تولیدکنندگان گل سنگر به دنبال کمک دولت هستند

“خانواده ما از سال 1997 به کار پرورش گل مشغول بوده است. ما دانه های گل را در 16 هکتار آماده می کنیم. از آنجایی که در پنجاب بازاری برای گل وجود ندارد، ما بذر را به کشورهای دیگر صادر کرده ایم. جاسویر سینگ از روستای لهدبادی گفت: دولت ایالتی علاوه بر ارائه کمک های مالی بسیار مورد نیاز به گلکاران، باید گام های موثری برای فراهم کردن بازار گل بردارد.

مقاله کامل را در www.tribuneindia.com بخوانید



منبع

به گفته سایر پرورش دهندگان گل، آنها همیشه در ترس از دست دادن محصول خود در صورت عدم دریافت کمک کافی از سوی دولت هستند. آنها گفتند در سال 2021، باران و در سال 2022، افزایش دما به محصول آنها آسیب زد.

بسیاری از تولیدکنندگان گل که بذر را به کشورهای مختلف نیز صادر می‌کنند، می‌گویند گل‌کاری از نظر ارتقای تنوع محصول و خارج کردن کشاورزان از چرخه گندم برنج، پتانسیل زیادی دارد. اما پرورش دهندگان گل با وجود ادعاهای بلند دولت های مختلف اظهار داشتند که کمکی دریافت نکرده اند.

چتان سینگ ژوراماجرا، وزیر باغبانی و فرآوری مواد غذایی، گفت که دولت او اولین کشوری بود که یارانه 14000 روپیه در هر جریب را به پرورش دهندگان گل ارائه کرد و همچنین وعده داد که طرح های بیشتری از این قبیل برای ترویج گلکاری در ایالت انجام شود.