اتحاد هیدروژن سبز راه اندازی شد

فرآیندهای استخراج مختلفی وجود دارد که مقادیر متفاوتی از گازهای گلخانه ای را تولید می کند. به این فرآیندهای استخراج رنگ هایی داده می شود که با مشخصات گازهای گلخانه ای منبع انرژی یا فرآیند مورد استفاده برای استخراج هیدروژن مطابقت دارد.

هیدروژن سبز با استفاده از روشی استخراج می شود که از برق یا زیست توده زباله استفاده می کند. از آنجایی که این روش هیچ گونه انتشار گازهای گلخانه ای ایجاد نمی کند، به عنوان استاندارد طلا در نظر گرفته می شود. در حال حاضر هزینه تولید انرژی های تجدیدپذیر مقدار هیدروژن تولید شده با استفاده از این روش را محدود می کند. با این حال، در آینده، امید است که هیدروژن سبز به یک گزینه قابل دوام تبدیل شود.

هدف این اتحاد برجسته کردن فرصت‌هایی است که از طریق استفاده از هیدروژن سبز توسط صنایع، از جمله حمل‌ونقل جاده‌ای، ساخت‌وساز، و تولید برق، و ترویج راه‌هایی برای تسریع قابلیت تجاری فناوری‌های هیدروژن سبز وجود دارد.

دولت بریتانیا تولید 5 گیگاوات برق هیدروژن سبز را تا سال 2030 هدف گذاری کرده است (توجه داشته باشید: یک گیگاوات تقریباً به اندازه دو نیروگاه زغال سنگ است و انرژی کافی برای تامین انرژی 750000 خانه را دارد). همچنین برای تعدادی از پروژه‌های آزمایشی و طرح‌هایی برای مدل‌های کسب‌وکار برای ارائه قراردادهای بلندمدت به تولیدکنندگان هیدروژن کم کربن کمک مالی کرده است.

این اتحاد معتقد است که هیدروژن سبز می تواند نقش مهمی در انتقال به صفر خالص با کمک به کربن زدایی حمل و نقل و صنایع سنگین و در عین حال ذخیره انرژی داشته باشد.

اتحاد هشدار داده است که دولت بریتانیا باید به سرعت برای توسعه سیاستی اقدام کند که سرمایه‌گذاری در ظرفیت تولید هیدروژن سبز جدید را امکان‌پذیر می‌سازد یا خطر عقب ماندن از کشورهای دیگر را که انتقال سریع‌تر به فناوری‌های هیدروژن سبز را انجام می‌دهند، انجام دهد.

سایر اشکال تولید هیدروژن عبارتند از آبی، خاکستری، قهوه ای و سیاه که همگی تا حدودی باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شوند.

در اوایل این هفته، چندین شرکت برای راه‌اندازی اتحاد هیدروژن سبز، یک گروه تجاری مستقل که برای تبلیغ بریتانیا به عنوان یک رهبر جهانی در توسعه و استقرار هیدروژن تولید شده با استفاده از انرژی تجدیدپذیر تشکیل شده است، نیروهای خود را ملحق کردند.

برای اطلاعات بیشتر:
انجمن صنایع منظر بریتانیا
www.bali.org.uk



منبع

در حالی که هیدروژن دارای پتانسیل قابل توجهی به عنوان منبع انرژی پاک است، به طور طبیعی به شکل خالص آن وجود ندارد. بنابراین نیاز به استخراج از منابعی مانند آب، زیست توده، سوخت های فسیلی یا مواد معدنی دارد.