تفاوت بین بازتاب نور و گرما

او پوششی از ReduSol را روی ReduHeat در حدود هفته 14-15 اعمال می کند. پس از اعمال ReduSol، پوشش دارای خواص ترکیبی هر دو محصول است. این دو پوشش در اوایل سپتامبر حذف شدند. این پرورش دهنده نتیجه می گیرد: “این سیستم برای ما بسیار خوب کار می کند.”

این می تواند راه حل خوبی در مناطقی با سطح نور بسیار بالا باشد. در این شرایط، شاخ و برگ به طور مداوم در سطح زیر بهینه عمل می کند تا از خود در برابر نور بیش از حد محافظت کند. علاوه بر این، سطوح نور بالا رادیکال‌های آزاد تولید می‌کنند – موادی که به شدت با تمام قسمت‌های سلول گیاه واکنش نشان می‌دهند و باعث آسیب و حتی مرگ سلولی می‌شوند. در مناطق معتدل، پرورش دهندگان تمایل دارند پوشش نازک تری را در ترکیب با صفحاتی که می توانند در اوج نور بسته شوند، انتخاب کنند.

ترکیب ReduHeat و ReduSol
وربیک چهار سال تجربه در این رویکرد دارد. قبل از آن، او گاهی اوقات با افرادی که عملکرد ضعیفی داشتند، مشکلاتی داشت، زیرا خوشه های گل به دلیل افزایش دمای گیاه به درستی رشد نمی کردند. ما به جای سنبله های دوتایی، تعداد زیادی خوشه تکی دریافت می کردیم، که به این معنی بود که این گیاه ارزش بسیار کمتری داشت. بدون ReduHeat، ما مجبور بودیم صفحه نمایش ها را با حداقل 150 وات بر متر مربع ببندیم، که به ناچار برای شما هزینه نور دارد. از زمانی که ما شروع به استفاده از ReduHeat کردیم، آب و هوا بدون تأثیر بر مجموع نور ما آرام‌تر شده است. و این منجر به گیاهان با کیفیت بهتر می شود.

Verbeek می افزاید: «اما این در ناحیه زایشی، جایی که گیاهان درست زیر شیشه هستند، کافی نبود. حتی در اوایل فوریه، می توانید روزهایی با آفتاب و ابرهای متناوب داشته باشید، و این باعث ایجاد آب و هوای بسیار ناآرام می شود. و شما هنوز نمی توانید از ReduSol استفاده کنید زیرا می خواهید به مقدار نور خود برسید. ما متوجه شدیم که ReduHeat پاسخ است. ما آن را در اوایل هفته 7 اعمال کردیم.”

برای اطلاعات بیشتر:
ReduSystems
تلفن: +31 (0) 13 507 53 99
[email protected]
www.redusystems.com



منبع

هر دو تنش نور و گرما می توانند به محصول آسیب برسانند. در سال های اخیر، تحقیقات باغبانی به طور مرتب نشان داده است که تنش گرمایی در بسیاری از محصولات زراعی نقش بسیار بیشتری نسبت به تنش سبک بازی می کند. اگر یک پرورش دهنده بتواند شرایط آب و هوایی را به درستی مدیریت کند، می تواند نور بیشتری را وارد کند که منجر به تولید بالاتر، کیفیت بهتر و سرعت رشد سریع تر می شود. اما حفظ رطوبت نسبی به اندازه کافی و نگذارید دمای گیاه خیلی بالا برود نیز ضروری است.

در بسیاری از موارد، میزان نوری که یک محصول می تواند با آن مقابله کند مشخص است. این داده ها با توسعه شدت نور در طول سال مطابقت دارد. سپس می توان یک طرح سبک برای کل سال ترسیم کرد که در آن پوشش، نوارهای صفحه نمایش قابل تنظیم و سیستم کنترل آب و هوا برای دستیابی به نتیجه مطلوب در تعامل هستند.

تابش گرما
نور خورشید از سه جزء تشکیل شده است: UV، PAR و نور مادون قرمز. شما معمولاً نمی خواهید نور PAR زیادی را از بین ببرید زیرا گیاه از آن برای فتوسنتز و در نتیجه برای تولید استفاده می کند. نور مادون قرمز، همچنین به عنوان تابش گرما شناخته می شود، محصول را گرم می کند. تا حدی، این یک چیز خوب است، با توجه به اینکه تمام فرآیندهای گیاهی با افزایش دما سرعت می‌گیرند. اما محدودیتی وجود دارد: ترکیب شدت نور بالا، دمای بالای گیاه و رطوبت کم ابتدا فتوسنتز را متوقف می کند و سپس به گیاه آسیب می رساند.
این گیاه با نور مادون قرمز هیچ کاری انجام نمی دهد، بنابراین فیلتر کردن آن کاملاً ایمن است. این همان کاری است که ReduHeat انجام می دهد. در محدوده PAR، ReduHeat بین 10 تا 16 درصد نور را بسته به ضخامت پوشش حذف می کند. در محدوده مادون قرمز، تا 30٪ از شر آن خلاص می شود. بنابراین، بخش قابل توجهی از تابش گرما را از گلخانه خارج می کند و در عین حال خطر استرس گرمایی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

در هر محصولی، نور بیشتر به معنای تولید بیشتر است. اما محدودیتی وجود دارد و این محدودیت بسته به محصول و اغلب حتی تنوع متفاوت است. بنابراین، اصل اساسی پوشش‌ها این است که تا جایی که ممکن است نور وارد شود و از محصول در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت شود.

Phalaenopsis گیاهی سایه دوست است که به نور زیاد بسیار حساس است. این گیاهی است که به عنوان گیاه CAM شناخته می شود که به روشی متفاوت فتوسنتز می کند. در طول شب، ارکیده CO2 را به شکل مالات متصل می کند، اما ظرفیت آن برای ذخیره مالات محدود است. در طول روز، مالات با فتوسنتز به قند تبدیل می شود که برای آن به نور نیاز است. در برخی مواقع، مالات ذخیره شده تمام می شود و گیاه نمی تواند از نور اضافی استفاده کند. به همین دلیل است که تولیدکنندگان تمایل دارند به شدت با حداکثر نور مجاز در روز کار کنند.

Verbeek دوباره: “در مرحله مولد، ما یک مجموع نوری 7 mol/m2 را اعمال می کنیم. ما همچنین سطح نور را به 250 W/m2 محدود می کنیم زیرا در غیر این صورت، دمای برگ بسیار بالا می رود. هدف ما دمای برگ 23-24 درجه سانتیگراد است. اگر تابش خورشیدی از 250 وات بر متر مربع بالاتر رود، صفحه نمایش بسته می شود.
تمام بخش های گلخانه از اوایل ماه مارس به بعد که سطح نور طبیعی برای گیاه بیش از حد می شود با ReduSol پوشانده می شود. اگر سطح نور هنوز خیلی زیاد شود، از صفحه نمایش نیز استفاده می کنند.

هم نور و هم گرما را منعکس می کند
ReduSol پوشش منتخب برای پرورش دهندگانی است که می خواهند هم نور و هم گرما را منعکس کنند. حتی یک پوشش نازک نیز به زودی 20 درصد از تابش خورشید را منعکس می کند. حداکثر چیزی که می توانید به دست آورید 40٪ است. این بازتاب خالص پوشش است. اما سقف گلخانه نور را نیز منعکس می کند، بنابراین با حداکثر ضخامت پوشش، می توانید میزان تابش خورشیدی را که به محصول می رسد تا 75 تا 80 درصد در مقایسه با سطح اندازه گیری شده در خارج از گلخانه کاهش دهید.

انعکاس نور زیاد یا خیلی کم بر تولید در هر محصول تأثیر می گذارد. با ReduSol، تنظیم درصد نور و گرمای بازتاب شده آسان است. اما استرس گرمایی اغلب مشکلی بزرگتر از نور زیاد است. در این مورد، ReduHeat پاسخ است.

Phalaenopsis
Theo Verbeek، مدیر کشت در پرورش دهندگان ارکیده هلندی Ammerlaan Orchideeën، از مزایای هر دو پوشش بهره می برد. این شرکت دو سایت در De Lier و Schipluiden دارد. Verbeek توضیح می دهد: “رشد رویشی در De Lier اتفاق می افتد.” سپس گیاهان، نیمکت‌ها و همه را به Schipluiden منتقل می‌کنیم، جایی که آنها را برای مدتی روی آن می‌رویم. پس از آن، آنها برای تشویق گلدهی به بخش خنک کننده می روند. پس از شش هفته، آنها به منطقه زایش منتقل می شوند. آن بخش بالاتر از منطقه پردازش است. گیاهان فقط دو متر زیر شیشه هستند.»