“برای افزایش فروش گیاهان در فضای باز به آب و هوای بهتر نیاز است”

وضعیت فعلی چگونه است؟
Mensing-Meckelburg توضیح می دهد که چندین چالش و عدم قطعیت وجود دارد که مراکز باغ با آنها دست و پنجه نرم می کنند، اما چالش اصلی در حال حاضر آب و هوا است. بیش از 10 روز است که هوای آفتابی داشتیم، از آن زمان هوا سرد و بارانی بوده و حتی برف و تگرگ هم داشتیم. به نوبه خود، بر بخش گیاهان در فضای باز تأثیر می گذارد. “با این نوع آب و هوا، مردم گیاهان نمی‌خرند، و با نزدیک شدن به عید پاک، گیاهانی هستند که باید فروخته شوند. اگر در مراکز باغ فروخته نشوند، تولیدکنندگان باید آنها را به باغ بیاورند. حراج، به نوبه خود قیمت ها را پایین می آورد.” عدم قطعیت دیگر رفتار مصرف کننده است. آیا آن را خواهند خرید؟ “به دلیل تورم، محصولات به طور کلی گران شده اند. و قیمت های سخت افزاری نیز افزایش یافته است، زیرا آنها – به دلیل مشکلات کانتینر – در سال گذشته به صورت عمده و در مقابل قیمت های بالا خریداری می شدند. اما از طرف دیگر، تعطیلات تبدیل شده است. همچنین گران تر است، بنابراین شاید آنها از آن صرف نظر کنند و تصمیم بگیرند باغ خود را تزئین کنند؟ چه کسی می داند، اما برای نتیجه گیری خیلی زود است.”

بخش مرکز باغ در سال های گذشته چگونه توسعه یافته است؟
طبق گفته Mensing-Meckelburg، سه سال گذشته چالش برانگیز بوده است، اما در عین حال، سال‌هایی با نتایج برجسته بوده است.» او می‌گوید. سال 2020 یک دوره پر هیجان برای انجمن مرکز باغ آلمان (VDG) بوده است – که صدای بخش مرکز باغ آلمان – چرا که آنها دولت را متقاعد کردند که اجازه دهد اکثر مراکز باغ در ابتدای همه گیری باز بمانند. و با نتایج عالی، سال های 2020 و 2021 یکی از بهترین سال ها برای باغ آلمان بوده است. “هنگامی که به گیاهان نگاه می کنیم، شاهد افزایش تقاضا برای گیاهان جوان سبزی، درختان میوه و گیاهان بودیم.”

حمایت از صنعت
VDG با سازماندهی سمینارها، جلسات و موارد دیگر از این صنعت به طرق مختلف پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، دوشنبه گذشته، 27 مارس، سمیناری در مورد اینکه ChatGPT چگونه می تواند به صنعت کمک کند، ترتیب خواهند داد. ما همیشه به دنبال راه هایی برای حمایت از مراکز باغ و تحقق پروژه ها یا اهدافی هستیم که به تنهایی نمی توانند به آن دست یابند.

برای اطلاعات بیشتر:
مرکز باغ Verband Deutscher
www.garten-center.de



منبع

خوشبین
اما منسینگ-مکلبورگ خوشبین است. “محصولات زیبای زیادی در مرکز باغ وجود دارد. اکثر مردم قبلاً مبلمان و سایر محصولات گران قیمت را در طول سال های همه گیر خریداری کرده اند، و اقلام بسیار ارزان قیمت مانند گیاهان وجود دارد، بنابراین من انتظار دارم مردم بیایند و یک قطعه از آنها را خریداری کنند. شادی.”

مارتینا منسینگ-مکلبورگ، رئیس انجمن مرکز باغ آلمان (VDG) می گوید: فروش محصولات و گیاهان در مرکز باغ خوب است، اما برای افزایش فروش گیاهان در فضای باز به هوای بهتر نیاز است، به ویژه اکنون که عید پاک نزدیک است. “سرد، باران بوده است و حتی تگرگ و برف هم داشتیم. و وقتی هوا چنین است، مردم گیاهان فضای باز را نمی‌خرند. خوشبختانه برای آخر هفته هوای بهتری پیش‌بینی می‌شود.”

در سال 2022، دو ماه اول خوب بود، اما پس از شروع جنگ در اوکراین، تقاضا کاهش یافت و تابستان گرم و قیمت بالای انرژی منجر به کاهش گردش مالی شد. مردم در این صنعت کاملاً عصبی بودند، اما در اواسط دسامبر و اوایل ژانویه، به نظر می‌رسید که کمی آرام باشند زیرا زمستان آنقدرها هم سرد نبود و قیمت انرژی شروع به کاهش و تثبیت کرد. آنها همچنان محتاط بودند اما خوشبین تر شدند.