آنتی اسکالانت زادآب

آنتی اسکالانت زادآب

میزان مصرف ، عملکرد و کاربرد آنتی اسکالانتبا توجه به نرم افزار های شرکت سازنده و نیز کیفیت آب ورودی (لب شور – دریایی ) به سیستم های اسمز معکوس محاسبه و در اختیار مصرف کنندگان قرار آنتی اسکالانت داده می شود.. آنتی اسکالانت یا ضد رسوب، مواد فعال سطحی هستند که با مداخله در واکنش رسوب گذاری، مانع از تشکیل رسوب روی سطح ممبران می شوند. هایپر صنعت فامکو، بزرگترین تامین کننده مواد شیمیایی، لطفا جهت اطلاع از دیگر مشخصات ضد رسوب و لیست قیمت روز آنتی اسکالانت با واحد فروش تماس حاصل نمایید. آنتی اسکالانت ها با ایجاد فاصله و به دام انداختن یون ها از واکنش بی کربنات با کلسیم و منیزیم جلوگیری می کند. این توانایی در تاخیر یا جلوگیری از تشکیل رسوب منجر می شود آب با سرعت و بازدهی بیشتری از غشا عبور کند.

  • برای جلوگیری از رسوب فلزات از جمله آلومینیوم، منگنز و آهن تدریس و قلیایی که دارای خاصیت قلیایی می باشد را میتوان استفاده نمود پایه این مواد فسفاته است.
  • توصیه می شود همواره از ماده ضد رسوب جهت بالا بردن بهره وری سیستم تصفیه آب استفاده گردد.
  • مشخص است که خاصیت اسیدی این ضدرسوب قوی می تواند به رفع رسوب های ایجاد شده در دستگاه تصفیه آب کمک کند.
  • 5-2 میلی‌گرم در لیتر میزان دوز تزریقی این ضدرسوب است که در صورت امکان بهتر است قبل از فیلترهای کارتریج تزریق شود تا بهترین کارایی را در رسوب‌زدایی داشته باشد.
  • جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آنتی اسکالانت و دیگر مواد تولیدی این شرکت و قیمت انتی اسکالانت با کارشناسان این شرکتتماسحاصل فرمایید.

به طور کلی می توان گفت که میزان تزریق آنتی اسکالانت در محدوده ای بین یک تا شش PPM می باشد. غشایی که بین آب شور و شیرین قرار گرفته است، باعث می شود تا تنها جریان آب از سمت شور به شیرین حرکت کرده و املاح و نمک ها از غشا عبور نکنند. در نتیجه می توان از این شیوه به منظور از بین بردن سختی آب و گرفتن املاح آن بهره جست. اما نقش آنتی اسکالانت اسمز معکوس چیست ؟ در ادامه شما را با نقش این مواد در تصفیه آب به روش اسمز معکوس آشنا می کنیم.

قدرت پراکنده سازی آنتی اسکالانت بر پایه پلیمری بسیار بالاست و احتمال تشکیل رسوب، جلبک و ترکیبات آلوده کننده آب و محیط زیست را به حداقل می رساند. این نوع خاص از آنتی اسکالانت ها عوارض جانبی برای انسان و سایر موجودات زنده را به حداقل رسانده اند و به علت غیر سمی بودن، طرفداران بیش تری دارند. با استفاده از آنتی اسکالانت بر پایه پلیمری می توان انتظار داشت که زمان شست و شوی دستگاه های تصفیه آب در زمان های طولانی تری به انجام برسد.

از طرفی با توجه به این‌که ضدرسوب‌ها در انواع مختلفی موجود می‌باشند، انتخاب نوع نامناسب و استفاده نادرست از آن‌ها می‌تواند به تجهیزات مورد استفاده در سیستم آسیب برساند. بنابر موارد ذکر شده تشکیل رسوب بر روی فیلترهای ممبران و همچنین ایجاد فشار بر پمپ و در پی آن افزایش مصرف انرژی و به مرور زمان کاهش میزان دبی آب از عوارض آن به‌شمار می‌آید. از دیگر عوارض انتخاب نامناسب و استفاده نادرست و بیش از حد مجاز از ضد رسوب، ایجاد خوردگی و محیط اسیدی در تجهیزات سیستم است.

توجه داشته باشید که یون های موجود در منبع تغذیه اگرچه در سیستم RO متمرکز گشته اند، نقطه پتانسیل در رسوب حداکثر جریان کنسانتره را دارد. به طور کلی ، اگر میزان افت فشار یا عبور نمک در حدود 15٪ افزایش یافته باشد ، زمان آن فرا رسیده است که غشاهای RO را تمیز کنید. هم چنین اگر دبی آب تولید شده 15٪ کاهش یافته باشد ، زمان آن رسیده است که غشاهای RO تمیز شوند. بعد از مشخص کردن نوع و مدل آنتی اسکالانت، شما می بایست آنتی اسکالانت خود را با آب تصفیه بدون کلر ترکیب و رقیق نمایید و سپس آن را در بشکه مخصوص که نور خورشید به آن اثر نکند ریخته و از آن استفاده نمایید. PH آنتی اسکالانت ها بر اساس نوع آنتی متغیر است و باید توجه داشت که PH آنتی اسکالانت بستی به قلیایی بودن، اسیدی بودن و یا خنثی بودن آنتی اسکالانت می باشد.

تجهیزات سونا

آنتی اسکالانت مطابق نامش ضد رسوب است و از گرفتگی ممبران های RO جلوگیری می کند. با گذشت زمان به دلیل وجود نمک‌های محلول در آب ورودی به سیستم اسمز معکوس، محل‌های عبور آب از غشا دچار گرفتگی شده و به اصطلاح scaling به وجود می‌آید. آنتی اسکالانت آویستا محصولی از برند Avista Vitec است که در گالن های 25، 230 و 1100 کیلوگرمی با کیفیت و قیمت مناسب به فروش می رسد. این ماده ضد رسوب ممبران، از تشکیل کلیه رسوبات آلی و معدنی نظیر کلسیم کربنات، کلسیم سولفات، باریم سولفات، فلوراید کلسیم، استرانسیوم سولفات و نیز رسوبات سیلیکا جلوگیری می کند. آنتی اسکالانت های آویستا به دلیل ماهیت مواد تشکیل دهنده خود با انواع مواد آلی کاملا سازگار بوده و حتی در دوزهای تزریق پایین نیز عملکرد خوبی دارند. آنتی اسکالانت های آویستا دارای انواع و مدل های مختلفی نظیر مدل Vitec 4000، 2000، 3000 و Vitec 1000 می باشند و پرفروش ترین محصولات آن مدل های 5000Vitec ، 5100 و 5300 می باشد.

آنتی اسکالانت چیست؟ معرفی بهترین انواع آنتی

این نوع آنتی اسکالانت ها وزن مولکولی بالایی دارند و از تشکیل رسوباتی نظیر رسوبات کربنات و فسفات به میزان بالایی جلوگیری می کنند. این نوع آنتی اسکالانت غیر سمی می باشد و در صورت تماس با بدن، مشکلات پوستی و تنفسی خاصی ایجاد نمی کند. با توجه به میزان tds می توان از آنتی اسکالانت آویستا vitec5000 در صنایع داروسازی استفاده نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایید.

شما می توانید جهت تهیه با کیفیت و مناسب این محصول با کارشناسان بازرگانی شیمیایی تهران ارتباط برقرار نمایید. اگر غشای RO به هر دلیلی ایراد داشته باشد، می تواند باعث صدمات جبران ناپذیری در عملکرد سیستم تصفیه، نظیر افت جریان آب خروجی، افزایش هزینه های عملیاتی و کیفیت پایین آب تصفیه شده، شود. شرکت ناب زیست تولید کننده و وارد کننده انواع آنتی اسکالانت بر اساس مشخصات آب مصرفی و با بهترین مواد اولیه اروپایی می باشد.

یکی از مشکلات اسمز معکوس اختلال در دستگاه تزریق است که باعث می‌شود تزریق آنتی اسکالانت بیشتر یا کمتر از مقدار معین شده انجام شود. نوعی محلول جهت رسوب زدایی است که بمنظور پاکسازی و از بین بردن رسوبات موجود در آب ورودی به دستگاه‌های تصفیه آب به منظور جلوگیری از پدیده scalling و گرفتگی در غشاهای دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس RO استفاده می‌شود. آنتی اسکالانت فلوکن 260 یک محلول آبی بر پایه اسید کربوکسیلیک است که زرد رنگ می‌باشد و جزو انتی اسکالانت اسیدی به‌شمار می‌آید. این ضدرسوب در کنترل رسوبات نمک‌های معدنی موثر است و در بویلرها و دیگ‌های بخار و همچنین در برج‌های خنک‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به کیفیت آب و عناصر رسوب‌زای موجود در آن و غلظت آن‌ها، مقدار دوز تزریقی از این ضدرسوب متفاوت است اما، مناسب‌ترین دوز بین 1 تا 6 ppm است. این ضدرسوب ساخت شرکت BWA است و معمولا در بسته‌بندی‌های 25، 230 و 1100 کیلوگرمی به بازار عرضه می‌شود.

میزان دوز تزریق آنتی اسکالانت به آنالیز آب خام ورودی ، میزان جریان ورودی ، میزان TDS آب ورودی ، نوع آرایش ممبران ها ، دما و pH آب بستگی دارد. با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و نرم افزار های اختصاصی مانند COROLA.T و … که توسط شرکت سازنده ارائه می شود، می توان مقادیر دقیق دوز تزریقی آنتی اسکالانت را تعیین کرد. تعیین مقدار دوز آنتی اسکالانت به عوامل زیادی نظیر حجم آب تصفیه نشده و خام ورودی، دما، PH، نوع ممبران و مقدار TDS آب ورودی بستگی دارد. آنتی اسکالانت به آلاینده های موجود در آب می چسبد و از ورود رسوب و چسبیدن آن به سطح ممبران جلوگیری می کند.