بهبود رشد گیاه، بهره وری و مدیریت استرس از طریق محرک های زیستی مبتنی بر جلبک دریایی

انجام بیشتر با کمتر، شعاری است که هر پرورش دهنده برای آن تلاش می کند. به‌ویژه در این زمان‌های سخت، کارآمد بودن منابع و همچنان داشتن یک محصول سپر از اهمیت بالایی برخوردار است. دکتر هالی لیتل، مدیر تحقیق و توسعه در Acadian Plant Health™، می‌گوید: «اکنون بیش از هر زمان دیگری، تولیدکنندگان با چالش‌های بیشتر و بیشتری روبرو هستند. کودها و هزینه های انرژی، تغییرات آب و هوایی، افراط های غیرمنتظره. آنچه در چند سال گذشته اتفاق افتاده است ممکن است بدتر و بدتر شود. چالش‌های پیش روی کشاورزان نه تنها تولید محصول، بلکه انجام آن با سودآوری است تا بتوانند در سال آینده دوباره رشد کنند.»

برای اطلاعات بیشتر:
سلامت گیاه آکادیان
acadianplanthealth.com

محرک های زیستی مبتنی بر جلبک دریایی
به همین دلیل است که در بیش از 30 سال گذشته، Acadian Plant Health محرک های زیستی مبتنی بر جلبک دریایی را برای بهبود رشد و بهره وری گیاهان و مدیریت استرس توسعه داده است. هالی می‌گوید: «ما کارهایی را منتشر کرده‌ایم که اثرات مثبت محرک‌های زیستی را بر میکروب‌های خاک نشان می‌دهد. ما شاهد افزایش قارچ های میکوریزی و همزیستی آنها با گیاه هستیم. با تحریک میکروبیوم در خاک، ریشه ها را نیز تحریک می کند و جذب مواد مغذی را افزایش می دهد.

بازار به طور فزاینده ای به سمت بخش طعم متمایل شده است، با تولیدکنندگان در تلاش برای رشد محصولاتی که طعم آنها در بازار برجسته است. هالی می‌گوید: «عصاره جلبک دریایی ما فیزیولوژی گیاه را تحریک می‌کند، کلروفیل را افزایش می‌دهد و منجر به افزایش فتوسنتز می‌شود، بنابراین محتوای قند و سایر ترکیبات طعم‌دهنده را افزایش می‌دهد.

ماندگاری طولانی تر
در عین حال، محرک های زیستی فقط برای محصولات خوب نیستند، بلکه برای گیاهان زینتی نیز مفید هستند. هالی ادامه می دهد: «ما در اروپا، ایالات متحده و آمریکای لاتین با پرورش دهندگان گل شاخه بریده و گیاهان بستر کار کرده ایم و اثرات مشابهی را در محصولات غذایی دیده ایم. «رشد ریشه و رویشی تقویت شده است. با این حال، برای گیاهان زینتی، آنچه بیش از همه مهم است، ماندگاری آنها است. زیرا چه در حین حمل و نقل و چه زمانی که در فروشگاه هستند، چنین گیاهانی استرس زیادی را متحمل می شوند. “نه تنها این، مانند زمانی که در فروشگاه ها، گیاهان اغلب نادیده گرفته می شوند، یا از آنها مراقبتی که شایسته است دریافت نمی کنند. این بدان معنی است که مشتریان می بینند که گیاهان آنها مدت کوتاهی پس از بردن آنها به خانه می میرند یا پژمرده می شوند. محرک زیستی عصاره جلبک دریایی ما از گیاهان حمایت می‌کند تا در برابر تمام این استرس‌ها بهتر مقاومت کنند، بنابراین مشتریان می‌توانند آنطور که باید از خرید خود قدردانی کنند.

هالی می‌گوید: محرک‌های زیستی Acadian Plant Health نسبت به محصول آگنوستیک هستند، «اگرچه ما پیشنهادات محصول متفاوتی را با توجه به بازار داریم. و این به قالب، بسته بندی و حالت های استفاده برمی گردد. در نهایت، آنها در هر محصول کار می کنند. این شرکت در واقع تحقیقات زیادی را برای طیف گسترده ای از محصولات در سطح جهان انجام داده است. “گام بعدی این است که از محصول آگنوستیک به محصول خاص و استرس خاص برویم. ما در تلاش هستیم تا به توسعه سبد محرک های زیستی خود ادامه دهیم تا بتوانیم راه حل های هدفمندتری را برای تولیدکنندگان ارائه کنیم. به عنوان مثال، ما انتظار داریم که محرک های زیستی عصاره جلبک دریایی را با سایر مواد فعال بیولوژیکی ترکیب کنیم که استرس ها و چالش های رشد خاصی را هدف قرار می دهند.

تحقیق برای استرس خشکی اضافه کنید https://www.acadianplanthealth.com/publications/thermal-imaging-of-soybean-response-to-dought-stress/



منبع