دستورالعمل ROI برای انتخاب بهترین پوشش ها

انعکاس گرما
روند پذیرش نور بیشتر همراه با کنترل موثر دما است. از این گذشته، تولیدکنندگان به دلیل نور، شیشه های شفاف بیشتری را انتخاب می کنند. سپس چالش این است که چگونه می توان مزایای داشتن نور زیاد در حال رشد را حفظ کرد و در عین حال دما را تحت کنترل داشت. برای بسیاری از شرکت ها، فصل اولیه و اواخر فصل عوامل تعیین کننده در دستیابی به بازده آنها هستند. این زمانی است که شما به نور زیادی نیاز دارید، در حالی که دمای گلخانه باید در محدوده قابل قبول باقی بماند. Heemskerk می‌گوید که این به ReduHeat یا ReduFuse IR استدلال می‌کند که تابش گرما را از گلخانه دور نگه می‌دارند.

تابستان های گرم
هیمسکرک: «هنوز تعداد کمی از تولیدکنندگان گوجه فرنگی در بریتیش کلمبیا هستند که از پوشش برای غربالگری محصولات خود استفاده نمی کنند. با این حال، تابستان ها به طور فزاینده ای گرم تر می شوند. بنابراین نیاز به انجام کاری در حال افزایش است. در این مورد، پوشش انعکاس دهنده گرما مانند ReduFuse IR که نور را نیز پخش می کند یک انتخاب واضح است.
برای گل های شاخه بریده مانند رز، فریزیا، ژربرا و آلسترومریا، بازنگری در انتخاب پوشش نیز ممکن است معقول باشد. اگر با انعکاس گرما، ضمن حفظ نور در حال رشد، ساقه های بیشتری در هر متر مربع تولید کنید، ROI خیلی سریع مثبت می شود.

Heemskerk: “بازده مازاد 2٪ در مثال محاسبه بسیار محافظه کارانه است. همچنین نمونه هایی با افزایش 4 تا 10 درصدی بازده مالی وجود دارد. متأسفانه، ارقام سخت کمی وجود دارد. برای به دست آوردن چنین ارقامی نیاز به ثبت بسیار دقیق محصول برای کیلو و همچنین کیفیت است. سپس باید این را با یک وضعیت مشابه که در آن فقط پوشش متفاوت است مقایسه کنید.

مثال محاسبه
او مرتباً نظراتی در مورد هزینه اضافی پوشش های منعکس کننده گرما دریافت می کند. او می گوید که قابل درک است، اما بهتر است تصمیمات اقتصادی منطقی و سنجیده گرفته شود. او معتقد است: «مردم می‌توانند هزینه‌های یک بار پوشش دهی خود را ببینند، اما عملکرد اضافی مداوم تولید شده توسط پوششی که بهتر با نیازهای محصول و شرایط محلی مطابقت دارد، مشاهده نمی‌کنند.

در کانادا، فروش هر دوی این پوشش ها رشد قابل توجهی داشته است. لازم به ذکر است که هنگامی که تولیدکنندگان از ReduSol به یک پوشش منعکس کننده گرما روی آوردند، نمی خواستند به عقب برگردند.

یک شرکت گوجه‌فرنگی در آریزونا در گذشته زمانی که از ReduSol به ReduFuse تغییر مکان داد، همین کار را انجام داد. محاسبات آنها نشان داد که تولید بیش از 5 درصد افزایش یافته است. پرورش‌دهنده آماده نبود اطلاعات زیادی در مورد محصول اضافی دقیق ارائه کند، اما به وضوح از ارزش افزوده پذیرش نور بیشتر متقاعد شده بود.

آنچه در مورد کانادا صدق می کند در مناطق شمالی کشت گلخانه ای در ایالات متحده نیز صدق می کند. پرونده تجارت در همه جا یکسان است.»

برخی از تولیدکنندگان در کانادا و ایالات متحده از ReduSol به پوشش های دیگر تغییر می کنند. هدف آنها بهره مندی از نور در عین انعکاس گرمای بیش از حد است.

بازده مازاد
اینکه این محاسبه چگونه به نظر می رسد بستگی به محصول و شرایط محلی دارد. به عنوان مثال، حذف تنش گرمایی نتایج زیر را برای فلفل‌های شیرین ایجاد می‌کند: میوه‌های بیشتر در هر متر مربع، میوه‌های سنگین‌تر، مشکلات مرتبط با کیفیت کمتر، پوسیدگی انتهای شکوفه کمتر و افزایش کیفیت صادرات. همین موضوع در مورد گوجه فرنگی نیز صدق می کند.

برای ایالت های جنوبی، نور غربالگری و همچنین گرما ضروری است. هیمسکرک: «اما در اینجا نیز امکان دستیابی به دستاوردهای سبک وجود دارد. ما مشاهده می‌کنیم که تولیدکنندگان در کالیفرنیا از ReduFuse در اوایل سال و حتی در طول زمستان استفاده می‌کنند، پس از آن لایه‌ای از پوشش ReduSol را در مرحله بعد روی آن اعمال می‌کنند.

یک مثال محاسبه بر اساس یک وضعیت عملی: اگر یک شرکت شش سنت برای ReduSol خرج کند و به ReduHeat سوئیچ کند، برای مثال هزینه آن به 26 سنت در هر متر مربع افزایش خواهد یافت. این سمت هزینه است. از آنجایی که محصول نور بیشتری می گیرد و در برابر گرما محافظت می شود، عملکرد و همچنین کیفیت آن افزایش می یابد. اگر افزایش 2 درصدی عملکرد با تولید 50 کیلوگرم در متر مربع، یک دلار آمریکا بیشتر در هر متر مربع باشد، بازگشت سرمایه 400 درصد خواهد بود. این به وضوح به منطقی ترین تصمیم اشاره می کند: تغییر به یک پوشش گران تر.

برای اطلاعات بیشتر:
ReduSystems
تلفن: +31 (0) 13 507 53 99
[email protected]
www.redusystems.com



منبع

«این یک روند واضح است، ما می‌توانیم شاهد وقوع آن باشیم. منطقی بودن آن بستگی به محصول و وضعیت عملیاتی دارد. مهمترین چیز محاسبه دقیق هزینه/فایده است. پیتر هیمسکرک، مدیر منطقه تجاری آمریکای شمالی در Lumiforte می‌گوید: نه تنها به هزینه‌ها، بلکه درآمدهای اضافی را نیز نگاه کنید.
پایگاه اصلی او منطقه ونکوور در بریتیش کلمبیا است. در استان او و همچنین در انتاریو، به مرور زمان بسیاری از گلخانه های پلاستیکی با گلخانه های شیشه ای جایگزین شده اند. پرورش دهندگان اغلب شیشه های شفاف بیشتری را برای ورود نور زیاد انتخاب می کنند. با این حال، آنها برای عبور از تابستان نیاز به پوشش دارند. ReduSol به طور سنتی یک پوشش پرکاربرد بود، اما سوال اینجاست که آیا این بهترین انتخاب برای چنین گلخانه‌های مدرنی است یا خیر.