ارکیده برای زنان مگالایا میوه می دهد

یک ارکیداریوم در منطقه ششم مایل بالا شیلونگ به جدیدترین جاذبه توریستی پایتخت مگالایا، شیلونگ تبدیل شده است. این به لطف نمایش گیاهان گل ارکیده در رنگ های متنوع است که توسط 20 زن کارآفرین در ایالت شمال شرقی پرورش داده شده است.

برای مطالعه کامل مقاله به www.newindianexpress.com مراجعه کنید



منبع

دکتر جی کی شوکلا، دانشمند مؤسسه منابع زیستی و توسعه پایدار (IBSD) گفت: «اما با کاهش موارد کووید از سال 2021، 20 زن کارآفرین یا پرورش‌دهنده گونه‌های محلی و هیبریدی به ارزش بیش از 7 میلیون روپیه دست یافتند. -Imphal) گره در شیلونگ. IBSD یک موسسه ملی DBT دولت مرکزی است.

ارکیداریوم با نگهداری ژانرهای متنوع از گیاهان گل ارکیده، گیاهان بذر، گل های شاخه بریده و گیاهان گلدانی از گونه های ارکیده محلی و هیبرید چند گل را در سراسر کشور عرضه می کند. “ارکیداریوم در سال 2019، چند ماه قبل از شیوع بیماری همه گیر شروع شد.”

ارکیداریوم که در سال 2019 در زمینی به مساحت 600 متر ساخته شده است، نتایج رنگارنگ فرآیند پایدار بودجه و کمک مستقیم وزارت بیوتکنولوژی (DBT) دولت مرکزی را به نمایش می گذارد و به حداقل 20 زن پرورش دهنده ارکیده کمک می کند تا به کارآفرین تبدیل شوند. مناطق مختلف مگالایا، از جمله منطقه شیلونگ و منطقه تپه‌های خاسی شرقی.