“با محافظت از گیاهان در برابر بیماری های ریشه شروع کنید”

کاربردها و دوزها ممکن است بسته به محصول متفاوت باشد، همیشه با برچسب مشورت کنید یا با مشاور Biobest تماس بگیرید. به طور کلی، توصیه های زیر منجر می شود:

با حذف مواد شیمیایی علیه پیتیوم و فوزاریوم، Biobest درمان با Asperello را به عنوان یک جایگزین بسیار خوب در طیف وسیعی از محصولات مانند سبزیجات گلخانه‌ای، گیاهان گلدانی و گل‌های شاخه بریده می‌بیند.

هر چه زودتر پس از تشکیل ریشه، محصول را با آسپرلو درمان کنید. اطمینان حاصل کنید که محصولات با 0.5 گرم در متر مربع در نهالستان درمان می شوند. درمان دوم بهتر است هنگام قرار دادن محصول روی حصیرها یا هنگام گلدان مجدد انجام شود. برای این منظور، Biobest 1 کیلوگرم در هکتار را توصیه می کند. حدود چهار هفته پس از این درمان، آنها توصیه می‌کنند که یک بستر و نمونه ریشه برای تعیین میزان کلونیزاسیون تریکودرما مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

سه مکانیسم عمل
این محصول دارای سه مکانیسم اثر است. اول اینکه هاگ های قارچی قادر به انگلی شدن و تجزیه هاگ های دیگر قارچ هستند. علاوه بر این، رقابت برای فضا در خاک وجود دارد. اگر تریکودرما روی ریشه ایجاد شود، فضایی برای اسپورهای بد قارچ باقی نمی ماند. در نهایت، تریکودرما مقاومت القایی محصول را فعال می کند.

تریکودرما سویه T34 asperellum یک قارچ مفید است که منشأ آن در طبیعت است. در نتیجه، این سویه قدرتی را که در طبیعت ایجاد کرده است حفظ می کند. این باعث می شود Asperello محصولی بسیار قوی باشد. پس از استعمار روی ریشه، محصول حتی پس از درمان با محصولات مختلف محافظت از گیاه نیز به خوبی باقی می ماند. لیست سازگاری را می توان در وب سایت Biobest یافت.

در بهترین حالت، اولین کاربرد Asperello در حال حاضر در پرورش دهنده گیاه انجام شده است. قارچ طبیعی تریکودرما موجود در آسپرلو همراه با ریشه رشد می کند و جایی برای قارچ های دیگر باقی نمی گذارد. پس از تشکیل تریکودرما در اطراف ریشه، وارد همزیستی با ریشه های محصول می شود. آنها در هماهنگی زندگی می کنند و جذب مواد مغذی را بهینه می کنند و در برابر سایر قارچ های بد از جمله پیتیوم و فوزاریوم محافظت می کنند.

محافظت در برابر بیماری ریشه از ابتدای چرخه رشد شروع می شود. تناوب زراعی دوباره شروع می شود، و در برخی از مزارع، اولین گیاهان قبلاً حذف شده اند. البته شروع کشت پاک بسیار مهم است. Biobest می گوید، با این حال، زمان آن است که یک قدم بیشتر فکر کنیم.

آفت کش را بعد از فیلترها بمالید و ترجیحاً 24 ساعت قبل و 24 ساعت بعد از مصرف ضدعفونی آب را خاموش کنید تا قارچ به ریشه برسد. پس از استقرار قارچ در ریشه، عواملی برای تصفیه آب مشکلی ندارند.

به گفته تامین کننده حفاظت از محصولات، شروع تمیز کردن تنها راه جلوگیری از مشکلات بعدی نیست. به عنوان مثال، متخصصان Biobest می گویند “بسیار مهم است که در حال حاضر اولین گام ها در حفاظت از محصولات بیولوژیکی برداشته شود. آنها استفاده اولیه از Asperello T34 Biocontrol را توصیه می کنند. این به کشاورزان “حداکثر محافظت بیولوژیکی در برابر بیماری های ریشه مانند فوزاریوم و پیتیوم را می دهد.

شرایط رشد شدیدتر
به دلیل شرایط رشد شدیدتر، مشکلات ریشه مانند پیتیوم و فوزاریوم یک مشکل رو به رشد هستند. چندین کشاورز با این بیماری ها مشکل دارند. محافظت به موقع از محصول در برابر این قارچ ها مهم است و مهم است که این کار در اسرع وقت انجام شود. کنترل زیستی Asperello T34 محافظت بیولوژیکی در برابر این بیماری ها را فراهم می کند.

برای اطلاعات بیشتر:
گروه بیوبست
[email protected]
www.biobestgroup.com



منبع