دولت رواندا تأمین بودجه برای کاهش تلفات پس از برداشت

مدیر کل REMA، جولیت کابرا، تاکید کرد که حمایت های دریافتی به ایجاد یک سیستم زنجیره سرد کمک می کند که کشاورزان را قادر می سازد تا محصولات فاسد شدنی را به بازارهای شهری بدون به خطر انداختن کیفیت آن حمل کنند. استفاده از محلول های خنک کننده به کشاورزان این امکان را می دهد که محصولات خود را به موقع برداشت کرده و بلافاصله در اتاق های سرد نگهداری کنند و از حفظ تازگی آنها اطمینان حاصل کنند. سپس می‌توان محصولات را با حفظ کیفیت به بازار حمل کرد و مصرف‌کنندگان می‌توانند برای جلوگیری از افت کیفیت آن را در تجهیزات خنک‌کننده نگهداری کنند.

در allafrica.com بیشتر بخوانید



منبع

“تبدیل زنجیره سرما به بخشی جدایی ناپذیر از زیرساخت های حیاتی رواندا برای کاهش از دست دادن مواد غذایی، بهبود معیشت، تسریع رشد اقتصادی، و دستیابی به چشم انداز 2050 و همچنین تعهدات بین المللی ما تحت اصلاحیه کیگالی به پروتکل مونترال و توافقنامه پاریس ضروری است. کابرا گفت: حمایتی که ما دریافت می کنیم موفقیت روش های خنک کننده پایدار و زنجیره سرد را تضمین می کند.

بودجه ارائه شده توسط سازمان غذا و کشاورزی (FAO) و صندوق آب و هوای سبز (GCF)، به ایجاد و عملیاتی کردن مرکز عالی آفریقا برای خنک کننده پایدار و زنجیره سرد (ACES) کمک خواهد کرد. این مرکز که در سال 2020 تاسیس شد، توسط دانشگاه رواندا (UR) در پردیس Rubirizi در کیگالی میزبانی می‌شود و هدف آن کاهش تلفات مواد غذایی از طریق فناوری‌های خنک‌کننده سازگار با آب و هوا است. علاوه بر این، کمک های فنی و ظرفیت سازی برای توسعه زنجیره سرد در سراسر کشور ارائه خواهد کرد.

دولت از طریق اداره مدیریت محیط زیست رواندا (REMA) 1.3 میلیون دلار (تقریباً 1.5 میلیارد Rwf) از شرکای خود برای حمایت از توسعه یک سیستم زنجیره سرد تأمین کرده است. هدف اصلی این ابتکار کاهش تلفات پس از برداشت و بهبود زیرساخت های زنجیره سرد، از جمله ذخیره سازی و توزیع واکسن، با ارائه راه حل های خنک کننده تمیز در سراسر رواندا است.