اسپانیا و صنعت گل

در مورد شرکت
“من گیرمو گومز واینزتل هستم و مدیر کل Comercializadora de Flores de Colombia (Coflores) هستم. این یک شرکت خانوادگی است که متعلق به چهار برادر است. ما از سال 1992 این شرکت را داریم. پدر من اهل کلمبیا است و مادرم از اتریش ما شروع به واردات گل از کلمبیا کردیم و بعد از هلند و سپس اکوادور شروع کردیم و اکنون از سراسر جهان وارد می کنیم. Colflores هفت سال پیش که دفتر مرکزی هلند ورشکست شد فلوریمکس را خرید و ما شرکت را جمع کردیم. ” گیلرمو حدود 30 سال است که در تجارت است.

“وقتی برای اولین بار در دفتر گیلرمو نشستم، تحت تاثیر مجموعه ابزار عتیقه مزرعه او قرار گرفتم. بهترین چیزی که تا به حال دیده بودم. من عاشق این چیزها هستم! می دانم که گل نیست، اما کشاورزی است، و فوق العاده قدیمی بود. ما در مورد این صنعت صحبت کرد. سپس فضای کارگاهی را به من نشان داد که از 30+ گلفروش دعوت می کند تا از بهترین معلمان جهان یاد بگیرند. من بسیار خوشحال شدم که بدانم آنها فقط هزینه را برای پس دادن دریافت می کنند. ما نیز وارد کولر شدیم. پر از محصولات محلی اسپانیایی است. شگفت انگیز است! من همچنین از بخش نگهداری شده بازدید کردم، بزرگترین بخشی که تا به حال دیده ام، و رنگ ها مانند یک آگهی تبلیغاتی در حال ترکیدن بودند.”

چگونه صنعت در اسپانیا در طول COVID-19 تغییر کرد؟
گیلرمو توضیح می دهد: “مردم به خرید گل از طریق اینترنت عادت نداشتند، بنابراین فروش آنلاین گل رشد کرد. بسیاری از افرادی که فروشگاه گل ندارند، وب سایت دارند و اینگونه به مشتریان خود می فروشند.”

اسپانیا کشور زیبایی است و ساحید نحیم، بنیانگذار نیوبلوم، اخیراً برای چند هفته در تعطیلات به سر می برد. “من از آماده شدن برای سفرهایم لذت می برم و علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این صنعت و نحوه مدیریت آن در همه گیری COVID-19 بودم. من همیشه معتقد بودم که همه ما می توانیم از یکدیگر فارغ از کشور مبدا شما یاد بگیریم زیرا ممکن است ما هم همین کار را انجام دهیم. چیزها یا گذر از همان چیزها.”

در ادامه بخشی از گفتگو با گیلرمو و برادرش را مشاهده می کنید.



منبع

زمانی که ساحید از مادرید دیدن کرد، از دیدار گیرمو گومز واینتستل از کوفلورس لذت برد. گیلرمو و برادرش چند ساعتی از او استقبال کردند تا با هم صحبت کنند و امکانات خود را به او نشان دهند. من می‌خواستم بدانم که اکثر اسپانیا و مادرید چگونه و از کجا گل‌های خود را تامین می‌کنند، چگونه تجارت برای آنها تغییر می‌کند و چگونه COVID-19 بر صنعت تأثیر می‌گذارد.»

بیشتر گل های اسپانیا از کجا می آیند؟
90 درصد گل ها وارداتی هستند زیرا در اسپانیا تولید گل واقعا کوتاه است. “ما آب و هوای عالی برای پرورش گل داریم، اما عادت به انجام آن نداریم. بخشی از محصول محلی که پرورش می یابد، گل هندی است اما زیاد نیست. میخک، داوودی، گلد و غیره نیز داریم. بیشتر این گل ها در محلی کاشته می شوند. اکالیپتوس و مقداری سبزی نیز. بیشتر از همه گل های دیگر از هلند می آیند. ما فقط بهترین کیفیت را می فروشیم. میخک به هلند و انگلیس ارسال می شود. گل رز گل هایی است که مردم بیشتر خریداری می کنند. حدود 30 درصد از کل فروش ها گل رز است. از کلمبیا و اکوادور.”

ساعات کار چیست؟
ما از ساعت 7 صبح تا 7 بعد از ظهر باز هستیم. ما به اکثر گل فروشی ها و عمده فروشان می فروشیم و اکثر آنها از ساعت هشت تا 10 صبح می آیند و بقیه بعد از ظهر می آیند، اما ما اکثراً تحویل می دهیم.

وضعیت در طول COVID-19 چگونه بود؟”
“در طول کووید، ما باید در 14 مارس 2020 تعطیل می شدیم، و همه خریدها در حال انجام بود، بنابراین ما همه گل ها را روز یکشنبه ارسال کردیم. حدود 50000 یورو و سپس تعطیل کردیم و نتوانستیم چیزی بفروشیم. در طول همه گیری همه گیر تصمیم گرفتیم به بیمارستان ها، خانه های سالمندان، اداره پلیس، داروخانه ها، آتش نشانی ها، اساساً به همه کارگران ضروری گل بدهیم. بعد از سه هفته، مردم دوباره شروع به تماس برای درخواست گل کردند. ما شروع به آوردن چند گل از هلند کردیم. اما فقط من و برادرم بودیم و بقیه، 30 کارمند ما، از خانه کار می کردند. من و برادرم همه چیز را تمیز کردیم زیرا باید همه محصولات را دور بریزیم. باز کردیم و مردم دوباره شروع به خرید کردند، اما وب سایت هرگز متوقف نشد. ما شروع به آوردن چند نفر به کار کردیم و در نهایت پس از یک سال به تجارت عادی برگشتیم.”

گیلرمو به طور معمول چگونه می فروشد؟
آنها یک وب سایت دارند که اکثر مشتریان ما از آن خرید می کنند. آنها قبلاً فروش شخصی را از طریق تلفن انجام می دادند، اما اکنون همه افراد را به وب سایت هدایت می کنیم تا از اتلاف وقت تلفنی جلوگیری کنیم. 70 درصد از فروش آنها از طریق وب سایت ایجاد می شود. پایگاه مشتریان آنها تمام اسپانیا است، نه تنها مادرید. آنها تا پرتغال و کمی در فرانسه تحویل می دهند و دفتری در بارسلونا نیز دارند.

گیلرمو فکر می کند آینده صنعت گل چیست؟
“پاسخ به این دشوار است. من فکر می کنم مردم در حال تغییر نظر خود هستند و دوست دارند انواع و تزئینات جدید ببینند. گلفروشان آنچه را که در اینترنت می بینند دوست دارند و آنها به دنبال روندها در رسانه های اجتماعی و همه جا هستند. به عنوان مثال، در اسپانیا. تزئینات گل زیادی وجود داشت، اما اکنون رنگ سبز بیشتری گنجانده شده است.”

سهید از کلاس درس کارگاهی که برای مشتریان خود راه اندازی کرده بودند بسیار تحت تأثیر قرار گرفت. هیچ سودی نداشتند. این تنها راهی برای افزودن ارزش و ارتباط ماندن با مشتریانشان بود. در طول کووید، آنها حدود 15 نفر داشتند. اکنون آنها بیش از 30 عدد دارند. اتاق و امکانات درجه یک بودند، به این معنی که آنها روی آن سرمایه گذاری کردند و همانطور که سید همیشه می گوید: “سرمایه گذاری روی مشتریان شما بسیار مهم است.” ملاقات با دو برادر و شنیدن در مورد صنعت گل در اسپانیا و مادرید بسیار لذت بخش بود. می‌خواهم از آن‌ها تشکر کنم که به من اجازه ورود به کسب‌وکارشان را دادند و داستانشان را با من در میان گذاشتند.»

الان بازار چطوره؟
رویدادها و عروسی ها دوباره شروع شد و فروش افزایش یافت. در طول تابستان، فروش به طور معمول کاهش می یابد. هفته گذشته آنها 33 درصد از فروش را داشتند. آب و هوا بر روند خرید تأثیر می گذارد زیرا برای آوردن گل به خانه خیلی گرم است، اما عروسی ها هنوز فعال هستند.

برای اطلاعات بیشتر:
راه حل های جدید بلوم
www.newbloomsolutions.com