در سال 2030 سهم زمین گرمایی در تولید گرما چهار برابر خواهد شد.

ارائه های ارائه شده را می توانید از اینجا دانلود کنید.



منبع بیش از 90 عضو و مهمان در نشست اعضا «زمین گرمایی، ارزش سرمایه گذاری» در 24 نوامبر شرکت کردند. در دو میزگرد، تجربیات از جمله قابلیت مالی و مقرون به صرفه بودن انرژی زمین گرمایی با حضار به اشتراک گذاشته شد. در این بین، از شرکت کنندگان در اتاق نظرشان در مورد جملات مختلف با استفاده از Mentimeter پرسیده شد. این بخش قصد دارد سهم انرژی زمین گرمایی را تا سال 2030 چهار برابر کند. برای امکان پذیر ساختن این امر، از جمله به یک فضای سرمایه گذاری پایدار نیاز دارد. چگونه پروژه های موجود را حفظ می کنید؟ آیا راه حلی برای مشکل مرغ و تخم مرغ تامین و ساخت شبکه گرمایشی جدید وجود دارد؟ و سرمایه گذاری در زمین گرمایی برای بانک ها چقدر جذاب است؟

ارائه‌های Ennatuurlijk، ECW، و Aardyn بینشی در مورد این مسائل ارائه کردند. که در آن تصاحب فعالیت های زمین گرمایی ECW Energy توسط Ennatuurlijk پتانسیل رشد گرمای زمین گرمایی را هم برای باغبانی گلخانه ای و هم برای محیط ساخته شده نشان داد. آردین بینشی در مورد اینکه چگونه تصمیمات مالی در بخش‌های مختلف زنجیره گرما به طور مستقیم بر یکدیگر تأثیر می‌گذارد، ارائه کرد. هانس بولشر سپس با میزگردهای واتن فال، شهرداری آلمر، و آردین در مورد انتخاب زمین گرمایی در استراتژی منابع وارد بحث شد – با جذابیت مالی زمین گرمایی به عنوان یک عامل تعیین کننده. درباره راه حل های هوشمند برای پوشش بهتر خطرات (مالی) هنگام توسعه یک منبع زمین گرمایی. و در مورد اهمیت همکاری با ذینفعان مختلف از جمله شهرداری ها.

این که چگونه تامین مالی پروژه این روزها متفاوت به نظر می رسد با ارائه “دیدگاه ING در مورد بخش زمین گرمایی” مشخص می شود که تامین مالی برای گرمای زمین گرمایی Maasdijk – ساخت و ساز با چهار بانک – نمونه خوبی از آن است. بحث با پانل های Rabobank، ING و Meewind دیدگاه بانک ها و سرمایه گذاران را در مورد ارزش مالی زمین گرمایی روشن کرد. با قدردانی متمرکز از این بخش در مورد افزایش حرفه ای بودن و درس های آموخته شده آن. همانطور که اشاره شد، با بهبود در توسعه پروژه، زمین گرمایی به طور فزاینده ای برای سرمایه گذاران قابل تامین است.

توسعه یک پروژه زمین گرمایی و یک شبکه حرارتی جدید شامل به اصطلاح “مشکل مرغ و تخم مرغ” است. چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که زمین گرمایی از حمایت مالی هوشمندتر برخوردار می شود و در نتیجه موفق می شود فاز رشد شبکه حرارت را پل کند؟

بخش دوم بعد از ظهر بینشی از چالش‌های مالی که بسیاری از پروژه‌های زمین گرمایی در مراحل اولیه در حال حاضر با آن‌ها مواجه هستند، ارائه کرد. قیمت های بالای انرژی و شرایط پیچیده بازار به دلیل جنگ در اوکراین به این معنی است که پروژه های موجود در وضعیت وخیمی قرار دارند.