ده حقیقتی که باید در مورد کرم ها بدانید

پروانه های بالغ به محصولات حمله نمی کنند. بیشتر آنها از شهد تغذیه می کنند.

نام پروانه یا پروانه همیشه همه چیز را در مورد ترجیحات غذایی این گونه به شما نمی گوید. به عنوان مثال، پروانه کلم نیز گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و گل داوودی را دوست دارد. کرم برگ پنبه آفریقایی گوجه فرنگی، فلفل شیرین و لوبیا را دوست دارد. و پروانه درخت جعبه … درختان جعبه را دوست دارد.

برای اطلاعات بیشتر:
کپرت
[email protected]
www.koppert.com



منبع

علاوه بر طعمه های فرمونی، روش های بیولوژیکی بیشتری برای مبارزه موثر با پروانه ها و پروانه ها مانند نماتدها و حشرات شکارچی وجود دارد.

پروانه ها و پروانه ها در سراسر جهان یافت می شوند. مکان ترجیحی آنها برای تولیدمثل در محصولات محافظت شده است – به هر حال، معمولاً در داخل گرمتر از بیرون است. کرم های پروانه ها و پروانه ها می توانند آسیب های زیادی به این محصولات وارد کنند، بنابراین کنترل موثر بستگی به شناسایی اولیه دارد. موارد زیر کاملاً باید بداند.

کاترپیلارهای متعدد در سراسر جهان مشکلاتی را ایجاد می کنند. در محصولات حفاظت شده و در زمین های باز، کرم های پروانه ها و پروانه های زیر به ویژه پرورش دهندگان را به ناامیدی سوق می دهند: لوپر گوجه فرنگی، پروانه گوجه فرنگی، پروانه کلم، پروانه ارتشی، کرم برگ پنبه آفریقایی، پروانه Y نقره ای، کرم غوزه پنبه، غلتک برگ کلم، غلتک برگ کلم، جعبه گل میخک. th, and Paysandisia archon.

پروانه ها و پروانه های نر ماده ها را با فرومون هایی که دفع می کنند پیدا می کنند. بسیاری از روش های کنترل از این موضوع به خوبی استفاده می کنند. برای مثال، پخش بسیاری از فرومون‌ها می‌تواند نرها را منحرف کند و نتوانند مکان ماده‌ها را پیدا کنند. روش دیگر استفاده از فرمون ها برای فریب دادن پروانه ها و پروانه ها به تله ای با سطح چسبنده یا حوضچه ای از آب است.

کاترپیلارها دارای قسمت های دهان جویدنی یا گزنده هستند که به آنها اجازه می دهد تا مقادیر زیادی از بافت گیاهی را مصرف کنند.

یکی دیگر از دلایل نگرانی خانواده Tortricidae است که به عنوان “غلتک برگ” شناخته می شود زیرا کرم ها اغلب در برگ های پیچ خورده زندگی می کنند. اگر آنها را لمس کنید، شروع به پیچ خوردن می کنند و در امتداد یک نخ ابریشمی روی زمین می افتند.

بیشتر گونه های پروانه ای که در طول روز فعال هستند رنگ چشمگیری دارند. پروانه های شب پره اغلب رنگ قهوه ای و خاکستری نامحسوسی دارند.

مضرترین کرم ها متعلق به خانواده Noctuidae (پره ها) هستند که بزرگترین خانواده پروانه ها نیز هستند. بیشتر پروانه های این خانواده در شب فعال هستند. کاترپیلارها معمولاً موهای زیادی ندارند و در زمین شفیره می شوند.

کاترپیلارها در طول عمر کوتاه خود حدود ده تا بیست برابر رشد می کنند. وزن آنها دو تا سه هزار برابر افزایش می یابد.