“اولین محموله کود روسی نشانگر موفقیت در بحران عرضه جهانی است”

WFP همچنین از دولت فرانسه به خاطر آغاز «عملیات Save Crops» که در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر آغاز شد و به چندین کشور، سازمان‌های بین‌المللی و بخش خصوصی اجازه داد تا به طور مؤثر و سریع به تلاش‌ها بپیوندند، تشکر می‌کند. . حمایت سیاسی و تعهد مالی دولت فرانسه، امکان حمل و نقل چند محموله کود به غرب آفریقا را در هفته‌های آینده با کشتی‌های اجاره‌شده WFP فراهم می‌کند.

به عنوان بخشی از تلاش های آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای رسیدگی به ناامنی غذایی جهانی از طریق اجرای کامل دو توافق نامه امضا شده در 22 ژوئیه در استانبول برای اطمینان از دسترسی بدون مانع به غذا و کودهای شیمیایی از اوکراین و فدراسیون روسیه، جهان برنامه غذایی (WFP) اهدای 260000 تن کود توسط شرکت کود روسی Uralchem-Uralkali را به کشورهایی که بیشترین نیاز را در آفریقا دارند تسهیل می کند. WFP از کمک ها و حمایت های Uralchem-Uralkali سپاسگزار است.

این کود یک نهاده کشاورزی حیاتی است، به ویژه برای کشاورزان در قاره آفریقا، جایی که پایان فصل کاشت به سرعت نزدیک می شود. کمبود کود در این فصل کاشت، تأثیر مخربی بر عملکرد آینده خواهد داشت و به طور بالقوه آمار گرسنگی وخیم در این قاره را بدتر خواهد کرد.

بنا به درخواست سازمان ملل، اولین محموله 20000 تنی NPK هفته آینده در کشتی اجاره شده WFP بارگیری می شود و در هفته 21 نوامبر از هلند حرکت می کند. این کشتی از طریق موزامبیک با مالاوی به عنوان مقصد نهایی حرکت خواهد کرد. برنامه جهانی غذا از دولت های مالاوی و موزامبیک و دولت هلند در هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا به دلیل تمایل آنها برای فعال کردن این تلاش حیاتی بشردوستانه برای امنیت غذایی جهانی تشکر می کند.

برای اطلاعات بیشتر:
برنامه جهانی غذا
www.wfp.org



منبع

جهان نیاز به تلاش‌های هماهنگ برای رسیدگی فوری به بحران جهانی کود دارد که در آن کشاورزان، به‌ویژه کشاورزان خرده‌مالک از کشورهای در حال توسعه، به دلیل هزینه بالای نهاده‌ها از تولید خارج می‌شوند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم مشکلات دسترسی جهانی به کود به یک کمبود جهانی غذا تبدیل شود. اتصال مجدد بازارهای کود بسیار مهم است.