“بهترین ها در دانه های گل به لطف استقلال ما”

این امر امکان پذیر است زیرا مولر تنها بهترین بذر موجود را از تولیدکنندگان پیشرو در سراسر جهان خریداری می کند که معمولاً با آنها روابط طولانی مدت داشته اند. به همین دلیل، بذرها تقریباً همیشه از مناطقی سرچشمه می گیرند که شرایط آب و هوایی بهینه دارند. علاوه بر این، بر خلاف سایر تامین کنندگان، مولر به طور مستقل عمل می کند و بذر را از تمام تولید کنندگان عمده می فروشد. “همه پرورش دهندگان معتقدند که پرورش آنها بهترین است. اما در مولر، ما چیزی را پرورش نمی دهیم. بنابراین، ما نیز هیچ سهمی در توصیه به این یا آن گونه نداریم.”

ویم زندیک، مدیر و مالک شرکت تولید بذر مستقر در هلند، مولر بلوم زادن، هر روز از این نوع مکالمات دارد. پاسخ ها همیشه به راحتی پیدا نمی شوند، اما او می تواند مشاوره بدهد و البته بهترین دانه ها را عرضه کند.

آیا ویم به دلیل تمام مشکلات انرژی شاهد افزایش نوع دیگری از مجموعه است؟ “خیر، اما به طور کلی، ما متوجه می شویم که تولیدکنندگان بیشتری به جای سفارش گیاهان از راه دور به کاشت خود روی می آورند. این عمدتاً به هزینه های حمل و نقل مربوط می شود. حمل و نقل بذر در مقایسه با محصولات نهایی بسیار ارزان است. علاوه بر این، این کار تولید را به خانه می آورد و باعث می شود که این کار به نتیجه برسد. محلی تر است. این باعث صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل می شود.”

“به دلیل وضعیت فعلی انرژی، تولیدکنندگان خود را در موقعیت دشواری می‌بینند. یک قرارداد نامطلوب انرژی، برخی از تولیدکنندگان را مجبور می‌کند به راه‌های جایگزین فکر کنند و به دنبال امکانات جدید باشند. چگونه انرژی ورودی را به حداقل برسانم؟ چه چیزی می‌توانم تولید کنم؟ چه چیزی در تقاضا است. ؟”

در نتیجه، مولر نیز از مشاوره ابایی ندارد. “ما می توانیم تجربیات دیگران را به اشتراک بگذاریم. می بینیم که مشتریان با چه چیزهایی کنار می آیند و گاهی اوقات می توانیم شک را از بین ببریم. شرایط خاص کشت چیست؟ از چه نوع گلخانه ای استفاده می شود؟ خاک چگونه است؟ به ویژه در خارج از کشور اهمیت دارد. آیا مشتری در امتداد ساحل قرار دارد یا در داخل کشور؟ آیا در زمستان یخ می زند؟ وضعیت خاک چگونه است؟ همه این چیزها جمع می شوند و با هم به بینش های جدیدی می رسید و ایده های جدید را پرورش می دهید.”

ویم می گوید: «بذرها قطعاً تمرکز ما هستند. “خوشبختانه، اکثر مشتریان ما با اطمینان به آینده نگاه می کنند و به تولید خود ادامه می دهند. با این حال، در مورد بذرها، آنها به طور کلی از نظر قدرت و کیفیت جوانه زنی حیاتی تر شدند. اگر قدرت جوانه زنی فقط 50 یا 60 درصد باشد، به پایان می رسید. صرف انرژی برای چیزی که وجود ندارد. برای ما 80 درصد استاندارد است، اگرچه قدرت جوانه زنی بیشتر بذرها از 90 درصد فراتر می رود.”

برای اطلاعات بیشتر:
ویم زندوییک
مولر بلوم زاده بی وی
Vennestraat 52C
2161 LE Lisse
+31 (0) 252 410 744
[email protected]
www.mullerseeds.com



منبع