دانه های فضایی در حال جوانه زدن هستند

هیبیسکوس گل شهری چنگدو است. محققان پیش‌بینی کردند که اولین دسته گل از این دانه‌های فضایی در اکتبر امسال رشد خواهد کرد. تانگ گفت: “ما می‌خواهیم واریته‌های جدید با انواع قبلی متفاوت باشند. انتظار می‌رود واریته‌های جدید رنگ‌های جدید، تعداد گل‌های بالاتر و مقاومت قوی‌تری در برابر آفات و بیماری‌ها داشته باشند.”

در news.cgtn.com بیشتر بخوانید



منبع

و به طور شگفت انگیزی، دانه ها در 16 مارس شروع به جوانه زدن کردند. شی شیائوکینگ از باغ گیاه شناسی چنگدو در مصاحبه ای به رسانه های محلی گفت: “همانطور که انتظار می رفت، دانه های هیبیسکوس در معرض تشعشعات کیهانی زودتر از دانه های معمولی جوانه زدند.”

بیش از 4000 بذر هیبیسکوس با چهار گونه جدید که توسط سفینه های فضایی سرنشین دار Shenzhou-14 و Shenzhou-15 به فضا برده شده بودند، در پایان سال 2022 بازگردانده شدند. محققان باغ گیاه شناسی چنگدو در استان سیچوان در جنوب غربی چین این دانه ها را در خاک در 9 مارس.

تانگ شنگ ون، مهندس منظر در نهالستان تحقیقاتی، گفت این بذرها بسیار خاص هستند.” تانگ گفت: “با در نظر گرفتن گل رز پنبه ای به عنوان مثال، این اولین بار است که ما کشت گونه های جدید را از طریق فناوری پرورش بذر فضایی امتحان کرده ایم.”