داستان جذاب سمپونیوم

مگر اینکه با خودش فکر کرد من خودم شروع به پرورش می کنم و گیاهانم در برابر سرما مقاوم تر می شوند. من عمدتاً به دنبال آئونیوم بودم، زیرا این گیاهان نسبتاً قوی هستند و در سال 2012 اولین هیبرید خود را داشتم، Aeonium Fenix ​​Flame. این تلاقی بین دو نژاد آئونیوم بود که در زمستان تا 7- (درجه سانتیگراد) مقاوم بودند و ارزش زینتی قابل توجهی داشتند.


دانیل مایکل با مجموعه سمپونیوم خود

پلانتیپ در سال آینده مصمم است که محصول را به سطح بعدی برساند. این گیاه مقاوم به خشکی است. می تواند شرایط آب و هوایی شدید را تحمل کند و به سختی نیاز به نگهداری دارد. ما انتظارات زیادی برای فروش در هلند و اروپای جنوبی داریم. در هلند، پرورش دهندگان حرفه ای زیادی وجود دارد و بازارهای محلی اروپای شمالی سمپونیوم ها را هم در باغ و هم به عنوان یک گیاه سرپوشیده دوست دارند. در جنوب اروپا، جایی که ساکولنت ها در حال حاضر بسیار محبوب هستند، تقاضا برای گیاهان مقاوم به خشکی هر سال سریعتر رشد می کند.

در سال 2015 اولین سمپونیوم متولد شد. تلاقی بین aeonium و sempervivum. فرزندان این آمیخته‌سازی واقعاً منحصربه‌فرد، Semponium Destiny، در اوایل امسال به عنوان گیاه سال RHS نام‌گذاری شدند، تاجگذاری بر اثر زندگی دانیل مایکل. او داستان شگفت انگیز کشف خود را با ما در میان می گذارد.

در صخره های جزیره کوچک Saint Michaels Mount، درست در سواحل جنوب غربی کورنوال، انواع مختلفی از ساکولنت ها رشد می کنند. این توسط باغبان آن، دانیل مایکل، کشف شد، که عشق خاصی به این گیاهان داشت و به عنوان یک سرگرمی، مجموعه ای همیشه در حال رشد را نگه داشت. او دنیا را برای جستجوی گونه‌های خارق‌العاده جستجو کرد و هر روز ساعت‌های زیادی را در گلخانه‌اش به پرورش و گرامیداشت گیاهانش می‌گذراند تا اینکه در لحظه‌ای معین، فاجعه‌ای رخ داد. در سال 2009، زمستان بسیار سردی داشتیم و نیمی از مجموعه من یخ زد و مرد. این تقریباً پایان کار ما شد. نزدیک بود حوله را پرت کنم و تسلیم شوم. من چهار فرزند خردسال دارم و تقریباً تمام پول و وقت آزادم صرف کلکسیون گیاهان من شد. اگر همه اینها فقط در یک شب از بین برود، نمی‌توانم آن را برای خانواده‌ام توجیه کنم.»

مدیر حساب Thijs Veldhuijzen به ما می گوید: «در سال 2020، مشتری در مورد وجود ساکولنت های سورئال و سمپونیوم به ما گفت. «این مربوط به تقاطع بین aeonium و sempervivum، یعنی یک تقاطع بین ژنی بود. ما بلافاصله خواستیم همه چیز را در مورد آن بشنویم. ما دست دراز کردیم، از همان ابتدا به خوبی با هم کنار آمدیم و از آن نقطه به بعد، همه چیز واقعاً شتاب بیشتری گرفت.”

با این حال، او تعجب کرد، آیا ممکن نیست که آنها را حتی سخت تر به دست آوریم؟ به عنوان مثال، آیا می توان از آئونیوم با یک سمپرویووم واقعاً مقاوم در برابر زمستان عبور کرد؟ دو سال تلاش کردم اما موفق نشدم. ایجاد گذرگاه‌ها یک چالش واقعی است، زیرا آئونیوم‌ها از آوریل تا پایان ماه می/آغاز ژوئن و sempervivum در جولای و آگوست شکوفا می‌شوند. با این حال، برای اینکه بتوانیم آنها را جفت کنیم، هر دو باید گل بدهند، اما به لطف مجموعه بزرگ ما، در نهایت به هر حال موفق شدیم. پس از آن، من تعداد حیرت‌انگیزی از گذرگاه‌ها را انجام داده‌ام، صدها مورد، چون می‌دانستم که به ازای هر صد گذرگاه، به طور متوسط ​​حدود یک در واقع ممکن است به چیزی منجر شود. “اگر می توانستم این رنگ را به آن گیاه یا آن شکل در آنجا وارد کنم، عالی می شد!” اما در واقع تنها در سال سوم بود که به اولین موفقیتم رسیدم. در سال 2015 ما بالاخره توانستیم اولین سمپونیوم واقعی را به نمایش بگذاریم.

Plantipp BV
Thijs Veldhuijzen
[email protected]
تایم ون دن هاک
[email protected]
www.plantipp.eu



منبع

Unreal Succulents قبلاً برای علاقه مندان واقعی شناخته شده بود، اما هنوز برای پرورش دهندگان حرفه ای در سراسر جهان شناخته شده نبود. تا آن لحظه، نه فروش یا بازاریابی و نه تبلیغ جدی به معنای مقیاس وجود داشت. این جنبه ها توسط Plantipp اتخاذ شده است و انتشار آن اکنون به Veldhuijzen Sierteelt، یک شرکت هلندی که قبلاً در انتشار sempervivum متخصص است، برون سپاری شده است.


کیم و پیتر ون رایسن یک سال پیش، آنها پلانتیپ را از پدرشان گرفتند.

کم و بیش به موازات این تحولات، قدردانی خارجی شروع به نفوذ کرد. در سال 2021، Semponium Sienna مقام سوم را در جوایز چلسی به دست آورد، و امسال Semponium Destiny مقام اول را به خود اختصاص داد. در بریتانیا، این جوایز بسیار معتبر و یکی از بهترین مراجع ممکنی است که می توان آرزو کرد.

تسخیر جهان
در حال حاضر، دانیل پتانسیل آن را کشف کرده است و به همین منظور، شرکت پرورشی خود Surreal Succulents را تأسیس کرده است که شش گونه برای پرورش دهندگان حرفه ای در دسترس است (سه گونه در حال حاضر که ما صحبت می کنیم، سه نوع دیگر به زودی دنبال می شوند). اینها توسط Plantipp علامت تجاری و بازاریابی بیشتری دارند.

“از آنها لذت ببرید”
پرورش دهندگان توسط Veldhuijzen Sierteelt عرضه می شوند و از سال 2023 به بعد، مواد اولیه هر شش واریته در دسترس خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر، مردم می‌توانند با پلانتیپ تماس بگیرند، اگرچه دانیل نیز مایل است خود کمی توصیه‌های تزکیه را به اشتراک بگذارد. اجازه دهید تا جایی که ممکن است خورشید، یک بستر سبک، و اگر واقعاً داغ شد، اجازه دهید تا آنجا باشند. وارد نوعی حالت خفته می شوند. آبیاری آنها در واقع یک استرس خواهد بود. اما مهمترین چیز این است: فقط از آنها لذت ببرید.”

ساکولنت های سورئال
دانیل مایکل
[email protected]
https://surrealsucculents.co.uk/