“دور شدن از محصولات اصلی، یافتن جایگاه سودآورتر”


شعار هارتویگ بول “نژاد از دیدگاه پرورش دهنده” است. در سال 2009، او تجارت پدرش را به همراه همسرش Ultrike بر عهده گرفت و در سال 2015، انواعی را معرفی کردند که قبلاً برای مدت طولانی شناخته شده بودند اما اکنون به سبکی جدید. در ابتدا، آنها فقط برای تولید خود پرورش می دادند، اما به محض اینکه متوجه شدند که او نمی تواند تقاضا را با تولید خود برای این گونه ها، یعنی اکیناسه “SunMagic”، “Rudbeckia” “Sunbeckia” و Helianthus’ SunCatcher تامین کند، شروع به صدور مجوز برای سایر تولیدکنندگان کردند. . امروزه محصولات Bull Plant Genetics در بازارهای عمده جهان عرضه می شود. در این مقاله داستان آنها توضیح داده شده است.


اولریکه و هارتویگ بول در نمایشگاه IPM Essen 2023 در اسن، آلمان.

«تصرف و ادامه بده»، یا «برگیری و تغییر کن»
هارتویگ بول، یک پرورش دهنده آموزش دیده، فوق لیسانس خود را در زمینه رشد گرفت، در سمینارهای اضافی در زمینه اقتصاد باغبانی شرکت کرد و در دانمارک، هلند، و در ایالات متحده (نشویل، تنس) کار کرد. پس از تجربه خود در کشورهای خارجی، او به خانه بازگشت به Gönnebek، یک روستای کوچک در شمال آلمان، در ایالت کوچک فدرال Schleswig-Holstein، که به خاطر گاوهای سیاه و سفید (هولشتاین ها) و پرورش اسب معروف هلشتاین معروف است. در سن 40 سالگی، او و همسرش اولریکه تجارت خانوادگی والدینش را به دست گرفتند. در دست گرفتن کسب و کار سوالاتی مانند “در دست گرفتن و ادامه دادن” یا “تسلط گرفتن و تغییر” ایجاد کرد؟

اولریکه که در زمینه بانکداری و سرمایه گذاری آموزش دیده بود در کنترل و تجزیه و تحلیل مفید بود. بنابراین گام به گام همه محصولات و فرآیندها را روی میز آزمایش قرار دادند و محصولات موفق را حفظ کردند و با محصولات غیر سودده متوقف شدند.

اولریکه بول، آموزش دیده در زمینه بانکداری و سرمایه گذاری، چیزهای زیادی در مورد کنترل و تجزیه و تحلیل می داند. آنها گام به گام همه محصولات و فرآیندها را روی میز آزمایش گذاشتند، موارد موفق را حفظ کردند و با محصولات غیر سودآور متوقف شدند. “موارد خوب را حفظ کنید، چیزهای بد را از بین ببرید و به طور مداوم عملیات را بهبود بخشید.”

امروزه آنها زیر 25000 متر مربع گلخانه های شیشه ای و 60000 متر مربع فضای باز تولید می کنند.

  • 500000 محصول بهاره مانند ویولا، پریمولا، بلیس و غیره
  • 350000 گیاه بستر در گلدان های 5 اینچی
  • 10000 سبد آویز
  • 300000 گیاه چند ساله در ظروف 3 و 4 لیتری
  • 350.000 گزیل “قلب آهنین” برای روز سال نو

همه محصولات به عمده فروشان محلی، در منطقه هامبورگ، و همچنین به سازمان های توزیع بزرگ در هلند، سوئیس، اتریش، دانمارک و فرانسه فروخته می شود.

پرورش محصولات مختلف
برخلاف سایر شرکت های باغبانی، هارتویگ و تیمش از ابتدا با پرورش محصولات مختلف شروع کردند. هدف دور شدن از محصولات اصلی و یافتن جایگاه سودآورتر بود. “چالش در تولید نیمه اول سال نیست، ژوئیه تا دسامبر است. 6 ماه اول سال با محصولات زیادی پوشیده شده است که می توانید از آنها درآمد کسب کنید. کیفیت خوب ارائه می شود، همیشه بازار خوبی برای بهار وجود دارد. اقلام و گیاهان بستر.”

پس نیمه دوم سال چطور؟ هارتویگ محصولات مختلف گلدهی را از ژوئیه تا اکتبر انتخاب کرد، دوره ای از سال که در آن تجارت زیادی برای پوشش هزینه ها انجام می شود. بول که از محصولات موجود و ویژگی‌های برخی محصولات راضی نبود، شروع به پرورش روی رودبکیا هیرتا، انواع هلیانتوس چند ساله و اکیناسه کرد.

پرورش قبلاً توسط پدرش انجام شده بود ، بنابراین دانش پرورش قبلاً در گهواره گذاشته شده بود. شعار یا شعار کلی هارتویگ در اصلاح نژاد این است: «از دیدگاه پرورش دهنده نژاد پرورش دهید».

محصول باید برای تولید خودش خوب باشد. بنابراین او سعی کرد به این موارد دست یابد: انواع خود انشعاب (رشد آسان، کیفیت عالی)، گونه های فشرده (مناسب برای بارگیری، مناسب برای حمل و نقل، هزینه های حمل و نقل را پایین نگه می دارد، به نسبت زیبا به نظر می رسد)، گل های چشم نواز (الهام بخش خرده فروشی، الهام بخش است. مصرف کننده، محصولاتی با ماندگاری طولانی با عملکرد عالی در باغ داشته باشید) و ماندگاری (هر پرورش دهنده آن را در لیست قرار می دهد و اگر بتوانید آن را به انجام برسانید عالی است).

انواع
آنها در سال 2009 شروع کردند و در سال 2015، هارتویگ و اولریکه بول و تیمشان انواعی را معرفی کردند که مدتهاست شناخته شده بودند اما اکنون به سبکی جدید:

برای انواع SunMagic بیشتر اینجا را کلیک کنید.

Echinacea’ SunMagic’ -“این یک خط جدید اکیناسه با شاخه های بسیار خوب است. اولین محصول برتر “Red Vintage” است که در سال 2021/22 در 5 رنگ جدید اضافه شد. در مجموع، این یک “باید” است. اکیناسه در پاسیو و در باغ.”


برای انواع بیشتر Sunbeckia اینجا را کلیک کنید

Rudbeckia’ Sunbeckia’ – “این واریته، رودبکیای یکساله قوی و بادوام واقعی با ماندگاری کامل و گلهایی با قطر 5 تا 6.5” است. ماندگاری گلها تا 6 هفته است. برای تزیین عالی و یک رودبکیای “باید” در پاسیو.”

Helianthus’ SunCatcher’ – این رقم یک گیاه چند ساله منطقه 5 است که برای سفارش پستی عالی است و عملکرد فوق العاده باغ دارد. علاوه بر این، این یک گیاه گرده افشان عالی است زیرا زنبورها آن را دوست دارند.

با وجود اینکه هارتویگ فقط برای استفاده خود پرورش می داد، همه گونه ها توسط حق ثبت اختراع محافظت می شوند.

اولین گام برای حرکت رو به جلو انجام شد و بنابراین ژنتیک گاو نر در اختیار دارندگان مجوز قرار گرفت. اول، اولریکه و هارتویگ با این مشکل دست و پنجه نرم کردند، اما در نهایت، آنها متوجه شدند که تولید خودشان آنقدر بزرگ نیست که بتواند کل اروپا را پوشش دهد.

تقاضای در حال رشد
تولیدکنندگان گیاه جوان علاقه مند در لهستان و هلند پیدا شده اند. “برچسب یا برچسب بزرگی که همراه با هر گیاهی است، کمک زیادی به جلب توجه لازم در بازار کرد. سازمان های عمده فروشی، فروشگاه های بیگ باکس در آلمان، و در آخر، خرده فروشان و مصرف کنندگان از محصول او آگاه شدند.”

با نگاهی به بازار اروپا آلمان، اتریش و سوئیس، هلند، ایتالیا، فرانسه، انگلستان، لهستان و سایر کشورهای شرقی تحت پوشش قرار می گیرند. گام های اولیه ورود به دانمارک نیز برداشته شده است.

رفتن به آمریکا
در سال 2019، گام بزرگی برداشته شد، یعنی رفتن به ایالات متحده. از آنجایی که محموله های آزمایشی قبلی در سال های 2017 و 2018 موفقیت آمیز نبودند، سفر به برخی از ایالت های شرقی ایالات متحده برای بازدید از برخی شرکت ها کمک زیادی کرد. امروز هارتویگ می داند: “با یک محصول خوب در زمان مناسب با افراد مناسب ملاقات کنید و دوست پیدا کنید.”

پس از آزمایشات در سال 2020، زوم و جلسات تیم ویدئویی، همه محصولات به بازار ایالات متحده ارائه شده اند، و “با کمک متخصصان در بازار، Rudbeckia “Sunbeckia”، Echinacea “SunMagic” و Helianthus’ SunCatcher” عاشقان خود را خواهند یافت.”

امروزه محصولات Bull Plant Genetics در بازارهای عمده جهان عرضه می شود. ما خوشحالیم که با شرکای خوب در اروپا، در بازار ایالات متحده، استرالیا، نیوزلند و ژاپن کار می کنیم.

کشت’23
مشتاق دیدار با تیم ژنتیک گاو نر و دیدن انواع آنها هستید؟ آنها در Cultivate’23 در کلمبوس، اوهایو، از 14 تا 18 ژوئیه، غرفه 3153 نمایشگاه خواهند داشت.

برای اطلاعات بیشتر
ژنتیک گیاه گاو نر
bull-plant-genetics.com



منبع