“با استراتژی بیولوژیکی از تغذیه Duponchelia از محصول خود جلوگیری کنید”

«آتتا-سیستم حاوی سوسک غارتگر آتتا کوریاریا است. بسیار متحرک است و به طور فعال به دنبال تخم پروانه و لارو در بستر می گردد.

استراتژی کنترل
نظارت دقیق بر محصول با استفاده از تله های دلتا – یا یک تله زرد که به صورت افقی در محصول قرار می گیرد – همراه با فرمون مناسب توصیه می شود.

بستر پنهان شفیره
چهار هفته بعد، کاترپیلارهای کاملاً رشد کرده در داخل پیله‌هایی که زیر ذرات بستر پنهان شده‌اند، شفیره می‌شوند.

آفت چالش برانگیز محصولات زینتی، Duponchelia fovealis (پره فلفل اروپایی) می تواند به سرعت با نتایج بالقوه ویرانگر افزایش یابد. کاترپیلارها ترجیح می دهند در محصولات متراکم پنهان شوند، کنترل آنها با اسپری های شیمیایی دشوار است. با این حال، یک استراتژی کنترل بیولوژیکی شامل یک نماتد مفید و دو شکارچی موثر است.



منبع

پیشاهنگی – کجا باید نگاه کرد
پاسکال بریاند، متخصص IPM و گرده افشانی در Biobest توضیح می‌دهد: کرم‌ها که به رطوبت بالا کشیده می‌شوند، اغلب از پایه گیاه، گردن ریشه و برگ‌ها تغذیه می‌کنند یا در ساقه گیاه خسته می‌شوند. در گیاهان گلدانی، آنها می توانند از ریشه ها تغذیه کنند و باعث پژمردگی شوند و با ایجاد زخم، این کرم ها فشار بیماری را در محصول افزایش دهند.

برای هدف قرار دادن تخم پروانه ها و لاروهای جوان، توصیه می کنیم دو شکارچی ساکن خاک را رها کنید.

پاسکال می گوید: «برای کنترل کاترپیلارها در بستر، توصیه می کنیم Carpocapsae-System را معرفی کنید. “حاوی نماتد مفید Steinernema carpocapsae، روی بستر یا یقه گیاه در پایه ساقه اعمال می شود.

تخم مرغ های ریز
تخم های ریز دوپونچلیا که به سختی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند، تنها 0.5 میلی متر طول دارند. یک پروانه ماده می تواند تا 200 عدد را در اطراف پایه برگ یا نزدیک رگبرگهای پایه ساقه قرار دهد.

Duponchelia که در اصل از اروپای جنوب شرقی است، به یک آفت گسترده در محصولات گلخانه ای در اروپای غربی و آمریکای شمالی تبدیل شده است. کاترپیلارها به ویژه در کالانکوئه، بگونیا و سیکلامن مضر هستند.

کاترپیلارهایی که به خوبی پنهان شده اند
کرم‌های براق کرم رنگ، با سر تیره و لکه‌های قهوه‌ای روی بدنشان، هشت روز بعد از تخم بیرون می‌آیند و به طول 2 تا 3 سانتی‌متر می‌رسند. جستجوی آنها دشوار است، آنها تمایل دارند به خوبی پنهان بمانند.

Hypoaspis-System حاوی کنه شکارچی Hypoaspis miles است که در خاک ساکن است. این کنه قوی در لایه بالایی بستر زندگی می کند و در غیاب طعمه می تواند چندین هفته زنده بماند.

پروانه های پر تحرک
طی 1-2 هفته دیگر، پروانه های بالغ ظاهر می شوند. با شکم های منحنی راه راه کرم، آنها دارای بال های قهوه ای مرمری متمایز هستند که 9 تا 12 میلی متر را پوشانده اند. این پروانه ها با تحرک بالا می توانند به سرعت و به راحتی در محصول پخش شوند.

استراتژی‌های کنترل بیولوژیکی مؤثر بر روی سه محصول که تخم‌ها و/یا مراحل لارو را هدف قرار می‌دهند، متمرکز هستند.

برای اطلاعات بیشتر:
Biobest Group NV
T: +32 14 25 79 80
[email protected]
www.biobestgroup.com