“بازار اروپا تشنه انواع جدیدتر گل موم است”


هانس هتاش از مزارع آرنلیا، یک مزرعه گل 60 هکتاری مستقر در هوپفیلد – که در 130 کیلومتری شمال کیپ تاون، آفریقای جنوبی واقع شده است، می گوید: «می توانستیم ببینیم که بازار اروپا تشنه انواع جدیدتر گل موم است. گل موم بزرگترین محصول آنهاست و اتصال به هلیکس استرالیا طیف وسیع تری از هیبریدهای منحصر به فرد با رنگ ها و اندازه های شکوفه های مختلف را به آنها داد. او می افزاید: «علاوه بر این، طیف گل موم هلیکس باعث افزایش عملکرد و طولانی شدن دوره برداشت از اواسط ژوئن تا اوایل نوامبر شده است.


هانس هتاش در میدان با مهتاب.

از 6 هکتار تا 60 هکتار
مزارع آرنلیا که تحت مالکیت و مدیریت هانس هتاش است، در زمینه گل موم، لوکاندرون و لوکوسپرموم تخصص دارد. این مزرعه در سال 2002 تأسیس شد و از 6 هکتار کاشت اولیه به بیش از 60 هکتار زیر کشت رسیده است. علاوه بر محصولات گل شاخه بریده در مقیاس بزرگ، مزارع آرنلیا همچنین گیاهان گلدانی را در گونه های مشابهی که در مراکز باغ محلی و فروشگاه های بزرگ باکس هدف قرار می گیرند، پرورش می دهد. قبل از تأسیس مزارع آرنلیا، هانس هتاش توسط یک میوه‌کار بزرگ که هانس بخش گل‌های بریده پروتئا آنها را مدیریت می‌کرد، استخدام شد. مزارع آرنلیا اکنون 110 کارمند دائمی با 80 پرسنل دیگر برای دوره اوج برداشت از ژوئیه تا اواسط دسامبر استخدام می کند.


کاشت های جدید

گل موم، بزرگترین محصول آنها
گل موم بزرگترین محصول گل است که توسط Arnelia Farms رشد می کند و پس از رشد طیفی از گونه های گل موم قدیمی، هانس با هلیکس استرالیا تماس گرفت و نماینده انحصاری / پرورش دهنده انواع هلیکس در آفریقای جنوبی شد. اولین محموله قلمه های ریشه دار نشده انواع گل موم هلیکس در سال 2008 از استرالیا به آفریقای جنوبی ارسال شد. هانس: «Helix استرالیا یک پرورش دهنده کاملاً بازار محور است و دائماً تلاش می کند تحقیق و توسعه خود را برای پر کردن شکاف های موجود در بازار متمرکز کند. یا ایجاد تقاضای جدید از طریق هیبریدهای برجسته به علاوه تعهد آنها به بازاریابی و روابط عمومی که به ارتقای مشخصات گل موم کمک می کند.

چالش ها
به صورت سالانه، مزارع آرنلیا باید گرمای شدید در تابستان و خطر یخبندان در زمستان را مدیریت کند. کووید یک چالش اضافی اضافه کرد. هانس: “کووید برای مزرعه ما بسیار چالش برانگیز بود، با افزایش نرخ حمل و نقل و فضای محدود در دسترس.”

همچنین قلمه های ریشه دار را فراهم می کند
مزارع آرنلیا علاوه بر تکثیر گل موم برای محصولات گل بریده خود، قلمه های ریشه دار را برای سایر تولیدکنندگان مجاز هلیکس استرالیا مستقر در آفریقای جنوبی نیز فراهم می کند. آرنلیا همچنین قلمه های گل موم ریشه دار را برای پرورش دهندگان گلدان دارای مجوز هلیکس در اروپا عرضه می کند.

آدریان پارسونز، مدیر عامل هلیکس استرالیا در مورد رابطه قوی ای که با آرنلیا در یک دوره 14 ساله ایجاد شده بود بسیار مثبت صحبت کرد. ما فقط عاشق گرسنگی و اشتیاق مزارع Hans Hettasch و Arnelia برای پرورش گل موم هستیم و ما خوش شانس هستیم که یک پرورش دهنده حرفه ای به عنوان نماینده انحصاری خود در بازار آفریقای جنوبی داریم.

آرنلیا بسیاری از انواع آزمایشی ما را با سرعتی سریع به بازار عرضه کرده است، از جمله هیبریدی های جدید Grace، Niek’s Pride، Giselle و Purple Rain که همگی در این فصل وارد بازار خواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر
مزارع آرنلیا
https://arnelia.co.za/

هلیکس استرالیا
www.helixaustralia.com.au



منبع