بهترین و شناخته ترین نوع گل رز | dastchinflower

مجله خبری گل و گیاه رز Grandiflora در مقایسه با دیگر گل های رز بسیار بلندتر است، این نوع گل در دسته گل های چای ترکیبی قرار می گیرد. معمولا شکوفه های این گل به صورت جداگانه و دسته ای بر روی ساقه ها قرار می گیرند. از نظر ظاهر گل رز Grandiflora بسیار زیبا و نیز خشبو است. گل رز از گیاهان چوبی تیره رزا به شمار می رود، که به دلیل گل های بزرگ و بوی دلنشینی که دارد معروف است.

اسم گیاهم چیست!

گل رز در زبان فارسی تاجیکستان، گل صد برگ از تیره گل سرخ است، که نزدیک به ۱۵۰ گونه از آن در جهان وجود دارد و هر ساله صدها نوع به این مجموعه اضافه می‌گردد. وقتی از گل‌ها سخن می‌گوییم، اولین گلی که به ذهنمان خطور می‌کند، گل رز است. این گل عمدتا بومی مناطقِ معتدل نیم‌کره شمالی است و در بیشتر بخش‌های خاورمیانه، اروپا و روسیه به وفور یافت می‌گردد. بعد از جوانه زنی بذرها همین شرایط رشدی را ادامه دهید تا گیاه به خوبی رشد کند. بعد از قوی شدن گل رز می توانید طبق مشورت با استفاده از یک کود ضعیف کود دهی را انجام دهید.

۴- گل رز پولیانتا (Polyantha roses) :

در صورت انجام هرس، زخم ایجاد شده به سرعت التیام یافته و احتمال ابتلا به بیماری کاهش خواهد یافت و گیاه در مسیر مطلوب خود رشد خواهد کرد. از سویی دیگر آبیاری رز به حالت مه پاش احتمال هجوم آفات را به گیاه افزایش می دهد. در صورت فشار دادن بافت خاک اگر رطوبت زیادی از آن خارج شد، مطمئن باشید خاک موجود برای کاشت گیاه شما مناسب نخواهد بود. هر سه روز یکبار، خاک محیط کشت را از سمت بالا توسط آب مرطوب نمایید.

  • این گروه در اندازه های متفاوت از زمین گستر تا انواع بالا رونده و مرتفع وجود دارند.
  • راپسودی یک رز رنگارنگ زیبا با سایه‌های بنفش و ارغوانی و آبی است.
  • برای زیاد کردن اقسام بوته های گل سرخ راه های متعددی وجود دارد که هریک از آنها به نسبت خواصی که دارد، می تواند مورد استفاده علاقمندان واقع گردد.

رز دورگه چای یکی از محبوب‌ترین گل رزهای مدرن است که در تنوع رنگی مختلف وجود دارد. این نوع رز اولین بار از پیوند رز دورگه پرپچوال و رز چای حاصل شده است. رز دورگه چای با ساقه‌های بلند و مستحکم خود شناخته می‌شود. به همین دلیل رز دورگه چای از بهترین گل‌های شاخه‌ای محسوب می‌شود. این گل مقاومت بالایی ندارد و نگهداری آن نسبت به بقیه گونه های گل رز سخت‌تر است. کاشت و نگهداری گل رز در گلدان علاوه بر استفاده در منازل آپارتمانی، امروزه به یک صنعت و کاربرد در پرورش گل و گیاه تبدیل شده است.

http://bongahekhodro.irاین گونه رز ها نوعی از فلوریبوندا هستند که در مقیاس کوچک تری پرورش می یابند. اگر به دنبال یک گیاه بالا رونده از نرده ها و یا محیط مدنظر خود می باشید گل رز سرخ بهشتی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. شکوفایی این گل از بهار آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت. رنگ آن قرمز جذاب و دلچسب است که از بهترین نوع گل رز است. گل رز مینیاتوری اساسا کوتاهتر بوده و گل هایش فشرده تر و جمع و جور تر از رز هیبرید چای یا گراندیفلورا هستند. انواع گل مینیاتوری ، معمولا بیش از 38 تا 76 سانتی متر رشد نمی کنند.

گل رز فلوریبوندا (Floribunda roses) :