اخبار جادوگر گل: آبان

تورم با مقدار کمی شروع به کاهش می کند. میانگین گاز ملی در حال کاهش اندکی است. تعداد فرصت های شغلی در حال کاهش است. این برای صنعت گل چه معنایی دارد؟ چیزی که ما به طور قطع می دانیم این است که اعداد فروش و سود عالی سال 2021 در سال 2022 تکرار نشده است، به خصوص در دو سه ماهه اخیر. موضوع نیروی کار و همچنین مسائل زنجیره تامین نیز تا حد زیادی کاهش یافته است. صنعت حمل و نقل هوایی تقریباً به حالت عادی بازگشته است زیرا فضا بسیار راحت تر در دسترس است. نرخ ها کاهش زیادی نداشته است زیرا سوخت جت هنوز در سطح بالایی قرار دارد. سوخت دیزل همچنان در سطح بالایی قرار دارد و باعث می‌شود که نرخ حمل و نقل به همان اندازه که انتظار می‌رود کاهش پیدا نکند زیرا تقاضا اندکی کاهش یافته است. بیشترین کاهش قیمت لجستیک مربوط به کانتینرهای اقیانوسی است. از بنادر پشتیبانی نمی شود و حمل و نقل اقیانوسی به آرامی در حال حرکت است. آچار میمون واقعی در سیستم این است که اگر یک حمله ریلی رخ می داد، چه اتفاقی می افتاد، اما به نظر می رسد که خنثی شده است.

ماه گذشته، روزی که این ستون را نوشتم، داو 828 واحد افزایش یافت. همانطور که در قسمت اول این مقاله اشاره کردم، دیروز وقتی نسخه این ماه را نوشتم، 737 امتیاز افزایش داشت. شاید باید هر روز شروع به نوشتن این مطلب کنم. روده بر شدن از خنده!! بیایید امیدوار باشیم که چیزهای روشن تری در راه باشد و ما یک “رالی بابا نوئل” داشته باشیم.

منبع: www.newbloomsolutions.com.



منبع

در یک یادداشت دیگر، بیایید در مورد شاخص ISM صحبت کنیم. شاخص تولید ISM که به عنوان شاخص مدیران خرید (PMI) نیز شناخته می شود، یک شاخص ماهیانه از فعالیت اقتصادی ایالات متحده بر اساس نظرسنجی از مدیران خرید در بیش از 300 شرکت تولیدی است. این شاخص کلیدی برای وضعیت اقتصاد ایالات متحده در نظر گرفته می شود.

در 30 نوامبر، داو 737 واحد افزایش یافت، تولید ناخالص داخلی سالانه 2.9 درصد افزایش داشت (در بازنگری سه ماهه گذشته دولت)، و به نظر می رسید که فروش جمعه سیاه و دوشنبه سایبری قوی بوده است. یکصد و نود و هفت میلیون خریدار آخر هفته گذشته درگیر خرج کردند.

ما شاهد کاهش سرعت تجارت الکترونیک و افزایش بازگشت خریداران به خرید در فروشگاه هستیم. به نظر می رسد فروش واحد در بخش گل کاهش یافته است. دلار فروش احتمالا ثابت یا اندکی کاهش یافته است به دلیل قیمت واحد بالاتر. مهمترین مورد کنترل هزینه ها و حفظ حاشیه سود است.

به همین دلیل است که پاول احتمالاً نرخ بهره را تنها 50 واحد پایه افزایش خواهد داد. فروش قطعا کند شده است. قیمت گذاری تورمی باید مهار شود، به خصوص در مقوله ای مانند گل. ما نمی توانیم خودمان را خارج از بازار قیمت گذاری کنیم.

گزارش ISM تولیدی در مورد تجارت در اولین روز کاری ماه در ساعت 10:00 صبح (EST) منتشر می شود. امروز، شاخص تحویل تامین کنندگان تولیدکننده ISM ایالات متحده در سطح فعلی 46.80 قرار دارد که از 52.40 در ماه گذشته و از 75.60 یک سال قبل کاهش یافته است. این تغییر 10.69- درصد نسبت به ماه گذشته و -38.10 درصد نسبت به یک سال قبل است. این احتمالاً هدف فدرال رزرو است – کاهش سرعت اقتصاد و کاهش تورم.

گلفروشان بسیار نگران هستند که فروش روزانه کاهش یابد، و حتی با وجود اینکه در رکود نیستیم، برای برخی چنین احساسی به نظر می رسد. تورم ادامه دارد و قیمت های بالا ممکن است دلیل کاهش فروش در بخش گل باشد. بودجه شرکت ها رشد نمی کند، بنابراین برخی از خریدهای بزرگ از گل فروشی ها کاهش می یابد. بیشتر اروپا در رکود است و نرخ تورم بالاتر از ایالات متحده و کانادا است. درگیری روسیه و اوکراین همچنان بر جهان، به ویژه اروپا تأثیر می گذارد. قیمت گاز طبیعی باعث شده است که بسیاری از تولیدکنندگان اروپایی کاهش پیدا کنند. مشکلات شدید دلار همچنان بر فروشندگان تأثیر می گذارد تا به نفع بازار ایالات متحده باشند.

روز ولنتاین و روز مادر قبل از اینکه بدانیم اینجا خواهد بود. تولیدکنندگان در تعیین قیمت‌ها به دلیل هزینه‌های حمل و نقل کند بوده‌اند و سایر عوامل هزینه دقیقاً مشخص نیستند. همچنین اندازه گل رز مشخص نیست. با وضعیت روسیه و اوکراین، این امکان وجود دارد که به دلیل چالش تقاضای روز زنان با جنگ، گل های کمتری نیشگون گرفته شود. ما در حال حاضر شاهد کمبود گل رز نیستیم، که می‌تواند عاملی برای کوچکتر شدن، کمبود خالص تقاضا یا هر دو باشد. (انتخاب کنید.)

آب و هوا به ویژه در کلمبیا یک مسئله بوده است. امسال در کلمبیا تقریباً هر روز باران باریده است، و با این حال هنوز هم در حال حاضر بیش از اندازه کافی وجود دارد.