیکس و اسپات وجود داشت. تارها به قدری ریز هستند که تنها پس از خیس شدن با مه ریز قابل مشاهده می شوند. این عنکبوت‌ها به سرعت کل گلخانه را مستعمره کردند و از قارچ‌های قارچی و مگس‌های مختلفی که همیشه در گلخانه‌ها وجود دارند تغذیه می‌کردند. به منظور حفظ این منبع غذایی برای عنکبوت‌ها، افزودن نماتدها به بستر برای کنترل جمعیت پشه‌های قارچی را کاملاً متوقف کرده‌ایم.

منبع: wur.nl



منبع

در یک مطالعه جداگانه، عوامل کنترل بیولوژیکی مختلف و استراتژی‌های کنترل تریپس تنباکو و سایر گونه‌های تریپس عجیب و غریب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

چندین محصول در گلخانه نمایشی 2030 با حمایت برنامه “Kas als Energiebron” (گلخانه به عنوان منبع انرژی) رشد می کنند. هدف، کشت بدون انتشار است: بدون انتشار CO2 از سوخت های فسیلی (یک گلخانه کاملاً الکتریکی)، بدون انتشار آب و کود، و بدون انتشار محصولات حفاظت از گیاهان.