تکنیک های پس از برداشت برای نگهداری طولانی مدت لاله بریده و زنبق هلندی

دمای ذخیره سازی زیر صفر در حال حاضر در صنعت استفاده نمی شود، اما اگر گونه های بیشتری نسبت به این دما تحمل کنند، پذیرش -0.6 درجه سانتی گراد افزایش می یابد. داشتن گزینه ذخیره چندین محصول در یک دما برای دوره های طولانی به تولیدکنندگان و تامین کنندگان انعطاف پذیری می دهد و به آنها اجازه می دهد محصولات بیشتری را برای دوره هایی با تقاضای بالا ذخیره کنند، زمانی که دمای گرم تولید منجر به برداشت زودهنگام می شود یا زمانی که ممکن است مشکلات دیگری ایجاد شود.

نگهداری گل های شاخه بریده در دمای سرد کیفیت آنها را حفظ می کند و برای کمک به مدیریت موجودی و امکان نگهداری راحت تر گل ها برای تعطیلات، بازارها و رویدادها استفاده می شود. علاوه بر این، زمانی که دمای غیرمنتظره گرم تولید را تسریع می‌کند، گل‌ها را می‌توان در سرد نگهداری کرد و باعث برداشت زودهنگام شد.

برای خلاصه کردن نتایج، بهترین روش ذخیره‌سازی طولانی‌مدت لاله‌های بریده شده و زنبق هلندی «Telstar» نگهداری ساقه‌ها با لامپ متصل در دمای 0.6- درجه سانتی‌گراد بود و به دنبال آن حداقل یک پالس 8 ساعته از هر یک از محلول‌های گل برای افزایش افزایش یافت. توانایی گل ها برای گسترش کامل و حفظ عمر گلدان.

برای اطلاعات بیشتر:
انجمن آمریکایی علوم باغبانی (ASHS)
ashs.org



منبع

مطالعه جدیدی که در HortTechnology منتشر شده است، روش‌های مختلف نگهداری در سرد را برای لاله‌های بریده و زنبق هلندی ارزیابی کرد تا بهترین دما و روش افزایش عمر گل را تعیین کند.

ساقه‌های گل لاله بریده و زنبق هلندی در هنگام نگهداری ساقه‌ها با لامپ متصل در دمای 0.6- درجه سانتی‌گراد بیشترین دوام را داشتند. وصل نگه داشتن لامپ نیز یک روش ساده و موثر برای حفظ عمر گلدان در شرایطی است که دمای زیر صفر در دسترس نیست.

به گفته نویسنده، دکتر جان دول، “نگهداری طولانی مدت موفق گل های شاخه بریده سال ها جام مقدس محققان و شرکت های گل شاخه بریده بوده است. ذخیره سازی زیر صفر ممکن است پاسخ برخی از گونه ها را بدهد.