توانمندسازی گیاهان، نسل بعدی تولیدکنندگان ارکیده را در Green Circle Growers روشن می کند

حدود دو سال پیش – و به عنوان بخشی از هدف GCG برای بهبود مداوم تکنیک‌های رشد خود، Boonekamp شروع به تنظیم شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPIs) برای متغیرهایی (مانند تشعشع، رطوبت، و سطوح CO2) کرد که نقش مهمی در کارخانه دارند. چرخه رشد

نکته جالب دیگر این است که بیشتر محصولات باغبانی – مانند گوجه فرنگی – گیاهان C3 هستند، به این معنی که روزنه های خود (منافذی که دی اکسید کربن را می گیرند و اکسیژن آزاد می کنند) را در طول روز باز می کنند تا تبخیر و خنک شوند.

GCG همیشه در خط مقدم پایداری و فناوری بوده است، و با در نظر گرفتن این موضوع، هر یک از مناطق رشد داخلی آن با استفاده از آخرین نرم افزار مدیریت کارخانه و فناوری های اتوماسیون مدیریت می شود تا دائماً داده های در حال رشد را ردیابی کند و عملکرد را به حداکثر برساند.

برای اطلاعات بیشتر:
توانمندسازی گیاه
www.plantempowerment.com



منبع

او می‌افزاید: «بسیار خوب است که می‌بینیم پرورش‌دهندگان در آن شرایط احساس راحتی می‌کنند که واقعاً سؤال بپرسند یا حتی مردم را از توانمندسازی گیاهان به چالش بکشند. و در حالی که جلسه برگزار می شود، ما با تلفن های خود به وب سایت توانمندسازی گیاهان می رویم و به سؤالات پاسخ می دهیم، بنابراین تعاملی است. پرورش دهندگان فقط نشسته اند و گوش نمی دهند.»

او می افزاید: «بنابراین زمانی که یک گیاه ارکیده به اندازه کافی بزرگ شد، می توانیم آن را در دمای 19 درجه سانتی گراد خنک کنیم. این باعث ایجاد سنبله های گیاه می شود. بنابراین این چیز خوبی در مورد ارکیده است، شما واقعا می توانید برای تولید آنها برنامه ریزی کنید. بنابراین، 18 تا 19 هفته پس از قرار دادن آنها در خنک سازی، می دانید که می توانید آن گیاه را ارسال کنید.

پرورش دهندگان همچنین در جلسه ای در مورد تعادل جذب ارکیده شرکت کرده اند، یعنی یافتن تعادل مناسب بین قندهای ایجاد شده و قندهای مصرف شده برای تولید محصول سالم تر و انعطاف پذیرتر.

بنابراین LetsGrow.com به Boonekamp کمک کرد تا سیستمی را راه‌اندازی کند که به موجب آن اگر یکی از متغیرها خارج از محدوده باشد، به پرورش دهندگان هشدار داده می‌شود، مثلاً به این دلیل که چراغ‌ها به درستی کار نمی‌کنند. او خاطرنشان می‌کند: «ما می‌توانیم گلزنی کنیم و اندازه‌گیری کنیم که اوضاع چگونه پیش می‌رود.

اما وبینارها عمدتاً روی محصولات سبزیجات (سالاد) متمرکز بودند. ما واقعاً علاقه مند بودیم که بیشتر بیاموزیم، اما در عین حال چیزهای خاصی در مورد ما صدق نمی کرد. من فکر می کنم چالش برای توانمندسازی گیاهان این است که آنها اطلاعات زیادی در مورد سبزیجات و گل های شاخه بریده دارند. به هر حال ارکیده یک محصول جدیدتر است و با بقیه متفاوت است.»

بونکمپ فاش می‌کند که جلسات آنلاین تاکنون به او و تیمش کمک کرده است تا فیزیولوژی گیاه ارکیده را بهتر درک کنند و بنابراین، «چرا کارهایی را که انجام می‌دهیم انجام می‌دهیم».

بنابراین، ما واقعاً به اصول اولیه بازگشته‌ایم – سه عنصر کلیدی (انرژی، آب و مواد جذبی) چه کاری انجام می‌دهند؟ چگونه با هم تعامل دارند؟ در داخل گیاهان چه اتفاقی می افتد؟ وقتی سلول خیلی گرم می شود چه اتفاقی می افتد؟ یا یک گیاه برای محافظت از خود چه می کند؟ ما ابتدا آن مکانیسم‌ها را بررسی کرده‌ایم و سپس آنها را به وضعیت خود ترجمه می‌کنیم.»

او می افزاید: «شما اغلب در ایالات متحده، پرورش دهندگانی را پیدا نمی کنید که مانند من در تجارت باغبانی رشد کرده باشند. بنابراین، یک منحنی یادگیری بزرگ وجود دارد. و وقتی نوبت به رشد گیاهان می رسد، همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد. اما از زمان تولید داده‌های بیشتر و کار با Plant Empowerment، توضیح استدلال پشت تکنیک‌های رشد ما برای تیم آسان‌تر شده و متعاقباً به آموزش بهتر افراد در اینجا کمک می‌کنیم.»

Boonekamp می‌گوید: «LetsGrow.com در بسیاری از جنبه‌های رشد ما به ما کمک کرده است، از جمله سفارشی کردن گزارش‌های آب و هوا برای کاربرپسندتر کردن آن‌ها برای پرورش‌دهندگان ما برای خواندن و معرفی ابزارهای مختلف، مانند ابزار گشت و گذار آنلاین که از آن استفاده می‌کنیم. برای پیاده روی هفتگی محصول ما برای بررسی سلامت گیاه.”

او توضیح می‌دهد: «سخت‌ترین بخش در مورد رشد ارکیده این است که محدوده‌های آب و هوایی بسیار تنگ هستند – به‌ویژه سطح دما و نور. در رشد آنها، شما همیشه دو مرحله دارید – مرحله رشد و مرحله خنک کننده. مرحله رشد همیشه در طول روز 28 درجه سانتیگراد است و در شب نمی توانید به زیر 27 درجه سانتیگراد بروید زیرا ممکن است در مرحله ای که هنوز خوشه نمی خواهید، سنبله داشته باشید.

بازگشت به اصول اولیه
بونکمپ به همراه مشاور توانمندسازی گیاهان، مارک ون در ورف و شرکای اجرای توانمندسازی گیاهان، توافقنامه ای را برای برپایی جلسات آنلاین ماهانه با بررسی موضوعات مختلف ایجاد کرد.

او می‌گوید: «وبینارهای باز که سال گذشته انجام دادیم واقعاً خوب بودند. جلسات به تیم من کمک کرد تا متوجه شود GCG چقدر در تجهیزات گلخانه ای سرمایه گذاری کرده است. برای مثال، ما روی حسگرهای بی‌سیم، پرده‌های بیرونی و مه‌گیر برای کنترل رطوبت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. و جدیدترین گلخانه ها دارای Airmix (برای کنترل تهویه هوا) هستند.

کشف توانمندسازی گیاهان
در حین کار با LetsGrow.com، Boonekamp به طور اتفاقی در مورد توانمندسازی گیاهان یاد گرفت. بنابراین، او و تیمش در سال گذشته در وبینارهای باز و بین المللی Plant Empowerment که تیم ارکیده GCG را با فلسفه و جامعه توانمندسازی گیاهان آشنا کرد، تنظیم کردند. آنها در مورد موضوعاتی مانند بهره وری استفاده از نور (LUE) و رشد مبتنی بر داده بحث کردند.

تاکنون، تیم پرورش ارکیده GCG از مقدمه‌ای بر توانمندسازی گیاهان: کتاب اصول اولیه لذت برده است. «تا حدی احساس بازگشت به مدرسه است، اما در عین حال خواندن آن آسان است. من قالب را دوست داشتم.

مارسل بونکمپ، مدیر رشد در پرورش دهندگان دایره سبز برجسته (GCG) در اوبرلین، اوهایو، ایالات متحده، سال گذشته از Plant Empowerment خواست تا تیم ارکیده خود را با فلسفه توانمندسازی گیاهان آشنا کند. بنابراین، Plant Empowerment یک پروژه اجرایی ایجاد کرد که تیم ارکیده GCG را در جلسات ماهانه تعاملی آنلاین، کاوش در موضوعات مختلف می بیند. مارسل خاطرنشان می کند که تا کنون، جلسات آنلاین به او و پرورش دهندگانش کمک کرده است تا نیازهای غیرعادی محصول ارکیده عجیب و غریب را درک کنند و بنابراین، “چرا ما کارهایی را که انجام می دهیم انجام می دهیم.”

رشد مبتنی بر داده
مارسل فاش می کند که GCG حدود 15 سال پیش شروع به پرورش ارکیده کرد. از آنجایی که این شرکت برنده جوایز همچنان با انواع ارکیده های رنگارنگ خود مشتریان را خوشحال می کند، محبوبیت این محصول منجر به افزایش تولید گل ارکیده این شرکت پر رونق به عنوان بخشی از پروژه توسعه در مقیاس بزرگ آن شده است. مارسل می گوید: «ما اکنون 35 هکتار ارکیده داریم و دائماً به دنبال این هستیم که چگونه می توانیم استفاده از فضای خود را برای تولید بیشتر بهینه کنیم.

تمرین تیم
Boonekamp، پسر یک پرورش دهنده، نتیجه می گیرد: “دانش های زیادی در زمینه باغبانی وجود دارد که برای نسل ها وجود داشته است، اما ما واقعاً هرگز نتوانسته ایم توضیح دهیم که چرا گیاه چگونه رفتار می کند، یا چرا برخی از تکنیک های رشد بهتر از دیگران کار می کنند. . و من گاهی اوقات توصیه هایی را تشخیص می دهم و متوجه می شوم که این همان چیزی است که پدرم می گفت. اما او نتوانست دلیلش را توضیح دهد. این فقط یک احساس است.»

با این حال، ارکیده ها گیاهان CAM (متابولیسم اسید کراسولاسین) هستند. یعنی روزنه های خود را در طول روز می بندند. آنها این کار را برای کاهش از دست دادن آب انجام می دهند و در عوض شب هنگام هنگام جمع آوری دی اکسید کربن روزنه های خود را باز می کنند. سپس این دی اکسید کربن به عنوان اسید (کمی شبیه باتری) ذخیره می شود و در طول روز برای فتوسنتز استفاده می شود.

موضوعات دیگری که تا کنون پوشش داده شده اند عبارتند از: کنترل آب و هوا، رطوبت، صفحه نمایش، میله های نور، و آب و هوای تابستانی. تیم GCG جلسات ماهانه بیشتری را تا مارس 2023 با موضوعاتی مانند کنترل آفات و بیماری ها، نورهای مصنوعی، کاهش نور، سنسورها و بسترهای فتوسنتز، آبیاری و آب و هوای زمستانی برنامه ریزی کرده است.

این یک سیستم بسیار هوشمند است، اما کارآمد نیست زیرا برای انجام این کار به انرژی بیشتری نیاز دارد. بنابراین، به همین دلیل است که phalaenopsis در حال رشد آهسته است – نه فقط به این دلیل که یک گیاه سایه دار است، بلکه فقط به اندازه گیاهان C3 کارآمد انرژی نیست.

بنابراین Boonekamp از زمانی که هفت سال پیش به شرکت مستقر در اوهایو پیوست، با LetsGrow.com کار می کند. LetsGrow.com، یکی از شرکای اجرای Plant Empowerment، بستر داده ای را ارائه می دهد که در آن انواع اطلاعات گلخانه ای – از جمله آب و هوا، منطقه ریشه، نیروی کار، آفات و بیماری ها – از منابع مختلف داده مانند کنترل آب و هوا و سیستم های حسگر ارائه می شود. ، قابل ذخیره و تجسم است.

درک ارکیده
Boonekamp تأکید می کند که گونه های ارکیده phalaenopsis برای ایجاد گلدهی به دوره نوری خاصی نیاز ندارند. در عوض، فرآیند گلدهی با یک دوره دمای پایین آغاز می شود.