انواع گل رز ، تاریخچه و مفاهیم آن را بیشتر بشناسید گل نیک‌راه | dastchinflower

انواع گل رز عطری رایحه های بسیار متفاوتی دارند، اما برخی از آنها این عطر را ندارند. به عنوان مثال گل رز هیبریدی “Double Delight” که بیشتر در مناطق گرم و مرطوب ایالات متحده رشد می کند، عطر و طعم شیرینی تولید می کند. همانطور که در ابتدا گفته شد بیشترین تفاوت بین انواع گل رز عطری مربوط به اندازه گل، رایحه گل و میزان شکوفه ها است. گل رز زرد برای یک رویداد شاد، بسیار عالی است ، یک نوزاد جدید یا نامزدی، دلایل خوبی برای ارسال گل رز زرد است. شما همچنین میتوانید آنها را برای تشکر از یک دوست برای حمایت یا کمک او برایش بفرستید. در نهایت، گل رز زرد انتخاب خوبی برای کسی است که نیاز به شخصی داشته باشید- یک دسته گل با کارت “زود خوب شو”.

رازداری از دیگر مفاهیم انواع گل رز

علاوه بر تنوع بسیار بالا از مجله خبری گل و گیاه شکل ظاهری و رنگ و بو و عطر آن، این گل برخلاف بسیاری از گل های تزئینی دیگر دارای خواص دارویی زیادی می باشد. به عنوان مثال از جمله خواص دارویی آن می توان به وجود ویتامین E فراوان در گلبرگ های آن اشاره نمود. علاوه براین، دمنوش های این گل برای رفع عفونت و تقویت قلب بسیار موثر می باشد. زنجرک‌های سفید با تغذیه از برگ‌ها سبب ازبین‌رفتن کلروفیل و افتادن برگ‌ها می‌شوند. این آفات گل رز با ایجاد زخم‌هایی روی گیاه گاهی موجب ابتلا گیاه به بیماری‌های مهلک می‌شوند.

http://bongahekhodro.irبه طور مثال برای عطر خوب که آرام بخش است استفاده می باشد. همچنین این گل دارای مصارف درمانی نیز بوده و به همین دلیل اسانس آن جزو گران ترین اسانس ها در دنیا می باشد. از این رو کاشتن گل رز هلندی یکی از کارهای مهم در دنیا می باشد. گل رز هلندیجزو یکی از بهترین و محبوب ترین انواع گل ها به شمار می آید که در ابتدا از این گل به عنوان دارو استفاده می کردند ولی کم کم محبوبیت آن در بین مردم بیشتر شد و به کشت و تولید آن پرداختند. این نوع گل شبیه به گل رزِ گلد فیلا و گل رز چای ترکیبی است. این نوع گل معمولاً بیش از ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر رشد نمی‌کند.

گل رز، تاریخچه، مفهوم و انواع آن

پس از نمو پيوند ، ساقه نسترن بتدريج قوي شده رنگ قهوه اي بخود گرفته راست مي ايستد . باغبان ميتواند شاخه هايي كه از پيوند ميرويد را به ميل خود بهر شكل بخواهد درآورد . عطر این گل، سبب شده تا جزء انواع رزهای پر طرفدار باشد. گل رز به طور گسترده در سراسر جهان به عنوان نماد عشق ، همدردی یا غم استفاده می شود.

  • به طور مثال دسته گلی با گل‌های رز قرمز و رز زرد نشانگر خوشحالی و شاد بودن از موضوع و اتفاقی است.
  • این رز زیبا از پیوند رز دورگه پرپچوال و رز چای به وجود آمده است.
  • قارچ Phragmidium mucronatum عامل بروز زنگ زرد به‌عنوان آفات و بیماری گل رز است.
  • هنگام خرید گل رز در فروشگاه گل، چند بسته غذای گل بخرید.
  • اگر قصد تولید شاخه برید گل رز دارید، باید در خاک نیتروژن، پتاسیم، فسفر، مقدار کم آهن و منیزیم اضافه شود.
  • بلافاصله پس از بریدن گل رز، ساقه ها را در یک ظرف تمیز آب تازه قرار بدهید.
رز های داماسک از قدیمی ترین رز های موجود در جهان هستند، که به دلیل عطر فوق العاده ای که دارند در صنعت عطر سازی و گلاب گیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. گلبرگ های داماسک نیز خوردنی هستند و در قنادی ها و تزیینات غذا و دسر بکار می‌روند. داماسک تابستانه یکبار در تابستان و داماسک پاییزی دو‌بار در سال ( یکبار در تابستان و‌ یکبار در پاییز ) گلدهی می‌کنند.

آشنایی با بهترین نوع گل رز