تولیدکنندگان به دنبال افزودن اکسیژن اضافی به محصولات خود هستند


Gert-Jan Mulder از Industrial Product Solutions در یکی از آخرین روزهای تابستان امسال در هلند می گوید: “ما از کشاورزان در مورد اکسیژن از تمام گوشه های جهان سوالاتی دریافت می کنیم.” پس از آنکه آندره ون در استول، مدیرعامل آندره ون در استول اوایل تابستان امسال «اکسیژن را ماده فراموش شده» نامید، تولیدکنندگان شروع به بررسی سطح اکسیژن در آب خود کردند. گرت جان: برای همه کشاورزان که اخیراً با آنها صحبت کردیم، آنها شک خود را در مورد کمبود اکسیژن در آب تأیید کردند.

طبیعت
به طور سنتی، Industrial Product Solutions با سیستم‌هایی برای پرورش سبزیجات و گیاهان برگی روی آب فعال بوده است، اما از زمان فراخوان تابستان امسال، متخصصان IPS به دنبال محصولات بسیار متفاوتی نیز بوده‌اند. “تولیدکنندگان بسیاری از محصولات دیگر می‌دانند که اکسیژن نیز می‌تواند در موقعیت آنها یک مکمل خوشایند باشد، برای مثال، زیرا آنها در ارتفاعات، در ارتفاعات در کوه‌ها رشد می‌کنند، جایی که میزان اکسیژن موجود در هوا به طور طبیعی بسیار کمتر است. البته جای تعجب نیست که اکسیژن کمتری نیز در آب وجود داشته باشد. با این حال، به نظر می رسد که تولیدکنندگان همیشه از این موضوع آگاه نیستند.

محرک رشد
Gert-Jan، André و بقیه اعضای تیم در IPS مشکلات ریشه های قهوه ای را در کشت فلفل و گوجه فرنگی و همچنین در کشت زغال اخته مشاهده کردند. علت، پس از اندازه گیری در هر دو مورد مشخص شد، کمبود اکسیژن در آب بود. لاله‌ها و پرورش دهندگان شاهدانه، از جمله، به‌صورت دیجیتالی به متخصصان کشت مبتنی بر آب در ‘s-Gravendeel گزارش دادند. “به هیچ وجه همیشه با مشکلات بسیار بزرگی مواجه نمی‌شوید، زیرا تولیدکنندگان همیشه به دنبال آن چند درصد رشد اضافی، افزایش تولید، گیاهان بزرگ‌تر یا دو سانتی‌متر ساقه‌های بلندتر هستند. تولیدکنندگان در نهایت همیشه می‌خواهند رشد را تحریک کنند. و اکسیژن برای آن بسیار مهم است. “

آندره در زیر توضیح می دهد که چرا این چنین است. مدیریت آب در گلخانه ها جنبه ای از کشت است که نیاز به نظارت و تعدیل کامل دارد. به pH، EC، مقدار جلبک‌ها، قارچ‌ها، بیماری‌ها و غیره فکر کنید. اما یکی از عواملی که حداقل به اندازه مواردی که اغلب فراموش می‌شود مهم است، او و تیمش از راه‌حل‌های محصولات صنعتی را مشاهده می‌کنند: اکسیژن محلول.

اهمیت بیولوژیکی اکسیژن
گیاهان برای رشد خود به اکسیژن نیاز دارند. اکسیژن به شکل حل شده توسط ریشه جذب می شود. اکسیژن برای جذب فعال مواد مغذی ضروری مانند نیتروژن، فسفات و پتاسیم و همچنین برای ساخت پروتئین ها و تولید ماده خشک مهم است. همانطور که آندره می داند کمبود اکسیژن در آب آبیاری باعث مشکلات جدی رشد می شود. اکسیژن محلول نیز برای کیفیت بستر مهم است. “غلظت بالای اکسیژن محلول باعث افزایش رقابتی در زندگی خاک، به ضرر عوامل بیماری زا می شود. مقدار اکسیژن محلول نیز تولید موادی را تنظیم می کند که بیماری ها و آفات را سرکوب می کند.”

IPS یک واحد تزریق اکسیژن را در گلخانه ای نصب کرد که به عنوان مثال در سیستم هیدروپونیک کشت می کند.

کمبود اکسیژن در آب آبیاری
Industrial Product Solutions BV (IPS) از شهر هلندی s-Gravendeel، یک واحد اکسیژن ویژه و ثبت شده برای وارد کردن اکسیژن محلول به آب طراحی و توسعه داد.

این سیستم نیازهای گیاه، اکسیژن محلول و عدم وجود حباب هوا را در نظر می گیرد. IPS درخواست مشتریان مختلفی را دریافت کرد که با کمبود اکسیژن مشکل داشتند.

واحد تزریق اکسیژن IPS

آندره توضیح می دهد: “نیاز گیاه و بستر به اکسیژن محلول جدید نیست. تحقیقات قبلاً به خوبی نقش اکسیژن محلول در مکانیسم های مختلف در گیاه را نشان داده است. عجیب است که به نظر می رسد هم بخش تامین کننده و هم کشاورزان از این موضوع آگاه نیستند. اهمیت اکسیژن محلول کافی در آب آبیاری.

مدیرعامل خاطرنشان کرد: در عمل، کل ترکیب آب بررسی و تنظیم می شود، به جز غلظت اکسیژن. ما به راحتی می‌توانیم مشکلات رشد در سیستم‌های کشت (هیدروپونیک) در بین مشتریان خود را به محتوای کم اکسیژن در آب مرتبط کنیم. توسعه و نصب واحد تزریق اکسیژن مشکلات را برای مشتریان ما حل کرد و منجر به افزایش قابل‌توجه در آب شد. رشد و کیفیت محصول.”

آندره ادامه می دهد: در تابستان، جذب اکسیژن توسط گیاه به دلیل رشد قوی در این دوره، بیشترین میزان را دارد. با این حال، ظرفیت اکسیژن آب با افزایش دمای آن کاهش می‌یابد. اکسیژن می‌تواند از طریق انتشار از جو وارد آب شود. با این حال، سطح تماس آب آبیاری (در مخازن ذخیره‌سازی) با اتمسفر اغلب نسبتاً کم است. یا وجود دارد. به هیچ عنوان تماسی وجود ندارد زیرا مخزن آب بندی است. همچنین زمان انتشار اغلب برای مقدار آب بسیار کوتاه است. توصیه می کنیم حداکثر غلظت فیزیکی اکسیژن محلول 8.5 ppm را برای آب با دمای 25 رعایت کنید. ℃.”

با این حال، در عمل، راه حل های محصولات صنعتی اغلب غلظت های بین 3 تا 5 پی پی ام را در محل پرورش دهندگان اندازه گیری می کند. “شما نمی خواهید باکتری در محصول خود وجود داشته باشد، و با این حال این آبی اولین آبی است که برای آبیاری استفاده می شود؟ شکی نیست که گیاهان در این نوع غلظت ها آسیب زیادی می بینند. این امر لزوم افزودن اکسیژن محلول به آب را ضروری می کند. آب شفاف است،» او توضیح می دهد. “تجربه ما نشان داده است که واحد تزریق اکسیژن محلول ما می تواند بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان را با رشد محصول خود نجات دهد.”


واحد تزریق اکسیژن تقریباً در هر سیستم کشت قابل استفاده است

واحد تزریق اکسیژن
IPS واحد تزریق اکسیژن ثبت شده خود را به طور کامل تجدید کرده است. اکنون برای هر موقعیت و نیاز به اکسیژن می توان راه حل مناسبی ارائه داد. واحد IPS می تواند غلظت اکسیژن آب آبیاری را تا 3 تا 4 برابر ظرفیت جذب اکسیژن فیزیکی آب بدون مصرف انرژی زیاد افزایش دهد. “از طریق یک روش هوشمند که در آن اکسیژن با آب مخلوط می شود، آب اکسیژن را به سرعت و کارآمد بدون شارژ کردن آب جذب می کند و ریشه های گیاه تحت تاثیر قرار نمی گیرند. این برخلاف مولدهای حباب است.”

غلظت اکسیژن مورد نظر را می توان به راحتی توسط پرورش دهنده تنظیم کرد و دستگاه را می توان همراستا با سایر سیستم های آبی یا به صورت مستقل نصب کرد. این واحد بسته به نیاز آب گلخانه در اندازه ها و نسخه های مختلف موجود است. به گفته آندره، این تضمین می کند که واحد می تواند در بسیاری از سیستم های رشد مختلف، مانند سیستم های جزر و مد، کشت در فضای باز، کشت گلدانی، کشاورزی عمودی، و سیستم های مختلف هیدروپونیک، هم NFT و هم DFT استفاده شود.

گرت جان می افزاید. “به لطف همه برنامه های کاربردی از بسیاری از محصولات مختلف، ما در دوره آینده با کشاورزان چیزهای جدید زیادی یاد خواهیم گرفت. با آزمایش های سیستم های خود، ما در حال ایجاد شواهدی در مورد موضع خود هستیم.” در IPS، آنها در حال حاضر شاهد اولین پیشرفت ها و نتایج مثبت از آزمایشات در تولیدکنندگان در سراسر جهان هستند. برای ارقام بازده بتن، الان خیلی زود است، اما به محض اینکه اینها را داشته باشیم، قطعاً آنها را به بازار اطلاع خواهیم داد.»

برای اطلاعات بیشتر:
آندره ون در استول
راه حل های محصولات صنعتی BV
646713208 (0) +31
3040000 78 (0) +31
[email protected]
www.industrialproductsolutions.nl



منبع