اروپا لغو می شود، آمریکای شمالی منفجر می شود

تنوع ریسک
تنوع ریسک انگیزه اساسی است، حتی بیشتر از اروپا. “این ناشی از فشار ویروس در گوجه‌فرنگی و تمایل به استفاده از فرصت‌های بازار است. اگرچه توت‌فرنگی در حال حاضر تقاضای بالایی دارد، آیا ادامه می‌یابد؟ در جایی که قیمت گوجه‌فرنگی ممکن است کاهش یابد، خیارها قیمت‌های معقولی پیدا می‌کنند. با این حال، این می‌تواند طی دو سال تغییر کند. آنها نیاز به ارزیابی مجدد مناطق کشت دارند. با تمرکز بر حداکثر انعطاف پذیری، آنها در سطحی از اطمینان برای آینده هستند.”

نور قرمز دور
انعطاف پذیری در سیستم های روشنایی نیز در کشت سبزیجات در حال افزایش است. “روشنایی قرمز دور قابل تعویض پرطرفدارترین گزینه است. در گوجه فرنگی، هم تجربیات مثبت و هم منفی با نور قرمز دور وجود داشته است، اما تاثیر آن مشهود است و تولیدکنندگان می خواهند آماده باشند. همچنین می بینیم که برخی از تولیدکنندگان این نور را انتخاب می کنند. می تواند چراغ سبز را خاموش کند زیرا انرژی ناکارآمد است.”


دستگاهی که فقط قرمز دور فعال است

به گفته کوئن وانگروپ از مکاترونیکس، پس از ماه‌ها عدم اطمینان، سرانجام تولیدکنندگان اروپای غربی تصمیم خود را برای نصب چراغ‌های ال‌ای‌دی جلو می‌برند. وی گفت: به دلیل بلاتکلیفی در بازار انرژی و یارانه ها، فصل تجاری با تاخیر آغاز شد. “با این حال، ما اکنون شاهد هستیم که بسیاری از تولیدکنندگان نصب لامپ های LED، هم در سبزیجات و هم در گل ها را انتخاب می کنند. در مقابل، بازار آمریکای شمالی مانند گذشته در حال رونق است. آنها انعطاف پذیری مطلوب را از نظر طیف و شدت انتخاب می کنند و به آنها اجازه می دهند. تا به راحتی گلخانه های خود را برای محصولات مختلف تبدیل کنند.”

کوئن، که شرکت مکاترونیکس، به سرعت به یک بازیگر اصلی در بازار روشنایی باغبانی تبدیل شده است، می‌گوید: «در ماه‌های دسامبر و ژانویه، بازار واقعاً نامشخص بود و حتی سؤالاتی در مورد آینده کشت روشنایی وجود داشت. این امر عمدتاً به دلیل قیمت گاز و انرژی بود که منجر به شروع نسبتاً دیر فصل تجاری شد. عوامل خارجی در هلند مانند عدم یارانه EHG نیز در عدم قطعیت نقش داشته است. مقررات GMO نیز در مورد میزان نور مجاز مبهم بود، اگرچه منطقه GMO به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

پروژه های سبزیجات
پروژه‌های سبزیجات عمدتاً شامل شرکت‌های موجود است که مجهز به روشنایی یا انتقال از SON-T یا حتی سیستم‌های هیبریدی به LED کامل هستند. “بحران انرژی منجر به تغییر در بازار شده است: جابجایی باغ ها، تعطیلی موقت مشاغل، اما همچنین باز بودن برای کشف روشنایی LED به عنوان وسیله ای برای صرفه جویی در انرژی. قیمت گاز همچنان یک عامل نامشخص است؛ در حال حاضر پایین است. اما چشم انداز بازار ناپایدار است.در نتیجه سرمایه گذاری کمی روی سیستم های هیبریدی صورت می گیرد.تعداد کیلووات هایی که آنها می خواهند در کشت سرمایه گذاری کنند بسیار زیاد است و انتخاب را به سمت LED کامل متمایل می کند.بر خلاف سال گذشته که بسیاری از گوجه فرنگی و خیار بودند. شرکت‌ها محتاط بودند، اکنون در حال حرکت به جلو هستند.”

انتخاب روشنایی قرمز دور قابل تغییر در این تاسیسات رایج است که امکان دستکاری پویا در مورفولوژی گیاه را فراهم می کند. “تأثیر نور قرمز دور بستگی به گیاه دارد، اما می توان از آن برای کنترل شکل گیاه در محصولات سایه دوست و آفتاب دوست استفاده کرد، اغلب با هدف افزایش کشیدگی یا کاهش کشش. با ارائه نور قرمز دور. در پایان روز، برخی از محصولات بیشتر تمایل به کشش دارند، اگرچه در آنتوریوم ها مشاهده شده است که با افزایش طول گیاه مقابله می کند.

سرمایه گذاری های تسریع شده
بازار آمریکای شمالی در حال سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری های خود در ساخت و سازهای جدید و تاسیسات موجود است. کوئن خاطرنشان کرد: “هزینه های انرژی در بازار آمریکای شمالی اهمیت کمتری دارد، اگرچه آنها نیز افزایش یافته اند. با این حال، این نقطه شکست نیست.” تمرکز اصلی آنها بر کیفیت و کمیت محصول است. گلخانه های گوجه فرنگی برای کشت در تمام طول سال و همچنین خیار، خیار کوچک و گل تبدیل می شوند.

به گفته کوئن، بازار آمریکا از دانش بالغ به دست آمده از تحقیقات روشنایی در اروپا بهره می برد. “اگرچه آنها بعداً فناوری LED را اتخاذ کردند، اما آن را در مقیاس وسیع‌تری پیاده‌سازی کردند و از چندین مرحله که اروپا در 6 تا 7 سال گذشته برداشته است، صرفنظر کردند. اساساً، آنها از تحقیقات روشنایی انجام شده در اروپا استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، آنها بلافاصله در حال اتخاذ هستند. راه‌حل‌های LED کاملاً پویا که در آن تمام طیف، نه فقط قرمز دور، قابل تنظیم است. آنها حداکثر انعطاف‌پذیری را برای تغییرات محصول آتی در اولویت قرار می‌دهند. تولیدکنندگان در مقیاس بزرگ می‌خواهند که امکانات آنها برای خیار در حال حاضر تنظیم شود، اما پیش‌بینی می‌کنند که به گوجه‌فرنگی گیلاسی تغییر کند. خیار یا حتی توت فرنگی در آینده نزدیک.”

کشت توت فرنگی روشن نیز دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است و تمرکز فزاینده بر روی همیشه داران است. با این حال، در عمل، ارقام ژوئن هنوز بر منطقه کشت سبک تسلط دارند. این در بازار آمریکای شمالی متفاوت است، جایی که توت فرنگی های همیشه زای مانند آلبیون در حال حاضر به طور گسترده در زیر نور رشد می کنند. مدل بازار آنها اجازه دو فلاش عمده را نمی دهد. پایان فصل.”

کوئن توضیح داد که این شامل گلخانه‌های سبزیجات و گیاهان زینتی می‌شود. در گل‌ها، ما نه تنها شاهد رشد بیشتر گل‌های داوودی و گل رز تحت نور LED هستیم، بلکه گونه‌های جدیدی مانند سوسن را نیز مشاهده می‌کنیم. روشنایی LED، منجر به معرفی بسیاری از محصولات جدید می شود.”

پرورش دهندگان گل داوودی CJ Orchids، LED کامل، کم نور و قرمز دور قابل کنترل جداگانه را انتخاب کردند.

آیا این روند در اروپا نیز رخ خواهد داد؟ در سال های اخیر برخی از تولیدکنندگان گوجه فرنگی به تولید خیار روی آورده اند. “در نتیجه، تقاضای فزاینده ای برای لامپ های قرمز دور یا سایر راه حل های روشنایی وجود داشته است زیرا تولید کنندگان با محدودیت هایی در نصب فعلی خود مواجه می شوند.” بنابراین، کوئن انتظار دارد کشاورزان اروپایی بیشتری را ببیند که راه‌حل‌های انعطاف‌پذیر را انتخاب می‌کنند. “شرکت ها به تدریج بیش از حد بزرگ می شوند که نمی توانند تمام خطرات را تحمل کنند. اگر عوامل خارجی مانند بحران انرژی مانع از تامین روشنایی کشاورزان در طول زمستان شود، عواقب آن قابل توجه است. همین امر در مورد شیوع ویروس در گوجه فرنگی که ممکن است منجر به محدودیت های صادراتی شود صدق می کند. انتظار می‌رود که تولیدکنندگان اروپایی اقداماتی را برای تضمین ثبات آغاز کنند.»



منبع