بازسازی گلخانه گرمسیری دانشگاه

دمپسی می‌گوید: «حتی با وجود تازه کار بودن تیم نصب گلخانه در این فناوری، این فناوری به همان اندازه که یک پروژه می‌تواند پیش برود، پیش رفت.

راب تانزر، مدیر بازرگانی گروه نهادی Prospiant، گفت: “حذف پانل های شیشه ای و جایگزینی آنها با سیستم شیشه TECHLITE یکی از تخصص های ما است، و ما اغلب این کار را انجام داده ایم، و همانطور که در اینجا با موفقیت انجام دادیم.”

رایان دمپسی، مدیر پروژه Prospiant هنگامی که در محل حضور داشت، چندین گزینه مختلف را پیشنهاد کرد. طرح اصلی شامل یک پانل شفاف در نیمه پایینی دیوارهای عمودی بود. با این حال، مشتری نگران پتانسیل جلبک ها و همچنین مقدار قابل توجهی از مهاربندی x مورد نیاز بود، بنابراین آنها اکریلیک سفید روشن را در تمام سطوح انتخاب کردند.

یکی دیگر از الزامات این پروژه این بود که به ارتقای لرزه‌ای نیاز داشت، زیرا اکنون تمام املاک برکلی باید از نظر لرزه‌ای تقویت شوند. این یکی از اولین پروژه‌های نوسازی بود که چنین ارتقایی را شامل می‌شد، که شامل مهاربندی X فوق‌الذکر در داخل سازه برای کمک به حمایت از ساختمان در صورت وقوع زلزله بود.

بخشی از کار شامل پایین آوردن دریچه های دیواره جانبی از ارتفاع لبه به سطح گیاه بود. سیستم TECHLITE اجازه می دهد تا مناطق دریچه بزرگتری را ایجاد کند که ظرفیت خنک کننده غیرفعال بیشتری را فراهم می کند. در اصل، گلخانه دارای یک سیستم سایه سفت و سخت در پشت بام، با غربالگری ثابت بزرگ بود. برای استفاده از این سیستم، خدمه باغ باید برای نصب این صفحات سایه سفت اضافی بر روی پشت بام بالا بروند. استفاده از اکریلیک سفید روشن نه تنها نیاز به اعمال سایه و حذف سالیانه را از بین برد، بلکه بهره ی خورشیدی، تعمیر و نگهداری سالانه و بهبود قابلیت های خنک کننده غیرفعال را کاهش داد.

برای اطلاعات بیشتر:
دانشگاه کالیفرنیا برکلی
www.berkeley.edu



منبع

از آنجایی که کار در ابتدای همه‌گیری آغاز شد، تیم با چالش‌های عملیاتی مختلفی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک در همه زمان‌ها، و درک و برآوردن تغییرات در الزامات محلی مواجه شد – و بر آنها غلبه کرد. علاوه بر این، آنها مجبور بودند پانل های اکریلیک طولانی 20 دقیقه و مواد اکسترود شده را از طریق مسیرهای باریک در باغ های گیاه شناسی بدون آسیب رساندن به گیاهان مانور دهند.

Prospiant توصیه می کند که لعاب (شیشه) و سیستم لعاب (نوارهای آلومینیومی که شیشه را به سازه نگه می دارند) با سیستم TECHLITE خود که پانل های اکریلیک 16 میلی متری را نگه می دارد، جایگزین کنید.

در سال 2022، باغ‌های گیاه‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا (UC) برکلی برای کمک به اجرای بهبود گلخانه گرمسیری خود، یک سازه قدیمی Ickes Braun با شیشه‌های لعاب‌دار، با Prospiant تماس گرفت. در حدود سال 1971، باغ گیاه شناسی “سایه مایع” (رنگ لاتکس سفید) را برای کاهش بهره خورشیدی و کمک به خنک نگه داشتن گلخانه اعمال کرد. یک بررسی ایمنی نگرانی‌هایی را در مورد روان‌آب سایه‌پاش، روش‌های کاربرد و حذف، و روش‌های سایه‌پاش، همراه با لیز خوردن و شکستن شیشه ایجاد کرده بود. در آن مرحله، باغ با بخش تعمیر و نگهداری و نوسازی Prospiant تماس گرفت و گزینه‌هایی را جستجو کرد.


چپ: قبل، راست: بعد.