خاصیت آبدوست آنتی تراکم ها باعث بهبود بروز نور می شود

محققان دانشگاه و تحقیقات Wageningen مشاهده کردند که از دست دادن نور می تواند تا 9٪ باشد.

AntiCondens تضمین می کند که یک لایه ریز از آب به جای الگوی قطرات آب، پوشش گلخانه را می پوشاند. زیرا این پوشش باعث تغییر انرژی سطحی پوشش گلخانه می شود. اصطلاحات آبگریز و آبدوست در درک این دینامیک مهم هستند.

کاهش احتمال رشد قالب
یک مزیت عمده دیگر نیز وجود دارد. تشکیل قطرات روی پوشش گلخانه احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهد. قطرات می توانند روی محصول بریزند، جایی که محل جوانه زنی هاگ ها و کپک ها را تشکیل می دهند. این یک مشکل بزرگ به ویژه در گلخانه های پلاستیکی است.

برای اطلاعات بیشتر:
ReduSystems
+31(0)13 507 53 99
[email protected]
www.redusystems.com

فیلم آب بهتر است
نحوه ظاهر شدن چگالش روی پوشش گلخانه همه تفاوت را ایجاد می کند. بسته به نوع شیشه یا پلاستیک و آلودگی، قطرات آب می تواند بزرگتر یا کوچکتر باشد. گاهی اوقات هیچ قطره ای دیده نمی شود زیرا آبی که روی پوشش گلخانه وجود دارد به صورت یک لایه ریز ظاهر می شود. دومی بهترین است زیرا در آن صورت عملاً هیچ افت نوری وجود ندارد.

بروز نور بدون مانع
AntiCondens دقیقا برعکس عمل می کند. این پوشش آبدوست پخش شدن آب را تضمین می کند: به جای قطرات کروی، پوشش گلخانه با یک لایه آب ریز پوشیده شده است. AntiCondens انرژی سطحی پوشش گلخانه را افزایش می دهد و در نتیجه آب به جای تشکیل قطرات آب پخش می شود.



منبع

این وضعیت مطلوب است. این اجازه می دهد تا نور به درجه بالاتری وارد گلخانه شود، جایی که می تواند برای محصول مفید باشد. اندازه‌گیری‌های انجام‌شده در عمل واقعی در عملیات گلخانه‌ای افزایش بروز نور را 5-7 درصد نشان می‌دهد. همه این نور را می توان به تولید تبدیل کرد.

کاهش نور به قیمت تولید تمام می شود. به هر حال، قانون کلی زیر 1٪ بازده نور بیشتر و 1٪ تولید بیشتر را اعمال می کند. در ماه های کم نور این قانون بدون استثنا اعمال می شود و هر پرتو خورشیدی بیش از حد مورد استقبال قرار می گیرد.

Hydrophobic به معنی آب گریز است. پس از تمیز کردن ماشین در کارواش، می توانید یک لایه واکس روی ماشین خود بپاشید. سپس می بینید که آب به شکل قطرات کروی بزرگ روی خودرو باقی مانده است. این اثر ضد آب را مشخص می کند.

لایه آب ایجاد شده از طریق کاربرد AntiCondens باعث ریزش هیچ قطره ای نمی شود. آب فقط در جهت ناودان جریان دارد، جایی که هیچ آسیبی نمی تواند داشته باشد. بنابراین، خاصیت آب دوست AntiCondens دارای یک مزیت دوگانه است: نور بیشتر و مشکلات مرتبط با بیماری کمتر.

تراکم در داخل پوشش گلخانه عموماً در دمای بیرون پایین و رطوبت نسبی بالا در داخل گلخانه اتفاق می افتد. در این شرایط، رطوبت هوا روی پوشش (سردتر) گلخانه متراکم می شود. اگر چگالش قطرات روی شیشه یا لایه پلاستیکی ایجاد کند، به طور قابل توجهی از تابش نور جلوگیری می کند.

متراکم شدن روی پوشش گلخانه می تواند به طور قابل توجهی میزان بروز نور را کاهش دهد. خواص آب دوست AntiCondens باعث می شود که نور بیشتری وارد گلخانه شود.