افزونه سئو وردپرس یوست سئو – دانلود رایگان Yoast SEO

در ادامه از نکاتی خواهیم گفت که باعث میشوند ترافیک موتور جستجو را به خاطر عملکرد کند یا امنیت ضعیف از دست ندهید. کلمات و لغاتی که در این حوزه استفاده میشوند و به نوعی زبان تخصصی سئو بشمار میروند. جاوا اسکریپت امروزه یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی می باشد که برای طراحی و دیزاین صفحات وب کاربرد دارد. هزینه خدمات سئو وب سایت خیلی کمتر از تبلیغات گوگل می باشد و امروزه هر کسب و کاری یک وب سایت دارد. این شکلی از ابرداده است که به یک وب سایت اضافه می شود و به الگوریتم های گوگل میگوید صفحه چه چیزی را توصیف میکند و چه اطلاعاتی باید بصورت به ویژه و با تاکید به کاربران نمایش داده شود. در طرف دیگر ماجرا، برچسبها (تگها) در واقع کلمات کلیدی بهخصوصی هستند که محتوای یک پست واحد را توصیف میکنند. سئو به تنهایی کافی نیست، سایر کانالهای بازاریابی (نظیر شبکههای اجتماعی، ایمیل و غیره) نیز در موفقیت محتوای شما یا عدم آن، نقش ایفا میکنند. برای چند سال پی در پی، جاوا اسکریپت به عنوان محبوبترین زبان برنامه نویسی انتخاب شده است و بسیاری از متخصصان در زمینه طراحی وب، همچنان جاوا اسکریپت را مهم و قدرتمند میدانند و تصور میکنند در آینده هم این محبوبیت باقی خواهد ماند، پس به هیچ وجه نمیتوانیم جاوا اسکریپت را دست کم بگیریم.

یعنی کار ها هم باید یک بار با فلش انجام بگیرد و بار دیگر با HTML . افزودن خصوصیت «NoFollow» به لینکهای خارجی (یعنی لینک به وبسایتهایی که شما صاحب آنها نیستید) به موتورهای جستجو میفهماند که این لینکها را دنبال نکنند. سپس با تنها یک کلیک، قادر به افزودن هر لینک به پست جدید خود خواهید بود. در این حالت، زمانی که مشغول افزودن یک لینک هستید، خیلی ساده روی گزینه «Add NoFollow to Link» بزنید. این یعنی ارائه محتوا و لینک ها به موتورهای جستجو در قالب یک HTML ساده تا خزیدن، ایندکس کردن و رتبه بندی صفحات وب تا جایی که ممکن است به شکل کارآمدی اجرا شوند. یعنی به Crawler ها اجازه ندهید که در کد جاوا اسکریپت بخزند و آنها را درک کنند. در مورد جاوا اسکریپت مقاله ای مطالعه می کردم در این مقاله گفته می شد جاوا اسکریپت داره رقیب زبان php و حتی جایگزین اون هم می شه به دلیل سرعت بالاترش. این اتفاق همیشه و توسط هر کسی حتی با تجربه ترین و زبده ترین سئوکارهای این صنعت هم رخ می دهد. گوگل یک خزیدن اولیه از صفحه را انجام می دهد و آنچه را که پیدا می کند فهرست می کند.

فاکتورهای موثر بر این امتیاز مخفی باقی ماندهاند تا امکان بازی دادن سیستم مهیا نباشد. نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده میشود نقش مهمی در فرآیند شناخت و تصمیمگیری او بازی میکند. موضوع مهمی که در این بخش بوجود می آید، بحث render-blocking js است. جای تعجب نیست که جاوا اسکریپت اساس 96 درصد از وب سایت های جهانی را تشکیل می دهد. این نکات برای جلوگیری از سئوی بد در سایت هستند که برای سایت های خودم یا مشتریانم اتفاق افتاده اند. در متمم میکوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. نگاه وب24 به سئو، طولانی مدت است و تلاش میکند رتبه سایت شما را با ایمن ترین روشهای ممکن ارتقا دهد. تاثیر جاوا اسکریپت در سئو، از جنبه های مختلفی بررسی می شود که می تواند مثبت یا منفی باشد. این ابزارها معیارهای مختلفی را بررسی می کنند و اطلاعات مهمی در این مورد ارائه می دهند.

نگاه می کنند. یکی دیگر از کارهایی که ایندکس کننده انجام می دهد، پردازش صفحات وب و اجرای جاوا اسکریپت است. 26. چگونه متوجه شوم که کدام صفحات سایت ایندکس شده اند؟ قابلیت های دیگری همانند امکان ویرایش متای توضیحات هر کدام از مطالب سایت یا نصب جادویی Wizard از ویژگی های دیگر این افزونه میباشد. در بخش دیگری از وبمستر گایدلاین گوگل به نحوه استفاده صحیح از این تکنیک اشاره شده و توضیحات مفصلی در این مورد ارائه شده است. در مورد آن ابزارها و نحوه حل خطاهای 404 بخوانید. پس به راحتی با یادگیری آن میتوانید یک روح تازه به وبسایت خود ببخشید و با ایجاد انواع انیمیشن و تحرکات مختلف به عناصر صفحه، رابط کاربری بهتری داشته باشید. از آنجایی که نرخ خروج کاربران از صفحه عاملی مهم در سئو بهحساب میآید، باید تمام سعی خود را بکنید تا آن را بهحداقل برسانید. تکنیک های سئو کلاه سیاه، هدف موتور جست و جو را نادیده می گیرند و سعی می کنند با دور زدن الگوریتم ها و استفاده از روش هایی که ارزشی برای کاربر ایجاد نمی کند، در نتایج برتر قرار بگیرند. اگر از روش اول استفاده کنید که با تقلب و فریب انجام میگیرد، از سئو کلاه سیاه استفاده کردهاید و اگر از راه درست سعی در رشد سایتتان داشته باشید، از سئو کلاه سفید!

اگر شما یک سایت یا فروشگاه اینترنتی کامل و زیبا داشته باشید، اما این سایت در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نشود یا رتبه خوبی که موجب ورود کاربر به سایت شما شود، نداشته باشد، نمیتوانید در کسب و کار آنلاین خود موفق باشید. اگر سود­ها به هزینه­ها به قول گفتنی بچربه یعنی شما موفق بودین تو حوضه مارکتینگ ولی اگر اینطور نباشه یعنی هر کمپینی که هستید هر فعالیتی که انجام دادید چه سئو باشه چه تبلیغات باشه به معنی اینه که شما شکست خوردین. این یعنی سایت شما قابل اعتماد است و اگر یک فروشگاه مبتنی بر وردپرس میسازید که اطلاعات پرداختی حساس را پردازش میکند، باید حتما به سراغ SSL بروید. در آپدیت های جدید الگوریتم های جستجو توجه به کلمه کلیدی داخل لینک صفحات سایت نیز میشود و میتوان برای بهبود سئو داخلی وردپرس تنظیمات پیشفرض این بخش را بر روی نام نوشته به عنوان پیوند یکتا قرار داد .

پس آنچه که در افزونه یوست سئو وارد میکنید، لزوما همان چیزی نیست که در صفحه نتایج جستجو نمایش داده خواهد بهینه سازی سایت یا سئو در اصفهان شد. پس از آنکه توافقات اولیه صورت پذیرفت در ابتدا کلیه ویرایش های لازم بر روی سایت شما انجام خواهد شد و بعد از آن با یک استراتژی دقیق و با برنامه منظم و مداوم تمامی فعالیت های لازم بر روی وب سایت شما انجام خواهد شد و در زمان های مشخص گزارش کار برای شما ارسال خواهد گردید تا از نتایج کسب شده مطلع گردید . من موردی را مشاهده کرده ام که در آن Googlebot عناوین مختلف ، عناوین H1 و بلوک های محتوا را با توجه به نوع کاربری، ارسال و دریافت می کرد. به همین دلیل بی تردید این زبان آینده سئو را تحت تاثیر قرار خواهد داد و به زودی تعداد زیادی از وب سایت ها به پلتفرم جاوا اسکریپت انتقال داده می شوند. نکته پایانی که قابل ذکر است این است که SEO مهم است زیرا موتورهای جستجو بی عیب نیستند و اگر برای مقابله با نقص آنها اقدامی نکنید ، وب سایت شما هزینه آن را پرداخت می کند. این مهم ترین اقدامی است که برای جلوگیری از موفقیت اسپمرها انجام می شود.

عاملهای مهمی در رتبهبندی سایت وجود دارند که باید به آنها توجه کنید. نقشه سایت باید به طور دائم به روز رسانی شود تا بتواند مسیر درستی را برای ربات های گوگل ایجاد نماید. چه زمانی خودمان سئو سایت را برعهده بگیریم؟ درصورتیکه دانلود در مدتزمان کوتاهتری انجام شود، آنها سرمایهگذاری زمانی بیشتری روی سایت شما خواهند داشت و بر اساس الگوریتم گوگل مدام وارد سایت شما میشوند. یک محتوای جذاب تا زمانی که نمره سئو مناسبی نداشته باشد، نمیتواند جایگاه خودش را در نتایج پیدا کرده و مخاطبان را به وب سایت شما وارد کند. بهینه سازی تصاویر همچنین سرعت بارگذاری وب سایت را افزایش میدهد که این موضوع نیز تاثیر بسزایی بر جایگاه آن در صفحه نتایج جستجو خواهد داشت. البته این نکته در این موضوع وجود دارد که این ستارهها در میزان سئو ویدئوها تاثیر ندارد اما معمولا کاربر با دیدن ستارههای کم ویدئو مایل به کلیک کردن بر روی آن ویدئو نخواهد بود. اما چنین اتفاقی بر سئو سایت شما تاثیر میگذارد، زیرا موتورهای جستجو ممکن است به آنها به چشم محتوای تکراری نگاه کند. اگر در صفحات وب سایتتان از عنوان یکسان استفاده کنید این کار باعث میشود تا عناوین و یا محتواهای تکراری برای شما ثبت شود که این مورد اصلا برای سئو مناسب نیست و ممکن است مشکلات بسیار زیادی را در ساختار پیوندهای یکتای شما به وجود بیاورد، بنابراین بهتر است برای افزایش سئو وردپرس از این عامل دوری کنید.

گرفتن بک لینک در سایت های تبادل لینک و روش های دیگری که سئو کاران بنا به اقتضاء سایت از آنها استفاده میکنند. در بسیاری از اوقات اگر محتوایی را از سایت دیگری بدون ذکر منبع و اجازه ناشر اصلی، منتشر کنید، گوگل با الگوریتم های هوشمند خود کپی برداری را شناسایی و سایت مربوطه را جریمه خواهد کرد. سپس تمامی رفتار های کاربران را با توجه به تغییر جایگاه، تحلیل و بررسی می کند، و همچنین آنالیز کاملی از تجربه بازدید کننده ها، مرتبط بودن کلمات سرچ شده با آن سایت ها و موارد دیگری که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم را مورد بررسی قرار میدهد. برای بهینه سازی عکسها میتوانید آنها را فشرده سازی کنید و یا سایز آنها را تغییر دهید. اگر چنین دسترسی ندارید، از Mobile-Friendly Test استفاده کنید. اما خب در سئو سایت خبری شاید مثل دیگر سایت ها نتوانیم از آپدیت استفاده کنیم. به احتمال زیاد شما هم شنیده اید که جاوا اسکریپت و سئو با یکدیگر سازگار نیستند و بین این مدل سایت ها و سئو مشکلاتی وجود دارد. اگر با استفاده از فایل robots.txt اجازه دسترسی به برخی از صفحات وب سایت به موتور های جستجو گر داده نشود؛ در واقع شما بین کاربران وب سایت و موتور های جستجو تفاوت ایجاد کرده اید و همین موضوع بر روی رتبه بندی وب سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند. در واقع گوگل پیشنهاد میدهد از URLهای مرتب و با معنی استفاده کنید همچنین قانون سلسله مراتب را در آنها حفظ کنید، به این شکل رباتهای موتور جستجو، خیلی بهتر میتوانند موضوع محتوای سایت و ارتباط آنها را با هم درک کنند، پس URL به این شکل روی سئو تأثیر دارد. با حجم اطلاعات موجود در وب، یافتن آنچه نیاز دارید بدون مرتب سازی آن تقریبا غیرممکن خواهد بود. یعنی مطالب را با استفاده از تگهای H1 تا H6 مرتب نمایید. این یعنی به عنوان یک صاحب وبسایت، شما تنها چند ثانیه برای نمایش داده محتوا و درگیر کردن کاربران فرصت دارید. پس اگر یک صفحه با شما به عنوان کاربر، رفتار مناسبی داشته باشد، کدهای جاوااسکریپت بهینه و موردقبولی دارد.

اولین کاری که باید برای بررسی یک وب سایت برپایه جاوا اسکریپت انجام دهید این است که JS را در مرورگر خود غیرفعال کنید. برای نصب اس اس ال بهتر است با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید. اینگونه میتوانید تصمیم بگیرید که چقدر وقت و منابع به واکنشگرا کردن و بهینهسازی سایتتان برای نمایش در موبایل اختصاص دهید. همچنین اگر عکس هایتان را فشرده سازی کنید میبینید که چقدر فضای ذخیره سازی خواهید داشت. در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم چقدر از این ادعاها صحت دارد؟ او به این مسئله اشاره کرد که این زمان مدتی است که طول می کشد تا کاربر اولین محتوای کاربردی را در سایت مشاهده کند. الیز سئو هنگامی که به طور کامل انجام شود، درک دقیقی از سایر خدمات سئو که ممکن است وب سایت شما به آن نیاز داشته باشد ارائه می دهد.

پس از آپلود کردن و تنظیم دیتابیس بر روی وردپرس در داخل هاستینگ ، آدرس سایت اصلی را در داخل مرورگر وارد کرده و وارد تنظیمات نصب وردپرس که شامل وارد کردن تایتل سایت ، معرفی کوتاه ، ایمیل و پسورد برای ورود به بخش پیشخوان وردپرس میباشد . زمانی که مرورگر با استفاده از HTML دریافتی، اقدام به ساخت DOM می کند؛ بارگذاری منابع مورد نیاز را به همان شکلی که در HTML آدرس داده شده است، انجام می دهد. ممیزی سئو معمولاً در ابتدای کمپین سئو انجام می شود، اما ممکن است پس از آن به صورت دوره ای انجام شود. هر چه لینک های داخلی بهتر و بهینه تر ساخته شده باشند کرال کردن صفحات برای ربات ها آسان تر می باشد. در این مثال، میبینید که جاوا اسکریپت عناصر اصلی صفحه مانند برچسب عنوان، کنونیکال و لینک های داخلی را تغییر می دهد. در بعضی موارد شما یک صفحه از سایت خود را پاک می­کنید که این موضوع تاثیر خیلی منفی روی سئو سایت شما دارد یکی از بهترین افزونه­هایی که می­تونه به شما در این مورد برای تغییر مسیر کمک کند افزونه yoast seo premium است، این افزونه امکان ریدایرکت کردن سایت شما را دارد و باعث می­شه در سایت شما خطای 404 و یافت نشد، دیده نشود که در نتیجه این موضوع باعث بالا رفتن سئو سایت شما می­شود و گوگل سئو بهتری را به شما اختصاص می­دهد.

، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. البته منظور ما این است که لینک سازی به طور جدی و حرفه ای پیگیری نمی شود. به این منظور می توانید از رندر پویا یا Dynamic Rendering استفاده کنید که به معنای شناسایی موتورهای جستجو و ارائه صفحات HTML به آن ها است. امروزه با روی کار آمدن HTML5 و CSS3 تقریبا می توان گفت که استفاده از فلش راهی به سوی مرگ را طی می کند. نتیجه ی این تحقیق کاملاً واضح است ، امروزه همه جا صحبت از جاوا اسکریپت است. تحقیق در رابطه با کلمه کلیدی چیست ؟ یک توصیه: ما تحقیق کلمات کلیدی را برای هر یک از تصاویر سایتتان توصیه نمی کنیم مگر اینکه وقت زیادی داشته باشید. با استفاده از منابعی که در بالا به آنها اشاره کردیم می توانید کمک بسیار زیادی به بهینه سازی تصاویر سایت خود کنید. SSR خود را قبل از گزارش دریافت زیاد ترافیک بررسی کنید. نکته بسیار مهم در افزایش سئو وردپرس این است که صفحه بایگانی نویسنده خود را غیر فعال کنید، برای این کار میتوانید از یکی از بهترین افزونههای وردپرس یعنی Yoast استفاده کنید.

بعد از آن، خزنده به آنها نگاه و به ایندکس کننده ارسال می کند و این روند همینطور ادامه خواهد داشت. ذخیره صفحات ارائه شده به وسیله حافظه کش می تواند مقرون به صرفه باشد اما در مورد تأثیرگذاری آن بر روی دیتابیس های ارسال شده به گوگل فکر کنید: شما نمی خواهید داده های ساخت یافته قدیمی مانند markup محصولات، منسوخ شود. در ابتدا تمام کارهایی که مدیران وبسایتها باید انجام میدادند، ارسال آدرس صفحه به موتورهای مختلفی که یک «عنکبوت» جهت «خزش» آن صفحه میفرستادند، استخراج لینکهای صفحه به سایر صفحات از درون صفحه و بازگرداندن اطلاعات یافتشده در صفحه، جهت ایندکسشدن بود. هنگامی که جاوا اسکریپت برای وب سایت ها استفاده می شود، ممکن است URL های مختلفی برای یک محتوا وجود داشته باشد. برای پیدا کردن مشکلات احتمالی، ابتدا چک کنید که محتوای صفحات وب سایت شما در DOM نمایش داده می شود؟ وجود تصاویر با حجم بالا در سایت باعث کاهش سرعت لود صفحات سایت میشود. اگر مراقب حجم و کیفیت تصاویر مورد استفاده نباشید، سرعت بارگذاری سایت میتواند به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند. همچنین از این طریق نشان داده میشود که محتوای مرتبط و با ارزشی در یک سایت دیگر وجود دارد که میتواند برای کاربر مفید باشد.

اگر به سئو اهمیت می دهید، جاوا اسکریپت کمتر یعنی کارآیی بیشتر. یکی از تکنیکهای مهم که توسط جاوا اسکریپت پیادهسازی میشود و در زمینه طراحی صفحات وب اهمیت زیادی دارد، ایجکس میباشد. در این ویدیو در مورد مباحث زیادی صحبت شد؛ از تکنیک Lazy loading تا Pre-rendering و Ajax تا ابزارهای تست صفحات دارای جاوا اسکریپت مورد بحث قرار گرفتند تا چیزی از قلم نیفتد. پیشنهاد ما این است از ترکیبی از ابزارهای ذکر شده در مقاله برای بررسی سئو جاوا اسکریپت استفاده کنید تا از پیاده سازی درست آن مطمئن شوید. اینجاست که با این سوال روبرو می شوید که پس پیاده سازی جاوااسکریپت به چه دردی می خورد و آیا اصلا فکر خوبی است؟ پس کاملا مشخص است که بین پیاده سازی موفق و ناموفق جاوااسکریپت تمایز وجود دارد.

در ادامه، کمی عمیق تر به این موضوع بپردازیم که چرا جاوا اسکریپت کار گوگل را سخت تر می کند و چه کاری می توانید انجام دهید تا محتوای جاوا اسکریپت خود را برای ربات های گوگل مناسب سازید. بههمین خاطر بهدلیل کارایی بیشتر پلاگین Yoast SEO بر روی وردپرس، میتوانید این پلاگین را بهجای Google XML Sitemaps بر روی سایت وردپرسی خود نصب کنید. Google V8 JavaScript Engine یک موتور جاوااسکریپت متنباز است که توسط گوگل توسعهیافته و همراه مرورگر گوگل کروم عرضه میشود. JavaScript به شما کمک می کند تا صفحات وب آراسته و تعاملی ایجاد کنید. استفاده می کنند که استفاده از این کاراکتر ها در URL، برای گوگل قابل قبول نمی باشد و تاثیرات منفی را بر روی رتبه بندی سایت به جا خواهد گذاشت. هر چه سرعت لود سایت بیشتر باشد به همان اندازه UX سایت بهتر و سرعت ایندکس صفحات نیز افزایش می یابد. بسیاری از مشکلات و باگهایی که زمان ایندکس و کراول شدن صفحات رخ میدهند، مربوط به همین طراحی و ساختار ضعیف سایت هستند. گاهی نتیجه این کارها پایین آمدن رتبه سایت است. مثلا تاثیر توجه کاربران به سک وب سایت خاص ممکن است وب سایت فوق را از نتایج پایین تر به رتبه های بالاتر حتی برای زمان موقت بیاورد.

محتوای تکراری هم برای کاربران آزاردهنده است و هم برای موتورهای جستوجو ناخوشایند است. نتایجی که در گوگل و دیگر موتورهای جستوجو نمایش داده میشوند، دارای تیتری هستند که بزرگتر از باقی نوشتهها نمایش داده میشود. با تمامی این ها، موتورهای جستجو کار با جاوا اسکریپت را دشوار می دانند و بیشتر محتوای جاوا اسکریپت را فهرست نشده باقی می گذارند. سئوی سایت از نوع بازاریابی درونگرا (inbound) است، یعنی این مشتری است که سراغ شما می آید. 1. متخصص سئو باید دو سطح بهینه سازی را بشناسند یعنی بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی سایت. به کاربران خود باید آن را بشناسانید. راستش را بخواهید خود من تا الان آنقدرها در سئو تصاویر ریز نشده ام که بخواهم برای آنها سایت مپ هم ایجاد کنم. فاکتورهای متعددی بر سئو سایت و تعیین جایگاه آن در نتیجه جستجو تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا گرفته تا لینکهای ورودی از سایتهای دیگر، همچنین استاندارد بودن ساختار و کدنویسی سایت (تکنیکال) برای موتورهای جستجو بر بهبود سئو سایت ما تاثیرگذار است. برای شروع برنامه نویسی به زبان جاوا اسکریپت ، علاوه بر دارا بودن دید برنامه نویسی ، تسلط نسبی بر زبان HTML نیز لازم است. جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب است، البته شاید نام آن کمی گمراهکننده باشد چون تقریباً هیچ ربطی به زبان برنامه نویسی جاوا ندارد.

DOM یا Document Object Model ساختار محتوای صفحه و رابطه هر عنصر با عنصر دیگر را نشان می دهد. HTML رندر شده برای نمایه سازی صفحه استفاده می شود. در ادامه این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد بهترین شیوه های سئو جاوا اسکریپت بدانید و همچنین ابزارهایی که می توانید برای اشکال زدایی مشکلات JS استفاده کنید، را با هم مرور میکنیم. به عنوان یک کارشناس سئو باید دانش لازم برای نظارت بر تیم فنی و سلامت کدنویسی سایت داشته باشید. در ادامه این صحبت ها اسپلیت به معیارهای اندازه گیری عملکرد صفحاتی که دارای Javascript هستند اشاره کرد و ابزارهایی را برای تست و بررسی عملکرد سایت معرفی کرد. شما اطمینان حاصل کنید که گوگل بدون نیاز به JavaScript بتواند لینک درستی از شما پیدا کند.

اما اگر آنها را در پیش بگیرید، تفاوتی بزرگ برای وبسایت خود به وجود خواهید آورد. استفاده از کلمات کلیدی جذاب در اخبار وبسایت باعث افزایش نرخ تبدیل و کلیک کاربر میشود ، کلمه کلیدی خاص که مورد سرچ کاربر هم باشد علائه بر خاص کردن و متمایز کردن اخبار سایت شما از سایت های دیگر بازدید از سایت را نیز بالا میبرد. موتورهای جستجو یک امتیاز مشخص به هر یک از صفحات موجود در وبسایت شما میدهند که به آن «اعتبار صفحه» (Page Authority) گفته میشود. به رغم پیچیدگی شگفت آور گوگل بات و کافئین، کاری که محتوای جاوا اسکریپت انجام می دهد آن است که کل فرآیند خزیدن و ایندکس کردن را به شدت ناکارآمد می کند. چه کار هایی میتوان با جاوا اسکریپت انجام داد ؟ پس کار یک خبرنگار یا سردبیر این است که استراتژی لازم برای پیگیری و گزارش لحظه به لحظه این اخبار را داشته باشد. این زبان برنامه نویسی در واقع یک زبان اسکریپت نویسی است که می توان برخی افکت ها و جلوه های وب سایت، تصاویر و نوشته های متحرک (مثل اخبار) و … از این زبان میتوان برای برنامه نویسی سمت سرور ( Server Side ) ، اپلیکیشنهای موبایل ، بازی و اپلیکیشنهای دسکتاپ استفاده کرد.

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO): سئو کار کلاه خاکستری اغلب موارد به رعایت از اصول سئو کلاه سفید پایبند می ماند ولی معمولا گاهی مواقع هم روی لبه تیغ حرکت کرده و به میزان کمی از فعالیت های سئو سیاه هم استفاده می کند. این به این معنی است که محتوا و پیوندهای متکی به جاوا اسکریپت، خطر دیده نشدن توسط موتورهای جستجو را دارند و به طور بالقوه به سئو سایت آسیب می رسانند. نمایش دادن مقالات کامل در صفحات گوناگون ضمنا به بازدید صفحات نیز آسیب وارد میکند. در مقاله اسکیما چیست، به معرفی کامل انواع اسکیما پرداختیم. اسپلیت این نکته را اضافه کرد که می توانید صفحاتی جداگانه برای پروموشن محصول مورد نظر ایجاد کنید و در آن محتوایی کامل در مورد محصول قرار دهید، اما در جایی که کاربر قصد خرید دارد اجازه دهید خرید خود را به راحتی و بدون مزاحمت انجام دهد. این مسئله گویای یک نکته دیگر هم هست، ارزیابی گراف لینک های داخلی سایت باید با خارج کردن مداوم URL جدید از جاوا اسکریپت انجام شود. وقتی کشف محتوای ما آسان تر می شود، وقتی ارزیابی محتوای ما ساده تر می شود، رتبه سایت مان در SERP بالاتر می رود. با توجه به گفته های مارتین اسپلیت در این مصاحبه اگر رضایت کاربر در گرو استفاده از جاوا اسکریپت باشد، این عنصر نه تنها به عنوان دشمنی ناسازگار برای گوگل به شمار نمی رود، بلکه به عنوان ابزاری برای افزایش رضایت کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و هیچگونه تاثیر منفی در سئو سایت ندارد.

اگر شما هم از ابزار، اکستنشن و یا روش خاصی برای بررسی کدهای js سایتتان استفاده می کنید با دیگران به اشتراک بگذارید. سپس مرورگر فایل JS را دانلود می کند. اگر در ابتدای HTML، فایلی با حجم بالا وجود داشته باشد؛ مرورگر ابتدا به بارگذاری این فایل پرداخته و اطلاعات دیگر با تاخیر نمایش داده می شوند. یکی از مسائل دیگری که در سئو جاوا اسکریپت از اهمیت زیادی برخوردار می باشد این است که، آدرس سایت هایی که که مبتنی بر این نوع زبان نوشته شده اند، استاندارد نمی باشد و مورد قبول گوگل نمی باشد. سئو جاوااسکریپت بخشی از سئوی تکنیکال است و هدف از آن راحتتر کردن روند یافتن و ایندکس کردن صفحات JS برای رباتهای گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری است. موتورهای جستجو برای آن که محتوای سایت شما را ایندکس کنند، از رباتهای خزنده استفاده میکنند. در واقع این موضوع باعث تبلیغ سایت ما به صورت رایگان در فضاهای مجازی شود و از آنجا که کاربران زیادی روزانه در این فضاها فعالیت میکنند در نتیجه افراد بیشتری به سایت ما مراجعه میکنند. بهترین نکته در مورد این ابزار رایگان بودن آن می باشد. جاوا اسکریپت رایگان است! یکی دیگر از چالش هایی که برای سئوکاران جاوا اسکریپت به وجود می آید؛ بهینه سازی لینک های داخلی وب سایت می باشد.

بدین ترتیب سایت وردپرس شما یک لایه امنیتی اضافه خواهد داشت. محتوا در هر دو زمینه بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستوجو و در ایجاد ارتباط با مخاطبان سایتتون موثره. ارتباط Relevancy: پیوندهای خارجی از دامنه های شخص ثالث نشان می دهد که محتوای یک صفحه وب به موتورهای جستجوی اصلی مرتبط است. آیا می دانستید که درد و رنج قربانیان یک حادثه بسیار جدیست؟ یکی از معیارهای اندازه گیری که اسپلیت به اهمیت بسیار زیاد آن اشاره کرد، مدت زمانی است تا اولین محتوای معنادار صفحه (First Contentful paint) ظاهر شود. تحلیلگر مشهور گوگل وبسمتر و سلبریتی ویدیوهای گوگل بلافاصله بعد از اینکه دشمنی گوگل و جاوا اسکریپت را تکذیب کرد، در مورد دستورالعمل هایی توضیح داد که برای استفاده بهینه از جاوا اسکریپت در دسترس متخصصین سئو و برنامه نویسان است. زمانی که میتوان از دادههای واقعی راجع به آنچه مردم جستجو میکنند استفاده کرد، نیازی به حدس و گمان و آزمون و خطا نیست.

در کنار این قابلیت، شما می توانید بصورت دلخواه هر صفحه ای از سایتتان که دوست دارید را به صفحه ای خاص یا سایتی دیگر ریدایرکت کنید تا سایت شما از شر خطای 404 محفوظ باشد. به فرآیند نمایش محتوا، قالب ها و سایر ویژگی های یک سایت که به کاربر نشان داده می شود، رندر گفته می شود. عجول نباشید. برای این که یک سایت به معنای واقعی کلمه برای موتورهای جستوجو بهینه باشد، لازم است تا تمام صفحات آن امن، موبایل فرندلی، بدون محتوای تکراری و پرسرعت باشند. اگر برایتان سوال است که چطور باید یک کلمه کلیدی متمرکز پیدا کنید، یک عنوان خوب چه ویژگیهایی دارد و چطور باید توضیحات متا را نوشت، تمام این جزییات را پیشتر در مقاله «آموزش سئو تولید محتوا» پوشش دادهایم. این کار بسیار زمانبر بوده و بررسی دستی نتایج جستجو به ازای تمام کلمات کلیدیمان کار دشواریست. 2- افزایش مقدار ترافیک سایت: زمانیکه سایت شما سئو می شود، با عبارت های مناسب حوزه ی فعالیتتان در نتایج سرچ گوگل دیده می شوید. ابزار کیوردپلنر از راه های مختلف به شما کمک می کند تا جایگاه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید.

مقاله علمی و آموزشی «آیا جاوا اسکریپت رتبه سایت را پایین می آورد؟ پس از نصب پلاگین شما میتوانید از تور مجازی آموزشی yoast به کار گیری فرمائید تا با خصوصیات و طرز کارکرد قسمتهای اساسی پلاگین آشنا گردید. یکی دیگر از چالش هایی که یک سئو کار جاوا اسکریپتی ممکن است با آن مواجه باشد؛ سرعت لود شدن سایت است. اینها همه سوالاتی در مورد سئو سایت وردپرسی هستند که به یک اشتباه کوچک مربوطند، ایندکس و نوایندکس (index/noindex) بودن سایت شما. زیرا استفاده از این تگها باعث میشود که گوگل محتوای شما را سریعتر ایندکس نماید. این کنسول گزارشها و دادههایی در اختیار شما میگذارد که باعث میشوند نحوه ظاهر شدن صفحات خود در نتایج جستجو را درک کنید. درواقع موتور جستجویی مانند گوگل در رابطه با کدهای جاوا اسکریپت بسیار با حساسیت تصمیم میگیرد، زیرا قصد دارد سایتها را به سمتی ببرد که بیشترین اهمیت برای کاربران در نظر گرفته شود، یعنی اگر قرار است سایتی در رتبههای بالا باشد و در صدر نتایج دیده شود، به دلیل محتوای مفید و ارزشمند آن باشد، باز هم مانند تمام نتیجهگیریهای مربوط به مطالب سئو، باید بگوییم برای موفقیت سایت بیشتر از هر چیزی روی تولید محتوای مناسب سرمایهگذاری کنید، تا بهترین نتیجه را بگیرید.

کارشناسان به این باور رسیدهاند که کاربران ظرف تنها چند ثانیه تصمیم میگیرند که آیا میخواهند در یک سایت باقی بمانند یا آن را ترک کنند. مفهوم بودجه خزیدن یا crawl budget (تعداد صفحاتی که گوگل از طریق مکانیسم خزیدن در یک روز از سایت شما جمع آوری می کند) به ما می گوید گوگل بی وقفه در تلاش برای خزیدن در میان همه صفحات سایت ما نیست. برای بهینه سازی لینک های داخلی لازم است که سئو کاران، لینک های داخلی موجود را از طریق جاوا اسکریپت به کلیک کردن کاربران وابسته نکنند. بنابراین اگر قصد افزیش فروش از طریق سایت خود را دارید، حتما مطمئن شوید که صفحات سایتتان زمان بارگذاری کمی دارند. وقتی به یک وبسایت لینک میدهید، مقدار از امتیاز سئو سایت خود را در اختیار آن لینک میگذارد. درست است که امروزه شبکه های اجتماعی جای پای خود را محکم کردهاند اما هنوز هم سئو سایت نزدیک به 70 درصد استراتژی بازاریابی کسب و کارها را شامل میشود. به عبارتی مقداری از پردازش های خود را برون سپاری کنید تا تمام توان سیستمتان را برای این موارد مصرف نکنید. زمانی که این گواهینامه روی سرور سایت شما فعال باشد، تمام اطلاعات رد و بدل شده بین مرورگر و سرور، رمزگذاری میشوند.

همچنین در سال 2014 بود که گوگل اعلام کرد https:// باید در دامنه تمامی سایتها قرار بگیرد و هر سایتی که از این پیوند کدگذاری شده استفاده نکند، غیرایمن خواهد بود. همچنین Imagify یک افزونه وردپرس بسیار کاربردی است و باید حتما آن را نصب داشته باشید. سئو تصاویر در وردپرس به آسانی قابل مدیریت کردن است. اگر پیچیدگی در کد جاوا اسکریپت باشد، گوگل قادر است آن را درک کند ولی برای اطمینان بهتر است از روش مناسبی برای کدنویسی استفاده کنید که مطمئن شوید برای رباتهای گوگل، قابل فهم باشند. در غیر این صورت لازم است که از روشی مناسب برای کد نویسی استفاده کنید و با تست مجدد مطمئن شوید که کد نویسی ها برای ربات های گوگل قابل فهم و درک هستند. نتایج جستجو الگوریتمی، در واقع همان نتایج نشان داده شده بعد از تبلیغات گوگل است. از طریق سئو کلاه سیاه خیلی زود به نتیجه میرسید، اما این نتایج ماندگار نیستند و حتی ممکن است گوگل شما را جریمه هم بکند. خدمات سئو سیاه یا کلاه سیاه ممکن است بصورت موقت باعث بهبود رتبه سایت و هدایت ترافیک به سمت سایت گردد ولی عمر آن بسیار کوتاه بوده و پس از اطلاع موتورهای جستجو از این مسئله، وب سایت مرتکب شده را جریمه خواهند کرد.