دانشمندان دو گونه جدید گیاهی گوشتخوار را کشف کردند

دو گیاه گوشتخوار متمایز جدید توسط گیاه شناسان اکوادور، آلمان و ایالات متحده شناسایی شده اند. این گیاهان همگی اعضای خانواده کره‌ماهی‌ها (جنس Pinguicula)، سرده‌ای از گل‌های حشره‌خوار هستند که حدود 115 گونه را شامل می‌شود. برگ های آنها بافت چسبناکی دارد که به آنها اجازه می دهد حشرات کوچک را جذب و هضم کنند.

در list23.com بیشتر بخوانید



منبع گیاهان گوشتخوار که اغلب در خاک های فقیر از مواد مغذی یافت می شوند، به حیوانات، معمولاً حشرات کوچک، به عنوان منابع غذایی مکمل متکی هستند. این سازگاری منحصر به فرد به آنها برتری نسبت به سایر گیاهان می دهد و بقای آنها را در محیط های دشوار تسهیل می کند. اینها شامل زمین های باتلاقی و زمین های صخره ای است که دائماً در باران غرق شده و در ابرها پوشیده شده است.

Pinguicula jimburensis و Pinguicula ombrophila به ترتیب در ساحل یک تالاب کوهستانی در ارتفاع 3400 متری و روی یک صخره تقریباً عمودی در ارتفاع 2900 متری کشف شدند. این منطقه زیستگاهی در مقیاس کوچک در منطقه Amotape-Huancabamba واقع شده است که مناطق وسیعی از جنوب اکوادور و شمال پرو را پوشش می دهد.

تیلو هنینگ از مرکز تحقیقات چشم انداز کشاورزی لایب نیتس (ZALF) متخصص این خانواده گیاهی در این منطقه است. هنینگ و همکارانش ابتدا این گیاهان را کشف کردند.