«در بلژیک، بخش گلخانه‌ای بیشترین بار بحران انرژی را متحمل می‌شود».

رئیس Boerenbond می‌گوید: «برای مثال، قبوض گاز طبیعی گلخانه‌داران از 50000 یورو به 600000 یورو در سال (برای یک گلخانه 2 هکتاری) افزایش می‌یابد. “تولید کنندگان در نظر دارند کاشت نکنند، از چراغ استفاده نکنند، یا در دمای سردتر کشت کنند. این بر عملکرد، زمان برداشت، کارکنان، قیمت گذاری و غیره تاثیر می گذارد.”

وی افزود که این کشاورزان قربانیان ناخواسته هستند. آن‌ها نسبت به خریداران قیمت‌گیرند، اما نسبت به تامین‌کنندگان نیز متحمل هزینه هستند. اگر قیمت تمام شده افزایش یابد اما قیمت فروش دنبال نشود، شرکت های آنها دچار مشکل می شوند. بحران انرژی پیامدهای دیگری نیز دارد.

Ceyssens، از جمله، به تغییر نسبت قیمت گاز به برق اشاره کرد. این نسبت طی دو سال بیش از نصف شده است. این بدان معناست که باغبانان مجبورند گاز طبیعی گران قیمت بخرند تا به تعهدات تزریقی خود در قبال تامین کنندگان انرژی عمل کنند. بنابراین جداسازی انرژی و گاز طبیعی می تواند عواقب عمده ای داشته باشد.”

منبع: Boerenbond



منبع شرکت‌های کشاورزی و باغبانی در حال حاضر نمی‌توانند کود را در اختیار بگیرند. تولیدکنندگان اتحادیه اروپا تعطیل شده‌اند و عرضه روسیه از بین رفته است. همچنین تعداد زیادی شرکت‌های زنجیره کوتاه وجود دارند که انجام این نوع تجارت را متوقف خواهند کرد. هر شرکتی متفاوت است، هر داستان متفاوت است، اما این بحران بر هر یک از آنها تأثیر می گذارد.”


Lode Ceyssens

هفته گذشته، پارلمان فلاندرز نشستی درباره بحران انرژی برگزار کرد. با حضور نمایندگانی از طرف های ذینفع مختلف برگزار شد. آنها با وزیر اقتصاد، نوآوری، کار، اقتصاد اجتماعی و کشاورزی فلاندرز، جو برونز، و اعضای کمیسیون اقتصاد، کار، اقتصاد اجتماعی، علم و نوآوری تبادل نظر کردند. Lode Ceyssens و Hanne Leirs نماینده انجمن کشاورزان Boerenbond بودند.