دپارتمان گلکاری به کشاورزان می رسد

آگاه سازی کشاورزان در مورد تعداد زیادی از طرح های CSS برای تولید گل. ار ایجاز حسین به عنوان مهمان اصلی شرکت می کند، کشاورزان را ترغیب می کند تا ابزارهای جدید تولید گل را اتخاذ کنند، از طرح های سودمند بخش استفاده کنند. ده ها کشاورز ثبت نام در محل را انتخاب می کنند

در این مراسم مسئولان اداره گل و گیاه ضمن آگاهی دهی به کشاورزان اظهار داشتند که کشور دارای بازار داخلی بزرگی است و واردات گل شاخه بریده در حال حاضر 14 درصد است. آنها گفتند که J&K تنها 10 در درصد گلها را به صورت محلی تولید می کند. 90 در صد مرکز از گل مندیس کشور آورده شده است. این ارقام انگیزه ای برای یک کشاورز کشمیری برای ورود به عرصه کشت گل و گیاه است.

برای افزایش تولید گل جامو و کشمیر، وزارت گل‌کاری امروز با برگزاری یک اردوی آگاهی‌رسانی بزرگ که در آن عضو DDC از خونموه و رهبر جوان BJP، ار ایجاز حسین، مهمان اصلی بود، با مردم خونموه تماس گرفت.

آنها گفتند که گلکاری به عنوان منبعی جایگزین برای معیشت کشاورزان کوچک و حاشیه ای ظهور کرده است. گلکاری در افزایش درآمد کشاورزان موفق بوده است. این بخش به دلیل عملکرد بهتر و تقاضای روزافزون توجه جامعه کشاورز را به خود جلب کرده است. مقامات گل‌کاری گفتند که طرح‌های مختلف حمایت‌شده مرکزی (CSS) مانند MIDH، RKVY، و ATMA برای ارتقای بخش تجاری گل‌کاری در حال اجرا هستند. این بخش در حال سازماندهی آموزش منظم در داخل و خارج از J&K برای کشاورزان/کشاورزان است تا آنها را از روندهای مدرن در بخش گلکاری آگاه کند. مقامات گفتند: “برنامه های آگاه سازی/بازدیدهای در معرض دید توسط این اداره سازماندهی می شود تا کشاورزان بیشتر و بیشتر را جذب کنند.”

مقاله کامل را در www.kashmirpatriot.com بخوانید



منبع