اسب ترکمن :: فروشگاه اسب و لوازم سوارکاری-رویال هورس

رفتار این اسب‌ها به طلا معروف است، زیرا بسیار قابل اعتماد هستند و به صاحب خود دلبستگی زیادی دارند. همچنین در بسیاری از مسابقات مثل درساژ بسیار خوب عمل می‌کنند. نژاد آپالوسا امروزه به واسطه ترکیب آن با اسب کوارتر دارای انواع گوناگونی است. بسیاری از آپالوساها یال و دم کم پشت دارند، و بعضی افراد معتقدند چشم اسب‌های آپالوسا حالتی انسان گونه به آن‌ها می‌دهد. شاید منحصربه‌فردترین ویژگی اسب‌های آپالوسا، خالدار بودن یعنی وجود لکه‌های رنگی روی بدن آنهاست که در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف بر روی زمینه‌های متنوع دیده می‌شود.

انواع اسب فروشی شیراز

جهان اسب ها – این وبلاگ متعلق به کسانی است که عاشق اسب هستند… … هزینه هایی که باید برای اسب صرف کرد و عوامل موثر بر تعیین قیمت اسب ترکمن …. شبق اسبی از نژاد ترکمن و تیره ی آخال تکه وزاده ی یلقوش(سیلمی) گل سمند(مادیان) است. سایت فروش اسب آخال تکه , فروش سگ , خرید سگ , خرید و فروش سگ , قیمت سگ , سگ نگهبان , آگهی رایگان سگ , سگ شکاری , فروش اسب سیاه نیازمندی سگ.

اسب ترکمن :: فروشگاه اسب و لوازم سوارکاری-رویال هورس گران ترین اسب دنیا نژاد آخال تکه ترکمن است که با قیمت 2.5 میلیون دلار در اختیار صاحبش که یک خانم میلیاردر است قرار گرفته است. که این اسب زیبا و خیره کننده است و در سرعت و استقامت بی نظیر است که تنها حدود 3500 اسب از این نژاد در کشورهای روسیه، استرالیا، ترکمنستان، اروپا و آمریکای شمالی شناخته شده است. این موجود زیبا و باوقار که یکی از گرانبها ترین موجودات کره خاکی می باشد از ابتدای تمدن بشریت دوست و همراه آدمی بوده است. این روزها نیز از این موجود استفاده های متفاوتی می شود.

با وجود پیشرفت تکنولوژی و تولید ماشینها و وسایل حمل و نقل بسیار متنوعی که امروزه شکل گرفته است ولی باز هم افراد بسیار زیادی علاقه شدیدی به این حیوان نجیب و زیبا داشته و اقدام به نگهداری این حیوانات در داخل مزارع و روستاهای خود می کنند. با این که فالابلا از نظر قد اسبچه محسوب می‌شود، ولی به دلیل ریشه‌های نژادش در لیست اسب‌ها قرار می‌گیرد. این نژاد به احتمال قوی از آمیزش اسب‌های اصیل انگلیسی با شتلندها به وجود آمده‌است. قد فالابلا حدود ۷۸ cm است و به نوعی یک اسب مینیاتوری محسوب می‌شود. با این وجود، نسبت به قد کوتاهش از توان بدنی بالایی برخوردار است. اسب‌های دنیا دارای ۱۸ دنده – ۶ مهره کمری و ۱۸ مهره دمی می‌باشند.

اسب های مسابقه ای معمولا از اسب های معمولی قیمت بالاتری دارند چون که آموزش های خاصی برای سوارکاری می بینند. قیمت این اسب ها معمولا بین 45 تا 90 میلیون تومان است. هر چه نژاد این اسب ها اصیل تر و مهارتشان بالاتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود. قیمت اسب مسابقه در این حدود است اما همیشه به این صورت نیست.

اسب های پیر و کره اسب فروشی نابالغ از اسب های بالغ در قیمت پایین تری یه فروش می رسند. به خاطر این که کره اسب فروشی ارزان قیمت نیاز به آموزش دارند قیمتشان پایین است. قیمت اسب در بازار از 40 میلیون تومان شروع می شوند و در بعضی موارد به بیش از 5 میلیارد تومان می رسند.

یکی از خصوصیات آن دمش است که بالا نگه داشته شده‌است (حتی به هنگام حرکت). از خصوصیات دیگر آن سر کوچک و برجسته، گردن بلند و کمانی، کمر کوتاه، کپل بالا و افقی و پاهای محکم آن است. پوست اسب پارس نازک است، به‌طوری که رگ‌های آن به‌خصوص در سر، مشخص هستند. به‌علاوه، اسب پارس بر خلاف دیگر نژادها ۱۷ دنده و ۵ مهرهٔ کمری دارند (به جای ۱۸ دنده و ۶ مهرهٔ کمری). اسب ها به دلیل نژاد خود دارای تفاوت های فیزیکی خاص اند بنابراین اسب های اصیل مانند اسب ترکمن گران ترند.

اسب سیستانی

این نژاد دیرینهٔ طولانی‌ای ندارد و از آمیزش اسب‌های اصیل عربی با اسب‌های محلی در انگلستان به وجود آمده‌است. بلندی جدوگاه اسب‌های اصیل انگلیسی بین ۱٫۶۵ تا ۱٫۸۰ متر است. اسبان این نژاد تیزپاترین اسب‌های دنیا هستند و از آن‌ها در مسابقات اسب‌دوانی به خصوص مسابقات تاخت استفاده می‌شود. این اسب‌ها معمولاً در مسابقات درساژ و پرش نیز موفق هستند. اسب‌های اصیل انگلیسی نسبتاً حساس، زودشکن و عصبی هستند، که با توجه به تقلا و ریسکی که حین مسابقات می‌کنند قابل توجیه‌است. رنگ بدن آن‌ها نیز معمولاً کهر، کهر تیره، خاکستری و سیاه‌است.

  • آپالوسا برای پیمودن مسیرهای طولانی نیز کاملاً مناسب است.
  • شاید به همین دلیل باشد که این نوع اسب را برای درساژ بسیار مناسب می‌دانند.
  • نژاد آخال تکه ها از کمیاب ترین و قدیمی ترین نژاد ها می باشند که به دلیل ظاهر و اندام فوق‌ العاده‌ای که دارند بسیار مشهور شده اند.
  • اسب های نر نسبت به مادیان اخلاقی تندتر دارند که برای سوارکاران کم تجربه و مبتدی خطرناک است.
  • در ژورنال لویس و کلارک از سفرهای سال ۱۸۰۶ آن‌ها از این اسب‌های خالدار یاد شده‌است.
  • رنگ این اسب شبیه گوزن طلایی است و درخششی شبیه فلز دارد.