“به دنبال مزایای LED فراتر از صرفه جویی در انرژی”

آری دی یونگ
HortiTech
ایمیل: [email protected]
www.horti-tech.com



منبع

هر گونه متفاوت واکنش نشان می دهد
دو بخش مجاور لیزیانتوس در گلخانه آزمایشی وجود دارد. این ادامه آزمایش گل داودی در سال گذشته است. در آن، چهار دستور العمل سبک بر روی چندین گونه آزمایش شد. در آزمایش لیزیانتوس، از دو دستور العمل نور قرمز استفاده می شود. هدف؟

برای اطلاعات بیشتر:
الکس هوگرورست
باغبانی قرمز
تلفن: +31 (0) 637 295 186
ایمیل: [email protected]
www.horticulture.red

برای به دست آوردن حداکثر حجم ممکن در بالای گیاه. با مقایسه این دو بخش در اواخر ماه مارس، به سرعت مشخص می شود که گل های سفید زیادی وجود دارد اما گل های بنفش و صورتی کمی وجود دارد. با این حال هر دو بخش دارای تعداد مساوی از گیاهان از همه رنگ ها هستند. این نشان می دهد که هر گونه متفاوت به طیف های نور پاسخ می دهد.


در واریته های انتخاب شده، رنگ سفید تحت رژیم نور انتخابی بهترین عملکرد را داشت.

مزایای دیگر
این مرحله به توجه بیشتری نیاز دارد، به ویژه در محصولات کوتاه تر با چندین چرخه متوالی، مانند گل های داوودی. مقایسه این دو بخش نشان می‌دهد که در این آزمایش لیزیانتوس، ساختن «گیاه» بیشتر در یک بخش منجر به نتایج بهتری شد. محصول بسیار پرتر است و جوانه های بیشتری دارد. آری می‌گوید: «با دستور العمل‌های سبک، می‌توانید کیفیت را نیز هدایت کنید.

او فواید عملی دیگری نیز می بیند. “معمولاً شش روز طول می کشد تا لیزیانتوس برداشت شود، و پرورش دهندگان سه بار از بستر می روند تا همه گل ها را بچینند. با استفاده از دستور العمل های سبک، می توانید محصول یکنواختی را پرورش دهید، بنابراین دور سوم را حذف کنید. این نیز سودآوری بیشتری را به همراه دارد.” بنابراین نه تنها صرفه جویی در انرژی، بلکه به طور بالقوه برای تولیدکنندگان نیز جالب است. خوزه موافق است: “شما باید به دنبال مزایای LED در زمینه های دیگر نیز باشید.” “LED بیش از صرفه اقتصادی تر از HPS است.”


این بخش دارای محصولات پرتر با 30 درصد جوانه بیشتر است. آری طول، عرض و دور محصول را در پرورش دهنده ای که محصول یکسانی در حال رشد در یک زمان دارد اندازه گیری می کند. سه گیاه از هر دو محصول به طور منظم به صورت بصری و از طریق تجزیه و تحلیل ماده خشک مقایسه می شوند.

RED Horticulture از زمان آغاز به کار خود در پنج سال پیش روی دستور العمل های نور LED تحقیق کرده است. همچنین وسایلی را ایجاد می کند که در آنها می توان طیف را کنترل کرد. خوزه اشاره می کند: “فرانسه سنت HPS بسیار کمتری دارد زیرا نور طبیعی خورشید بیشتر است. بنابراین آنها به سرعت شروع به بررسی LED کردند.”

این آزمایشات در طول زمستان انجام شد و در 31 مارس به پایان خواهد رسید. “بنابراین، من از کشاورزان می خواهم که بیایند و نگاهی بیندازند، حتی اگر لیزیانتوس یا خیار کشت نمی کنند. من می خواهم به آنها نشان دهم که نور با یک گیاه چه می کند. چیزی بیشتر از صرفه جویی در انرژی وجود دارد.

در آزمایشات گل داودی و لیزیانتوس (2022) (و همچنین آزمایش خیار، که در اینجا با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است)، آنها از سه دستور العمل روشنایی برای سه مرحله رشد استفاده کردند: ریشه زایی، رویشی و زایشی. آری به سرعت به فاز ریشه اشاره می کند. “این جایی است که شما گیاه را می سازید، بنابراین طیفی را انتخاب کنید که برای رشد ریشه خوب است.”

یک دیدگاه متفاوت
آزمایش لیزیانتوس تقریباً به پایان رسیده است. با این حال، این اولین و مطمئناً آخرین آزمایش نیست. حتی تقریباً ده سال پیش، رنگ‌های روشن در حال مطالعه بودند. آری آزمایشی را به یاد می آورد که در آن طیف های متعدد در مهد کودک آزمایشی قدیمی آنها مورد بررسی قرار گرفت. محققان به نور مصنوعی خورشید، آبی، سبز، قرمز نگاه کردند. شما به آن می گویید. او در پایان می‌گوید: «ما چیزهای زیادی را مشاهده کردیم، اما با دانسته‌های امروزی، آن را به گونه‌ای دیگر در نظر می‌گیرید. برای دیدن آن دیدگاه متفاوت، او کشاورزان را به محاکمه دعوت می کند.


پرورش دهندگان لیسیانتوس می خواهند که قسمت بالای گیاهانشان حجم زیادی داشته باشد. با استفاده از چراغ های LED مناسب می توانید این جنبه کیفیت را کنترل کنید.

آری از این نتیجه راضی است. تفکر را برمی انگیزد. نتیجه ممکن است تعجب آور نباشد، اما در بازار امروز، چندین گونه یا محصول هنوز تحت یک فیکسچر با طیف محدودی رشد می کنند. نور قرمز اغلب برجسته است. همچنین نور “ارزان” است زیرا رنگ های دیگر در یک لامپ برق بیشتری مصرف می کنند. “بینش بیشتر همچنین نشان داده است که رنگ قرمز بسیار مهم است.”

دو سال پیش این شرکت عمدا وارد بازار هلند شد. روشنایی ال‌ای‌دی در هلند بیشتر می‌شود، اما اغلب هنوز تمرکز زیادی روی صرفه‌جویی در انرژی وجود دارد. تولیدکنندگانی که توانایی خرید آن را داشتند اخیراً به سرعت به LED روی آورده اند.

از هر کسی بپرسید چرا روشنایی LED بهتر از HPS است، و احتمال زیادی وجود دارد که پاسخ دهند: “صرفه جویی در انرژی”. بازار به خوبی از آن آگاه است و با افزایش قیمت انرژی، دلیل مهمی است که چرا تولیدکنندگان به LED روی آورده اند. گاهی اوقات به طور کامل و گاهی اوقات در یک سیستم هیبریدی (جایی که اغلب مجبور می شوند چراغ های HPS را خاموش کنند).


پلت فرم MyRED بینشی در مورد داده های کشت ارائه می دهد. باغبانی قرمز یک مفهوم مقیاس پذیر با وسایل در چهار وات، انتخاب دستور العمل های سبک و یک پلت فرم MyRED برای هدایت کشت با کمک داده های سیستم نظارتی Solstice ارائه می دهد. برای کنترل محصول می توانید از نور خورشید یا قیمت انرژی استفاده کنید.


José Carretero و Alex Hogervorst از RED Horticulture به همراه Ary de Jong از HortiTech در بخشی که دموی خیار را در خود جای داده است.

اما آیا فکر می کنید که چگونه نورهای مختلف بر گیاهان تأثیر می گذارد؟ کافی نیست، بخش فزاینده ای از بازار متوجه می شود. در هلند، آری دی جونگ دو آزمایش با لیسیانتوس و خیار را در مرکز جهانی هورتی به نمایندگی از RED Horticulture، تامین کننده نور، اجرا می کند. او می‌خواهد نشان دهد که وسایل آنها با دستور العمل‌های خاص نور با گیاهان یا حتی بهتر، مورفولوژی آنها چه می‌کنند.

دستور العمل سبک در هر مرحله کشت
به انجام کاری که انجام می دهید ادامه دهید و آنچه را که به دست می آورید به دست خواهید آورد. Alex Hogervorst و José Carretero از RED Horticulture از این موضوع مطمئن هستند. مدیر پشتیبانی فوتوبیولوژی و مدیر فروش از ابتدای سال جاری در مرکز جهانی هورتی دفتر داشته اند. این یک شعبه هلندی تامین کننده اصلی LED فرانسوی را به واقعیت تبدیل می کند.