اسکاندیناوی و ایدئولوژی سبز آن

مشغول برای Borregaard BioPlant ApS
Borregaard BioPlant ApS علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان گیاهان زینتی و سبزیجات، از اکثر تولیدکنندگان گیاهان دارویی و شاهدانه اسکاندیناوی حمایت می کند که در سال های گذشته افزایش یافته است. وقتی صحبت از حفاظت بیولوژیکی از محصولات به میان می آید، این محصولات بسیار چالش برانگیز هستند. “محبوبیت و بنابراین تولید گیاهان از حدود سال 2005 شروع شد و به طور قابل توجهی رشد کرد. اکثر تولید کنندگان گیاهان اسکاندیناوی سیاست “آفت کش صفر” دارند و از آنجایی که انواع مختلف گیاهان وجود دارد، محصولات و روش های مختلف حفاظت از محصول مورد نیاز است. و در یکی دو سال اخیر نیز مشغول حمایت از پرورش دهندگان حشیش طبی هستیم.دانمارک اولین کشوری بود که تولید حشیش طبی را در مقیاس وسیع قانونی کرد و برای تولید این محصول اصلاً نمی توان از سموم دفع آفات استفاده کرد. قوانین حتی سخت‌تر از گیاهان و سبزیجات هستند؛ حتی صابون‌ها یا روغن‌ها، مانند کانادا، مجاز نیستند. همه این پیشرفت‌ها به ما آموختند که چگونه آفات و بیماری‌ها را فقط با استفاده از محصولات کنترل زیستی کنترل کنیم.»

پرورش دهندگان زینتی در دانمارک جزو اولین تولیدکنندگان زینتی بوده اند که حفاظت بیولوژیکی گیاهان را پذیرفته اند و بسیاری از آنها در حال حاضر 10 تا 20 سال تجربه دارند. کشور توسط ایدئولوژی سبز هدایت می شود و هم صنعت و هم دولت این گذار سبز را هدایت می کنند. پرورش دهندگان از مزایا آگاه هستند و تحقیقات و آزمایشات مداوم برای بهبود و یافتن راه حل ها و محصولات بیولوژیکی حفاظت از گیاهان جدید انجام می شود. این را لارس استابسگارد، زیست‌شناس توضیح می‌دهد که به مدت 28 سال در شرکت دانمارکی Borregaard BioPlant ApS که بخشی از گروه Biobest است و در دانمارک، نروژ و سوئد فعالیت می‌کند، با کنترل‌های زیستی کار می‌کند. Stubsgaard مدیر محصول است و محصولات جدید را آزمایش می کند و به پرورش دهندگان در مورد کنترل های زیستی توصیه می کند.

در Greentech در آمستردام، از 13 تا 15 ژوئن، Biobest ابزارهای دیجیتال جدیدی را معرفی خواهد کرد که به پرورش دهندگان کمک می کند تا رشد آفات را در محصولات گلخانه ای نظارت کنند.

برای اطلاعات بیشتر:
لارس استابسگارد
Borregaard BioPlant ApS
[email protected]
www.bioplant.dk

کنترل زیستی در گیاهان زینتی – چگونه همه چیز شروع شد
طبق گفته Stubsgaard، کنترل زیستی برای اولین بار در اواخر دهه 80 توسط Steen Borregaard، بنیانگذار Borregaard BioPlant، در گیاهان زینتی مورد استفاده قرار گرفت. “پیش از این، فقط برای تولید سبزیجات استفاده می شد، جایی که پرورش دهندگان فقط بین 4 تا 5 حشره مفید بیولوژیکی انتخاب می کردند. سپس، تصمیم گرفتیم آن را در گیاهان زینتی استفاده کنیم. تولیدکنندگان زینتی دانمارکی احتمالاً اولین بودند، حتی قبل از هلندی ها. پرورش دهندگان شروع به استفاده از آن کردند.”

Biobest Group NV



منبع

استفاده جزئی در تولیدات زینتی
تقریباً تمام تولیدکنندگان زینتی دانمارکی در حال حاضر از حفاظت گیاهی بیولوژیکی در بخشی از فرآیند تولید استفاده می کنند، زیرا استفاده از آن در کل فرآیند اغلب بسیار گران است. “اغلب در منطقه تکثیر استفاده می شود. سپس گیاهان در فواصل محکم قرار می گیرند و اغلب از حشرات مفید و قارچ کش های زیستی در اینجا استفاده می کنند. به این ترتیب، محصولات به عنوان یک گیاه “تمیز” بدون ایجاد هیچ گونه رشدی وارد منطقه تولید گیاهان نهایی می شوند. مقاومت در برابر هر آفت کشی.”


مانند “Økologihaven ApS” (در تصویر)، اکثر تولیدکنندگان گیاهان اسکاندیناویایی سیاست “آفت کش صفر” دارند. لارس استابسگارد توضیح می دهد که این یک چالش بوده است، اما به ما آموخت که چگونه آفات و بیماری ها را فقط با استفاده از محصولات کنترل زیستی کنترل کنیم.

ممکن است تعجب کنید که چرا تولید کنندگان زینتی دانمارکی می خواستند از آن استفاده کنند، زیرا گران تر و در آن زمان کمتر از آفت کش ها مؤثر بود. “با توجه به اینکه شرایط کار بیشتر در کانون توجه قرار گرفت، کارمندان بیشتری تمایلی به سمپاشی با آفت کش ها نداشتند. بنابراین، برای حفظ این کارگران خوب، تغییر یا تغییر جزئی به سمت استفاده از کنترل زیستی مورد نیاز بود. سپس، پرورش دهندگان به سرعت مزایای محصول خود را دیدند زیرا گیاهان در برابر آفت کش خاصی مقاومت نشان ندادند. بنابراین هنگام سمپاشی یک آفت کش، موثرتر است.

مجموعه Biobest در حال گسترش است
با توجه به پیشرفت‌های سال‌های گذشته و گرایش جهانی به سمت استفاده کمتر از آفت‌کش‌ها، Biobest مجموعه‌ای از محصولات خود را با محصولات حفاظتی بیولوژیکی گسترش داده و همچنان در حال گسترش است. “علاوه بر انتخاب طبیعی مانند حشرات مفید، آفت کش های زیستی بخش مهمی از جعبه ابزار ما در اسکاندیناوی هستند. این می تواند قارچ کش های زیستی حاوی هاگ های میکروارگانیسم های مفید مانند Trichoderma asperellum در محصول جدید محبوب Asperello® باشد. Asperello در برابر پاتوژن های خاک مانند Fusarium استفاده می شود. لارس استابسگارد توضیح می‌دهد که تجربه ما این است که فوزاریوم در آینده چالشی برای تولیدکنندگان خواهد بود که قارچ‌کش‌های کمتری در دسترس داریم.

به گفته استابسگارد، تولیدکنندگانی که در ابتدا به سمت کنترل زیستی روی آورده‌اند، باید یاد بگیرند که بیشتر از آنچه با آفت‌کش‌ها به آن عادت کرده‌اند، پیشگیرانه فکر کنند. “آنها باید مواد مفید را به طور پیشگیرانه معرفی کنند، رشد آفات را به دقت در محصول زیر نظر داشته باشند و قبل از اینکه آفات در تعداد زیاد رشد کنند، مطابق با آن عمل کنند. در غیر این صورت، تعادل کج می شود و جلوگیری از آسیب و تلفات گیاه دشوار خواهد بود.”

بیشتر پرورش دهندگان زینتی از کنترل زیستی استفاده کنند
در طول سال‌ها، بسیاری از محصولات بیولوژیکی حفاظت از گیاهان وارد بازار شدند و به گفته استابسگارد، محصولات بیشتری در آینده دنبال خواهند شد و Biobest را مشغول خواهند کرد. “در دانمارک، و همچنین در نروژ و سوئد، ما شاهد این هستیم که به طور فزاینده ای سموم دفع آفات ممنوع می شوند و تولیدکنندگان زینتی را مجبور می کند به دنبال جایگزین باشند. و علاوه بر آن، در سال های گذشته، تولیدکنندگان بزرگتر و بزرگتر شده اند و از آنها استفاده می کنند. برای گواهی هایی مانند GlobalGAP که قوانین سختگیرانه ای در مورد استفاده از آفت کش ها نیز دارند.”