از صفر تا صد آسانسور و نکاتی که باید بدانید

ضريب اطمينان بکار گرفته شده در طراحي سيم بکسلها بستگي به سرعت حرکت دارد ومعمولا” از 8 (براي سرعتهاي پايين) تا 18 (براي سرعتهاي بالا) متغير است . براي آسانسورهاي با سرعت حداکثر 1 متر بر ثانيه از انواع پاراشوت لحظه اي و براي سرعتهاي بيشتر از 1 متر بر ثانيه حتما” ازپاراشوت نوع تدريجي استفاده خواهد شد . گاورنرها در هنگام توليد ، کنترل کيفيت گرديده وسپس طبق سفارش خريدار در سرعتهاي مورد نظر وبراساس استاندارد مربوطه توسط دستگاههاي الکترونيکي تنظيم وپلمپ مي شوند . به منظور باز و بسته شدن به موقع درب باید سیستم های شناسایی درب روی آسانسور نصب شود. پس از آن که ترافیک و میزان تردد آسانسور تحلیل و محدودیت های ابعاد آن بررسی شد.

بیشترین نوع استفاده از این نوع آسانسور به دلیل وجود سیستم جک هیدورلیک در ساختمان پنج طبقه و کمتر می باشد . باوجود این محدودیت، اخیراً اآسانسورهای هیدرولیک در مصارف خانگی محبوبیت بسیار زیادی پیداکرده اند. به طور کلی اگر بخواهیم به مساله قیمت آسانسور بپردازیم، باید به عوامل متعددی توجه کنیم. مواردی از قبیل نوع و مدل، نوع کاربری، نوع سیستم تولید و انتقال نیرو، ابعاد، قطعات مورد استفاده و کیفیت آن ها، ظرفیت، نوع درب ها، تعداد توقف ها و ….

کابین آسانسور اقتصادی

امروزه خرید آسانسور کارگاهی به دلیل ایمنی بالا، افزایش سرعت انجام کار و صرفه جویی در هزینه های پروژه، برای پروژه های ساختمانی یکی از الزامات ساخت و ساز به شمار می آید. هایپر صنعت فامکو با همکاری بهترین تولید کنندگان داخلی و خارجی در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات ساختمانی با توجه به نیاز پروژه شما انواع آسانسور کارگاهی را به شرح زیر ارائه می نماید. این آسانسورها توسط موتور الکتریکی کار میکنند که دو وزنه بر سر یک نخ که از روی یک قرقره عبور میکند تشکیل شده است.

بهترین مارک دیکتاتور آسانسور چیست ؟ معرفی انواع دیکتاتور درب آسانسور

برای دانستن مفهوم چاله ی آسانسور ابتدا باید چاه آسانسور را بشناسیم.به فضای عمودی که تجهیزاتی چون کابین، ریل حرکتی و وزنه تعادل در آن به سمت بالا و پایین جابه جا میشوند، چاه آسانسور میگویند.چاله یا چاهک در واقع بخش پایینی چاه آسانسور محسوب میشود. ارتفاع چاله از پی ساختمان یعنی پایین ترین قسمت چاه تا کف پایین ترین نقطه توقف آسانسور محاسبه میشود. نوع دیگری از آسانسورهای کششی نیز وجود دارد به نام “Room Less ” که در آن دیگر نیازی به موتورخانه نیست.نصب آسانسورهای کششی معمولا و به صورت تقریبی یک ماه زمان می برد و باید در زمان و مراحل پایانی ساختمان سازی انجام شود . امروزه برندها و شرکت های متعددی سیستم های آسانسور را تولید و به بازار عرضه می کنند.

در واقع آسانسور را می توان اتاقک یا کابین متحرکی دانست که با استفاده از نیرویی که از طریق سیم های فلزی یا جک ها به آن وارد می شود، کار می کند. این نیرو توسط موتوری الکتریکی یا هیدرولیکی تولید می شود که از نظر ساختار باهم تفاوت دارند. برای انجام فرمان های توقف یا حرکت که به شکل خودکار در آسانسور انجام می شود از تابلو فرمان استفاده می شود. آسانسورها در انواع و کاربری های مختلف طراحی و تولید می شوند که البته از نظر قیمت هم با یکدیکر تفاوت های زیادی دارند.

  • در عین حال در آسانسورهای هیدرولیک با جک مستقیم از زیر می بایست چاهی در کف چاهک آسانسور به اندازه طول مسیر حرکت، نصف آن و یا یک سوم آن متناسب با نوع جک یک مرحله ای، دو مرحله ای یا سه مرحله ای حفر گردد.
  • موتور در آسانسورها و همچنین تمامی وسایل و تجهیزات برقی نقش کلیدی و تعیین کننده بر کیفیت و حتی ایمنی ایفا می کند.
  • این عضو وظیفه ی تامین نیروی محرکه لازم برای جابه جایی و حرکت آن را برعهده دارد.
  • طراحی آسانسور باید به نحوی باشد که افراد درون آن احساس آرامش و راحتی کنند.
  • با گسترش پیدا کردن شهر ها و پیشرفت صنعت ساختمان سازی، انسان برای جابجایی راحت تر میان طبقات ساختمان ها، به آسانسور نیاز دارد.
  • داشتن قرارداد سرویس و نگهداری با یک شرکت معتبر دارای پروانه طراحی و مونتاژ و انجام بیمه نامه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور در قبال استفاده کنندگان اجباری می باشد.

از صفر تا صد آسانسور و نکاتی که باید بدانید

سیستم کلی و عملکرد آسانسورهای مغناطیسی با دو نوع قبلی کاملا متفاوت است. به گونه ای که در این آسانسورها به جای آن که ریل در دیواره ها قرار داده شود، از آهن ربای مغناطیسی استفاده می شود. همچنین در کف آسانسور هم آهن ربای دیگری قرار می دهند که مخالف آهن ربای دیوار است. وقتی جریان برق وصل می شود نیرویی که حاصل سیم پیچ های آهن رباست باعث بالا رفتن کابین آسانسور می شود. این نوع آسانسورها قیمت و ایمنی بالایی دارند و تنها در برخی اماکن و سیستم های خاص استفاده می شود. استاندارد آسانسور هم به دو نوع استاندارد های اولیه و ادواری تقسیم میشوند.

طراحی آسانسور باید به نحوی باشد که افراد درون آن احساس آرامش و راحتی کنند. تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد. در صورت شکستن کابل‌ها، سیستم‌های امنیتی مختلفی برای حفاظت از کسانی که درون اسانسور هستند وجود دارد. نکته آزار دهنده در مورد آسانسورها (اگر سعی دارید آن ها را درک کنید)این است که بخش‌های کاری آن‌ها معمولا پوشیده می‌شوند. توفیق خدمت به نیکوترین و شایسته ترین مردم در جمهوری اسلامی ایران، فرصت گرانبها و پرافتخاری است که علاوه بر خشنودی مردم، موجبات رضایت پرودگار متعال را درپی خواهد داشت. به یقین در این راستا کسانی موفق و سربلند خواهند بود، که بتوانند به خوبی از این فرصت در راستای جلب رضایت خداوند و خدمت صادقانه و موثر به مردم نهایت فهرست این وب سایت را مرور کنید استفاده را ببرند.

شرکت آسانسور بهران

علاوه بر قیمت، نصب و راه اندازی آسانسورها هم از نظر هزینه با یکدیگر تفاوت دارد. به این منظور کارشناسان پس از حضور در محل ساختمان و بررسی شرایط آن می توانند هزینه نصب و راه اندازی آن را تخمین بزنند. عواملی از جمله تعداد طبقات، ابعاد ساختمان، تعداد توقف های آسانسور، مشخصات ساختمان و تاسیسات آن، نوع ساختمان ها از نظر مسکونی، تجاری و … و موارد دیگر از جمله عواملی است تاثیر مستقیمی روی هزینه نصب و راه اندازی آسانسور می گزارد. به غیر از اجزای اصلی، آسانسورها اجزای فرعی دیگری هم دارند که در بیشتر سیستم ها استفاده می شود. این اجزا شامل مواردی از قبیل موتور آسانسور، روغندان، پاراشوت، ترمز، انکودر، براکت، مگنت درب، گاورنر، جعبه ریوزیون، لقمه، شالتر، وزنه تعادل و سیستم درب بازکن خودکار می شود. آسانسورها برای حرکت نیاز به نیرو دارند که برای تولید این نیرو از سیستم محرکه استفاده می کنند.

پاسخ– مطابق استاندارد خیر هر دو نوع فضاهای تقریبا یکسانی را نیاز دارند. در عین حال در آسانسورهای هیدرولیک با جک مستقیم از زیر می بایست چاهی در کف چاهک آسانسور به اندازه طول مسیر حرکت، نصف آن و یا یک سوم آن متناسب با نوع جک یک مرحله ای، دو مرحله ای یا سه مرحله ای حفر گردد. همانطور که در متن و طبق توضیحات گفته شد بهترین گزینه برای ساختمان های با ترافیک بالا و بلند آسانسورهای کششی هستند، این آسانسورهای سریع تر هستند و جوابگوی تعداد بالای مسافران هستند. این مدل از کابین آسانسور در مجموعه رایا آسانسور با ورق 430 وارداتی طراحی می شود.

این وسیله پس از ساخت، در سال های بعد تغییر و تحول زیادی یافته و این پیشرفت توقف ناپذیر است. این پیشرفت به حدی است که امروزه شاهد انواع آسانسور هستیم که قادر هستند تا سرعت هزار متر بر دقیقه حرکت نمایند. شرکت های آسانسور، اغلب در زمینه ی تهیه ی قطعات آسانسور تا انجام نصب مشتری های خود را حمایت می کنند.