باغبانی گلخانه ای دایره ای برای مشاغل باغبانی چه معنایی دارد؟



منبع

هانکو: “در برزیل همکاری با رایزن، بزرگترین گروه نیشکر و اتانول کشور ایجاد شده است. رایزن روزانه 20000 متر مکعب بیومتان را برای تولید آمونیاک پایدار تحویل خواهد داد.”

برای اطلاعات بیشتر:
دانشگاه و تحقیقات واگنینگن
www.wur.nl

توسعه آمونیاک سبز چگونه است؟
پیتر: “یارا سخت کار می کند تا استفاده از “آمونیاک پاک” را توسعه دهد که شامل آمونیاک آبی و سبز است. آمونیاک آبی از هیدروژن آبی مشتق شده است که بر اساس گاز طبیعی تولید می شود: CO2 پس از جذب کربن در مخازن دائمی ذخیره می شود. و فرآیند ذخیره سازی (CCS). آمونیاک سبز بدون کربن با استفاده از هیدروژن سبز تولید شده بر اساس انرژی های تجدید پذیر تولید می شود. بنابراین تولید آمونیاک پاک روشی بسیار سازگار با محیط زیست برای تولید کود شیمیایی است.”

هانکو و پیتر، یارا از چه جهت با باغبانی دایره ای درگیر است؟
Hanco: “Yara ابتکارات مختلفی را برای کاهش شدید CO خود توسعه می دهد2 رد پا این از طریق بهینه سازی داخلی فرآیندهای کارخانه اتفاق می افتد، اما از طریق همکاری در مقیاس جهانی.”

Hanco: “با همکاری Yara در Sluiskil، یک الکترولیز 100 مگاواتی در حال توسعه است. هدف آن جایگزینی سوخت های فسیلی با هیدروژن تجدید پذیر برای تولید آمونیاک سبز برای کارخانه Sluiskil یارا است. این سیستم می تواند تولید حدود 75000 تن را حفظ کند. آمونیاک سبز. انتظار می رود این پروژه تا سال 2024/2025 عملیاتی شود.”

کدام گام های ملموس را برمی دارید؟
Hanco: “یک توسعه اخیر و محلی، همکاری با شفق شمالی نروژی است که امکان انتقال CO را فراهم می کند.2 از Sluiskil تا نروژ، جایی که می توان آن را در زمین های خالی چمن ذخیره کرد. از آغاز سال 2025، 800000 تن CO خالص2 در هلند دستگیر، سپس فشرده، مایع شده و به مرکز ذخیره سازی نورهای شمالی در 2600 متری زیر بستر دریا در سواحل اویگاردن، نروژ منتقل می شود. با انجام این کار، گام بزرگی برای کاهش CO برداشته می شود2 انتشار محل تولید Sluiskil به صفر.”

چرا به SC of Circular Garticulture گلخانه ای پیوستید؟
پیتر: “ما می خواهیم مسئولیت را بر عهده بگیریم. عملیات دایره ای مستلزم همکاری با احزاب مختلف در یک بخش است. ما به SC اینگونه نگاه می کنیم. علاوه بر این، ما می خواهیم از دیگران یاد بگیریم و نظرات خود را ارائه دهیم. مرحله اول تحقیق شامل بر اساس این اطلاعات می‌توانیم گام‌های بعدی را با هم برداریم.»

پیتر: “ماموریت یارا به شرح زیر است: “مسئولانه جهان را تغذیه کنید و از سیاره محافظت کنید.” ما معتقدیم که همه باید با زمین با احترام رفتار کنند. این نه تنها برای پرورش دهندگان، بلکه برای هر بخش از زنجیره و همه افراد در کل سیاره اهمیت دارد.”

واحد تجاری باغبانی گلخانه‌ای و پیاز گل از دانشگاه و تحقیقات واگنینگن در سال‌های آینده بررسی می‌کند که باغبانی گلخانه‌ای دایره‌ای چه معنایی برای مشاغل باغبانی دارد. این تحقیق توسط باشگاه ون 100 تامین مالی می شود. تعدادی از اعضای این ابتکار نیز بخشی از کمیته نظارت (SC) تحقیق هستند، از جمله شرکت تغذیه محصولات کشاورزی یارا. Hanco Leuvenink و Peter de Vries از Yara توضیح می دهند: “باغبانی دایره ای نیاز به همکاری بین احزاب مختلف در یک بخش دارد.”

آیا یارا می تواند از جریان زباله برای تولید کود استفاده کند؟
پیتر: “اخیراً اولین کود آلی با نام “YaraSune Bio” تولید شده است. این کود آلی معدنی با دانه های پیچیده است که مخصوصاً برای کشاورزی بیولوژیکی ساخته شده است. چیزی که این کود را خاص می کند، ساخت آن است. در فنلاند بر اساس منابع طبیعی با منشاء گیاهی و حیوانی. اینها محصولات جانبی مانند ویناس هستند که در تولید سوخت زیستی از چوب پدید می آیند.”