“به محض بروز بحران، نیاز بیشتری به بزرگنمایی داده ها وجود دارد.”

چرک نویس
او پس از آخرین شغل باغبانی حقوق بگیر خود، از صحبت های اولیه متوجه شد که در باغبانی نیاز زیادی به ساختار و بینش بیشتر در مورد کشت وجود دارد. او می گوید: «سپس فکر کردم، این چیزی است که من در آن مهارت دارم، این چیزی است که دوست دارم انجام دهم، و این چیزی است که در آن مهارت دارم.

به هر حال، مطمئناً تنها شرکت‌های «کوچک‌تر» یا معامله‌گران انحصاری نیستند که با داده‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. او خاطرنشان می‌کند که شرکت‌های بزرگ‌تر نیز به طور فزاینده‌ای نیاز به مدیریت بهتر مسائل دارند. زمانی که نوبت بهینه سازی اعداد بزرگ و مناطق بزرگ می شود، می تواند روند را به میزان قابل توجهی تسریع کند.

Gradata همچنین می‌تواند به داده‌ها در اینجا کمک کند. این متخصص داده تاکید می کند: “شما هرگز نباید تمرین را از دست بدهید، زیرا روی کاغذ، همه اینها می تواند درست باشد. شما همیشه افرادی را که در گلخانه هستند، احساس می کنید و هرگز نباید آنها را از دست بدهید.”

او هرگز از آنچه که گاهی اوقات هنوز روی کاغذهای ضایعاتی کار می شود شگفت زده نمی شود. این امر به ویژه در مورد کارآفرینانی که مجبورند بدون کمک انواع تیم‌های تخصصی «داخلی» کار کنند، رایج است. علاوه بر این، می بینید که تا زمانی که اوضاع از نظر مالی خوب پیش می رود، مردم آنقدر روی جزئیات بزرگنمایی نمی کنند.

آیا می تواند مثالی از آن بزند؟ اگر بدانید با چه میزان نور و در چه دمایی می توانید سرعت مشخصی را برای گیاه خود ایجاد کنید و در نتیجه زمان کشت و همچنین هزینه های مربوطه را کوتاه کنید، می توانید بازدهی ایده آل را داشته باشید. مثلا در مورد روشن شدن یا نشدن چراغ رشد؟ گیرت سر تکان می دهد. “شما می توانید برای آن محاسبات انجام دهید.” با این حال، محاسبه با قیمت های متفاوت یک چالش است. “به خصوص اگر کشاورز برای فروش روی تجارت آزاد حساب کند. در این صورت گاهی اوقات باید فرضیاتی بسازید.”

در یک نگاه
تا زمانی که برای مثال، با شیوع بحران انرژی، ضروری نشود، معلوم می شود که استخراج جزئیات از داده ها چندان آسان نیست. سپس این وظیفه Geert است که از Gradata برای جمع آوری و ارائه اطلاعات به گونه ای استفاده کند که در یک نگاه واضح باشد. با ارائه اطلاعات به گونه ای که درک آن آسان باشد، افراد می توانند با هم انتخاب های آگاهانه تری داشته باشند.

با این حال، او نقش فزاینده ای را برای داده ها می بیند. “شما مرتباً در مورد انواع مختلف می شنوید که “آنقدرها خوب عمل نمی کنند” زیرا “سرما یا رطوبت را دوست ندارند.” اما چه چیزی برای یک پرورش دهنده گرم است و چه چیزی برای دیگری مرطوب است؟ به هر حال، هنوز هم حقوق بگیر، اگر شرکت ها بخواهند. “من انعطاف پذیر هستم و برای یک فنجان قهوه بدون اجبار آماده هستم.”

تمرین را از دست ندهید
پرورش دهنده که اغلب چیزهای زیادی را به یکباره در بشقاب خود دارد، مشتاق چنین محاسبات پیچیده ای نیست اما باید تصمیم بگیرد. یک برنامه حسابداری می تواند کارهای افتضاحی انجام دهد، اما نمی تواند محاسبات نور یا دما را انجام دهد و بهترین استراتژی در حال رشد را تجویز کند. همین امر برای محاسبات مجزای هزینه و قیمت نیز صدق می کند. “این همیشه در برنامه های حسابداری موجود نیز کار نمی کند.”

Geert در گذشته پروژه های داده ای را برای چندین شرکت باغبانی انجام داده است. من پروژه های ارزیابی گیاه را انجام دادم و به پرورش دهندگان در پردازش، تجزیه و تحلیل و ارائه داده ها کمک کردم.” او این کار را در داشبوردهای اکسل انجام داد و همچنین این کار را از Gradata انجام خواهد داد. من خودم نرم افزار نمی نویسم، اما چیزی ایجاد می کنم.


نمونه ای از قالب ورودی با نمای کلی از هزینه های نیروی کار، بازده، و سایر داده های ثبت شده در مزرعه توت فرنگی.

زمانی که گیرت هنوز در مدرسه بود، داده ها به اندازه کنونی رایج نبود. او می گوید: «محاسبات هزینه استفاده شد، اما نه به شدت فعلی. همچنین Het Nieuwe Telen (کشت جدید) و مطمئناً RTR، نسبت تشعشع به دما، نسبتاً جدید هستند که پرورش دهندگان با آن آشنا می شوند. گیرت نیز آن تحولات را دنبال می کند و با آنها آشنایی دارد. سپس می توانید محاسبه کنید که در چه مقدار نور و در چه دمایی شاهد افزایش وزن در میوه خواهید بود.


نمایش گرافیکی عملکرد رقم توت فرنگی در هر کیلوگرم در هکتار

او با عجله می گوید که خودش هم نمی تواند همه کارها را انجام دهد. “شما سعی می کنید تا حد امکان به سوالات پاسخ دهید. یا یک فرمت اکسل ارائه کنید که در آن پرورش دهندگان بتوانند داده ها را خودشان وارد کنند و با آن کار کنند.”

تنوع
گیرت امیدوار است بتواند تعادل بین گلخانه و دفتر را پیدا کند زیرا او همچنین یک مرد عملی است. “این فقط بخشی از آن است، و سرگرم کننده است. شما می توانید آن را از صفحه نمایش ببینید یا بخوانید، اما پرورش دهندگان خوب در گلخانه راه می روند. اگر در گلخانه راحت نباشید، گیاهان احتمالاً این کار را نخواهند کرد. آن را هم دوست دارم.”

برای اطلاعات بیشتر:
گیرت جانس
Gradata
کرکسترات 33
5863 AP، Blitterswijck
تلفن: +31 (0) 6 48 96 92 41
[email protected]
www.gradata.nl



منبع

Geert Jans متخصص داده است. نه کسی که فقط پشت میزش کار می کند، بلکه کسی است که در باغبانی و همچنین در گلخانه ها تجربه زیادی دارد. او اکنون از این تجربه به عنوان مالک شرکت خود Gradata استفاده می کند. او آن را در هفته 19 وارد بازار کرد و در حال حاضر روی اولین کارهای خود کار می کند.

با Gradata، متخصص داده می تواند در هر جایی کار کند. من قبلاً پروژه هایی را برای افراد خوداشتغال انجام می دهم. آنها در باغبانی کار نمی کنند. او همچنین در حال حاضر با یک طرف بین المللی که از بخش باغبانی است در تماس است. ریشه گیرت نیز در آن بخش است. دوره آموزشی باغبانی را گذراند. “پرورش گیاهان به من انرژی بسیار زیادی می دهد. من همچنین به زبان باغبان ها صحبت می کنم.”