بیش از 7000 کیلومتر مربع از زمین های سیل زده در امیلیا رومانیا

جیانلوکا بالزانی، کشاورز گفت: باغ هلو من در اثر نیروی آب رودخانه رونکو در فراتا ترمه، در استان فورلی-چزنا، به طور کامل ویران شد. “باغ گلابی تا حدی آسیب دیده است. همه ما تولیدکنندگان متضرر شده ایم. البته، ما تمام تلاش خود را برای احیای امکانات در حال رشد خود انجام خواهیم داد، اما طوفان واقعاً فاجعه بار بوده است. بدون کمک دولت، ما به آنجا نخواهیم رسید.”

خسارات وارده در تپه ها نیز زیاد است. مانوئل مالاولتی، یک تولید کننده کیوی در مودیلیانا (فورلی-چزنا)، ویران شده است. “شهر ما عملاً منزوی است. من حتی نمی توانم جرات پیدا کنم که خسارت وارده به مزرعه ام را ببینم. مزرعه ام دقیقاً در پایین جاده است. اما از قبل می دانم که بسیار زیاد خواهد بود زیرا رودخانه در کنار زمین های من جاری است. همه جا رانش زمین است، جاده ها ویران شده اند و برخی از پل ها توسط آب برده شده است.»

اتوره پراندینی، رئیس ملی انجمن تجاری ایتالیایی Coldiretti، گفت: “اولین ارزیابی نشان می دهد که حداقل 5000 مزرعه زراعی از سیل در امیلیا رومانیا در روزهای اخیر آسیب دیده اند. کل خسارت به میلیاردها می رسد.”

پیرلوئیجی رندی، کارشناس هواشناسی از حدود 7000 کیلومتر مربع منطقه سیل زده در این منطقه صحبت می کند. داده های فاجعه ای که در منطقه امیلیا رومانیا، از استان مودنا تا استان ریمینی رخ داد، قابل توجه است.

در Cesena، سخت‌ترین منطقه رشد بین دهکده‌های Ronta و Bagnile است. کوئینتو فانتینی نه چندان دور از رودخانه ساویو زندگی می کند و ارتفاع آب در اینجا تا 2 متر می رسید. تمام باغات مجاور زیر آب بود.



منبع

خسارت به باغ گلابی جیانلوکا بالزانی