بزرگترین سازنده گلخانه استرالیا سهام اقلیت را به شرکت هلندی CEA GreenV فروخت

بزرگترین شرکت تجاری ساخت گلخانه در استرالیا و نیوزلند، Apex Greenhouses، با فروش سهام اقلیت به GreenV BV، گروهی از شرکت‌های منفرد که با هم کار می‌کنند، موافقت کرده‌اند و هر کدام فناوری، محصولات و خدمات را در حوزه فناوری گلخانه‌ای خود ارائه می‌دهند. Folco Faber، مدیر اجرایی استرالیایی Apex Greenhouses، می‌گوید: “GreenV منافع اقلیت را در راستای چشم‌انداز خود برای ارائه پروژه‌های گلخانه‌ای کامل جهانی، همراه با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه بین‌المللی خود اتخاذ کرده است. این یک تصمیم کاملاً سنجیده بوده است. همکاری با GreenV. این Apex Greenhouses را قادر می‌سازد تا از دسترسی GreenV به اتوماسیون پیشرفته و فن‌آوری‌های کاهش انتشار در صنعت کشاورزی محیط کنترل‌شده (CEA) که به سرعت در حال پیشرفت است، استفاده کند.

این صنعت در سال های گذشته در حال تثبیت بوده است. ما بر سر دوراهی بودیم که آیا به رقابت با گروه‌های بسیار بزرگتر و با منابع بهتر و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود ادامه می‌دهیم یا با یکی از این گروه‌های بسیار بزرگ‌تر شریک می‌شویم و از دانش و تخصص آنها بهره می‌بریم. شراکت با GreenV به ما صندلی میز می دهد، و به عنوان یک سرمایه گذاری اقلیت، به مدیر کل عملیات نیوزلند، جیمز هریس و من اجازه می دهد تا کنترل کامل بر اداره روزانه کسب و کار را حفظ کنیم. کارکنان سخت کوش اکنون بخشی از چیزی بسیار بزرگتر هستند و این درها را برای رشد و توسعه شخصی بیشتر همه کارمندان باز می کند.” Folco Faber نشان می دهد.

مدیر ارشد بازرگانی GreenV، Anneke van de Geijn: “سهم ما در Apex Greenhouses تکمیل کننده جاه طلبی های ما برای رشد صنعت گلخانه ای با فناوری متوسط ​​و پیشرفته در سراسر جهان است. ما شاهد رشد قابل توجهی در صنعت در سراسر جهان با تغییرات آب و هوایی خود هستیم، و استرالیا چنین نیست. ما درک خوبی از صنعت داریم و می‌توانیم آن را با بازارهای استرالیا و نیوزلند به اشتراک بگذاریم.»

Apex Greenhouses سازه‌های تجاری در مقیاس بزرگ را برای صنعت باغبانی در استرالیا و نیوزلند، از جمله پروژه‌های تحقیق و توسعه دانشگاه، باغ‌های گیاه‌شناسی، و سوله‌های بسته‌بندی می‌سازد. بزرگترین پروژه آن تا به امروز یک گلخانه 130000 متر مربعی در ویکتوریا بوده است.

Apex Greenhouses استرالیا توسط PWC M&A و تیم مالیات سیدنی، با مشاوره حقوقی از CorrsChambersWestgarth، و کمک بیشتر از Brown Wright Stein، توصیه شد. Apex Greenhouses نیوزلند مشاوره حقوقی و مالیاتی را از MinterEllisonRuddWatts و Baker Tilly Staples Rodway دریافت کرد. بسته شدن معامله منوط به شرایط عرفی بسته شدن است.

برای اطلاعات بیشتر:
گلخانه های اپکس
Folco Faber – کارگردان
[email protected]
www.apexgreenhouses.com.au

لئو فابر
گلخانه‌های Apex که قبلاً Faber Glasshouses بود، توسط مهاجر هلندی لئو فابر در اواخر دهه 1970 در نیوزلند تأسیس شد. لئو به سرعت از ساخت گلخانه‌ها به ساخت گلخانه‌های با اسکلت فولادی به صورت محلی، با تقلید از ساختارهای گلخانه‌ای «ونلو» طراحی هلندی حرکت کرد. پسر لئو، فولکو فابر و آقای هریس به ترتیب در 15 و 12 سال گذشته عملیات استرالیا و نیوزلند را رهبری کرده اند.

“این همچنین ما را قادر می‌سازد تا پیشنهادات خود را به مشتریان بهبود بخشیم. ما تمرکز کلیدی بر روی افزایش کارایی مشتریان از نظر مصرف انرژی خواهیم داشت، از جمله تولید انرژی کارآمدتر و کمتر کربن برای تولید مواد غذایی، و همچنین اتوماسیون به عنوان یک ابزار راهی برای بهبود کارایی نیروی کار».

GreenV
اینشتین 28
2289 CC Rijswijk
هلند
[email protected]
www.greenv.com



منبع

طبق گفته Folco Faber، پروژه‌ها بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند. “مشتری معمولی ما در 10 سال پیش یک عملیات خانوادگی بود، و در حالی که آنها هنوز بخش مهمی از پایگاه مشتریان ما هستند، ما شاهد ورود منافع شرکت های بزرگتر با سرمایه گذاری سنگین در سراسر جهان از طرف PE، صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های بورسی هستیم. فناوری پیشرفته. پروژه‌های گلخانه‌ای سرمایه بر هستند، بنابراین اگر می‌خواهیم کره زمین را تغذیه کنیم، تزریق پول لازم است.»

GreenV دارای سهام بین المللی در کسب و کارهای CEA متخصص در کنترل آب و هوا، انرژی پایدار، گرمایش و مهندسی برق، از جمله GreenSimplicity، Voshol، Prins Group، Stolze و HT Verboom در هلند، JV Energy Solutions در کانادا و Prins USA در ایالات متحده است.

ما می‌توانیم نمونه‌های زیادی را به صورت محلی ببینیم که چرا همه چیز به‌طور طبیعی به سمت کشت داخلی و گلخانه‌ای پیش می‌رود. الگوهای آب و هوایی شدید، نیروی کار کمیاب و هزینه‌های ورودی بالاتر برای آب، انرژی و کود را در نظر بگیرید. این عوامل همگی باعث می‌شوند که مشتریان نگاه کنند. برای راه حل های کارآمدتر،” Folco Faber ادامه می دهد. “در صنعت به خوبی شناخته شده است که محصولات گلخانه ای از یک پنجم آب محصولات کشت شده در مزرعه و تنها یک دهم سطح نسبی زمین به ازای هر کیلوگرم محصول استفاده می کنند. در 12 ماه گذشته، نمونه هایی از کاهو 10 دلاری استفاده می شود. و با توجه به اینکه قیمت توت فرنگی در حال حاضر 7.5 دلار به ازای هر پونه است، قیمت های بالا تنها رواج بیشتری خواهد داشت مگر اینکه بتوان محصول بیشتری را در محیط های کنترل شده کشت کرد.”

صنعت CEA در سرتاسر جهان رشد سریعی را تجربه می‌کند، با پیش‌بینی رشد سالانه 30 درصدی در منطقه آسیا و اقیانوسیه تا سال 2026. فولکو فابر توضیح می‌دهد که افزایش ترجیح مشتری برای محصولات گلخانه‌ای با کیفیت بالا که به صورت محلی رشد می‌کنند. هدف ما همراه با شرکای داخل و خارج از گروه GreenV این است که کل فرآیند طراحی، اجرا، تحویل و خدمات محلی را بدون درز و مطمئن در آینده انجام دهیم.