دکوراسیون داخلی خانه ویلایی مدرن – ۳۰ عکس

اگر میخواهید بدانید چه نوع پنجرهای برای خانه شما مناسبتر است راهنمای زیر را بخوانید. اغلب افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند برای چیدمان وسایل و طراحی دکوراسیون منزلشان دغدغه زیادی دارند در صورتی که اگر در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید شاهد ایجاد دکوراسیونی شیک و در عین حال زیبا در خانه خود خواهید بود. طراحی حیاط های خانه های قدیمی ایرانی حس و حال و صمیمیتی داشت که هر کسی را به سر ذوق می آورد. نورگیری که طراحی آن بر پایه گره چینی و ارسی های ایرانی شکل گرفته است. اما نباید فراموش کنیم که این گره چینی ها و شیشه های رنگی در آن سوی درب و پنجره ها در حیاط خانه هم دیده می شوند.

نمای ساختمان کاملا سفید است و پنجره های بزرگ روی آن، نور طبیعی را برای خانه فراهم می کند. این خانهها برای نگه داشتن هوای سرد در داخل خانه طراحی میشدند. از تکههای تزیینی همرنگ با حمام میتوان برای جلوه دادن و آرامش بخشیدن به فضای داخل حمام استفاده کرد. هیچ آشپزخانهای در این خانهها هم ساخته نمیشدند و اهالی خانه برای آشپزی باید بیرون از خانه روی آتش پختوپز میکردند. یونانیها اما برای حمام کردن و شستن لباسهایشان، باید میرفتند از چاه یا فواره عمومی در نزدیکیشان آب میآورند و روی آتش گرم میکردند. معمولا چند مبل در اتاق اندورن (اندرونی) وجود داشت که بین دیوار و خود اتاق فاصله میانداختند و یک جا برای قرار گرفتن میز در وسط اتاق باز میکردند. زندگی کل خانواده در خانههای کوچکتر با یک، دو یا بیشتر از سه اتاق هم شرایط جالبی نداشتند و اغلب بیش از ده نفر در آن زندگی میکردند. از طرفی دیگر هم سفالهای کف خانه آنقدر سرد میشد که کسی نمیتوانست به آن دست بزند و حتی گرمایی که یونانیان مجبور بودند در چله زمستان با آتشی در سبد روشن کنند را هم جذب میکرد. موکت هایی که در کف اتاق میهمانی و اتاق غذاخوری وجود داشت را از زمین جدا کردیم و به جای آن ها از پارکت استفاده کردیم .

کف این خانهها سفالکاری میشد تا هوای خنک داخل خانه حفظ شود. باید تفکیک واضحی از فضاهای مختلف در داخل خانه وجود داشته باشد، تا منحصر به فرد بودن فضاهایی مانند دفتر کار و مطالعه، فضای سرگرمی، آشپزخانه، دکوراسیون داخلی خانه چوبی انبار و … بسیاری از خانهها در یونان باستان یک مسیر بزرگی در مرکزشان داشتند که به اندازه خود خانه طولانی بود و روبه پاسیو (حیات خلوت) و محوطه خانه باز میشد. مقیاس ها و اندازه ها: مقیاس و اندازه از اصول طراحی داخلی می باشد که مرتبط با اندازه و شکل اجزای مختلف یک محیط است. ثروت یونانیها در یونان باستان بود که اندازه خانه و تعداد اتاقهایش را مشخص میکرد. برای تغییر بیشتر قسمت میانی بعضی از درب های کابینت ها بریده شده و به جای آن ها شیشه قرار داده شده است تا پشت درب نیز از نمای بیرونی مشخص باشد . برای اینکه سریعتر بتوانید به هدف خود از جستجوی کلمه دکوراسیون منزل برسید باید ابتدا مشخص کنید که برای رسیدن به پاسخ کدام سؤال خود اقدام به جستجو در اینترنت کردهاید؟ به عنوان مثال شما می توانید برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود از طریق عکس های موجود در اینترنت ایده های زیبایی را بیابید و آن ها را در اتاق خواب خود اجرا کنید.

یونانیهای باستان از آبوهوایی که در آن زندگی میکردند بهره میبردند و معماریشان را با چیزی که داشتند، تطبیق میدادند. با نصب شلف به دیوار ها می توانید از فضای اضافه برای قرار دادن گلدان و لوازم تزئینی زیبا بهره مند شوید. سقف خانه عیانیها برای عایق بهتر سفالکاری میشد و پنجرههایشان هم پرده کرکرهای داشتند که در چله زمستان بسته میشد تا اهالی خانه از گزند سرما در امان باشند. این روشها شامل پر كردن تركها، جایگزین نمودن قسمتهایی از سازه كه از دست رفته اند، اضافه نمودن قطعات جدیدی برای سازه موجود، اعمال حفاظهای سطحی و همچنین تعمیراتی است كه صرفاً جنبه زیباسازی دارند. خانه اندرون (اندرونی) که به آندرونیتیس هم شناخته میشود، یک اتاق یا بخشی از خانهای بود که تنها برای مردها ساخته شده بود. در حالی که ساختار و اسکلت این آشپزخانه خوب است، نبود رنگ های بشاش در آن به وفور احساس می شود و روحی که صاحبان منزل از آن انتظار دارند در بطن کار وجود ندارد. آبی تیره در کنار خاکستری به همراه لوازم خانگی نقرهای و استیلی رنگ تیره، مناسبترین انتخاب برای چیدمان مطابق با ایده های سال ۲۰۱۹ هستند.

پنجره های جدیدی که اخیرا برای صرفه جویی در انرژی ساخته شدند فضا را نیز دنج تر وراحت تر می کند . امروزه خانه ها از قبل کوچکتر هستند زیرا از خانه های بزرگ مقرون به صرفه تر و کاربردی تر هستند. جاهایی رو که دوست دارین باشن ولی مدرن تر شن رو هم مدنظر قرار بدین. نوع مبلمان انتخابی شما نیز یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون منزل به سبک مدرن است. آجر یکی از معمول ترین مصالح مصرفی در ساخت و سازهای ایران است که قدمتی طولانی دارد. آجر یکی از پرکاریرد ترین مصالح مصرفی در طراحی و اجرای ساختمان خانه شماره هفت است. این خانههای شهر درونگرا (روبهداخل / حیات محصورشده با تاقها) بودند و معمولا هم بر خلاف خیابان، از محوطه داخلی خانه به اتاقها راه دسترسی بود. خانههای یونانی بزرگتر تقریبا و همیشه یک محوطه در مرکزشان بود که اتاقها در اطراف آن محوطه ساخته میشد.

شاید جالب باشد بدانید رنگی که برای خانههای کوچک انتخاب میشود، در بزرگتر نشان دادن ابعاد آنها بسیار موثر خواهد بود. برای روی کابینت ها از سنگ گرانیت خاکستری رنگ استفاده کنید. همچنین کمی گچ کاری در بالای کابینت ها به دیواره ها بهبود بخشید . ببینید که تغییر دکوراسیون ، اضافه کردن کمی رنگ بندی و تغییراتی کوچک چگونه دکوراسیون یک خانه را از فرش به عرش می برد. ترکیبی از چوب های با کیفیت سفید رنگ به همراه کمی رنگ آبی ، نمایی آفتابی و تابستانی به منزل داد . یک میز گرانیتی برای صرف صبحانه به جای دیوار قرار داده شد که اطراف آن با چوب صنوبر قاب بندی کرده بودند و بدین وسیله آشپز خانه به اتاق مهمانی متصل می شد . این صندلی های فانتزی و نرده ای شکل در کنار میز چوبی ساده، نمای جذاب تری به فضای آشپزخانه داده اند. از دیگر فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی انتخاب قاب عکس ها و قاب های هنری متناسب با فضای خانه و روحیه ای است که در داخل خانه برقرار است. طراحی داخلی شامل کلیه جداره های رو به داخل (سقف، کف، دیوارها و …)، دکوراسیون داخلی، نورپردازی و چیدمان می باشد. برای پوشش دیوارها هم از سنگ های آهکی استفاده کنید تا کنتراست زیبایی را به سطح آشپزخانه شما اضافه کند.

برای اینکه بتوانید چنین سبکی را تصور کنید باید به سمت ابزار و لوازم مدرن متمایل شوید. شابی شیک پس از محبوبیت بسیار در اواسط دههی ۸۰ و ۹۰ بهعنوان یکی از برترین سبکهای طراحی داخلی، با اتهام به اینکه دکوراسیون قدیمی و متعلق به خانهی مادربزرگهاست (که کاملاً اشتباه بود) این سبک درنهایت نادیده گرفته شد. در اینجا 20 مدل از جدیدترین دکوراسیون داخلی در سال جدید را به شما معرفی میکنیم . تا اینجا این نکته باید گفته شود که این ویژگی، در خانههای آن زمان رایج بود که مردها و زنهای خانه، اتاقهای جداگانه خودشان را با ورودیهای جداگانهای داشته بودند که این ورودیها جلوی دیدن مهمانهای جنس مخالف را میگرفتند.

بالشهای روی مبلها قلابدوزی و خود مبلمان هم با پارچههای باکیفیت بالایی پوشیده میشدند. تختخواب و لباسها اغلب در صندوقهای چوبی اتاق خوابها نگهداری میشدند. اتاق کار و انباری اغلب در این خانهها یکسان بودند. گلهای طبیعی و گیاهان زینتی نیز از مهمترین عناصر موجود در دکوراسیون منزل ایرانی هستند. در مطلب خانه شماره هفت جایی برای زندگی ایرانی در اصفهان می توانید به گوشه گوشه آن سری بزنید. در خانه های بزرگ تر، از این فضا صرفاً برای اوقات فراغت یا همنشینی با دیگران استفاده می گردد. یک اجاق مرکزی در آشپزخانه خانههای باستانی در یونان قراز میگرفت که از آن هم برای گرمای خانه استفاده میکردند و هم با آن غذا میپختند.

در ادامه نگاه نزدیکتری به اتاقها در خانههای باستانی در یونان میاندازیم. اگر به معماری بیرونی یک ویلا نیم پیلوت نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که قسمتی که روی نیم پیلوت ساخته شده شامل یک اتاق، تراس و سقف است. اگر شما به دنبال طرحی زیبا برای شومینه خانه خود هستید و یا می خواهید یک اثر هنری رنگی و زیبا در فضای داخلی خانه خود داشته باشید، یا حتی جلوی در ورودی خانه خود به یک مجسمه چشم نواز نیاز دارید؛ در همه این موارد کمک یک صنعتگر توانا می تواند شامل حالتان شود، چرا که فقط یک صنعتگر می تواند آن چه که می خواهید را دقیق و هنرمندانه ایجاد کند.

اصلا خانههای ثروتمندان با اتاقهای بیشتر بسیار بزرگتر بودند که نه تنها کل خانواده، بلکه بردههای اهل خانه هم در آنجا زندگی میکردند. یعنی خانههایشان بعد از چند سال کاملا ویران میشد و باید آن را از اول بازسازی میکردند. اینجاست که بسیاری از خانههایشان با استفاده از آجرهای خاک رسی خشکشده زیر زل آفتاب ساخته میشدند. از کاه و جلبک دریایی یا خاک رس برای پُر کردن چارچوب استفاده میشد. اگر ساخت و ساز ساختمان خانه شما به پایان رسیده است و یا مستاجر هستید و امکان ایجاد تغییر در خانه ندارید برای شما پیشنهاد های دیگری هم داریم. نکته دیگری که در این مرحله حائز اهمیت است این است که طراح اگر طرحی به نظرش رسید لازم است همان لحظه آن را پیاده کند، زیرا ممکن است دیگر آن طرح را به یاد نیاورد و این توسط طراحی با دست آزاد امکان پذیر است. علت این اختلاف تنها در مواد اصلی است که در مرحله نازک کاری مورد استفاده قرار می گیرند. معمولترین بخشهایی كه در آنها از سیستمJACKETING استفاده می شود، عبارتند از: تانكها و مخازن، لوله ها، سرریزها، شمعها و غیره كه در معرض عوامل ساینده و یا خورنده قرار دارند. قفسههای باز روش شیکی برای اضافه کردن فضای ذخیره سازی اضافی و به نمایش گذاشتن دکوریها و کلکسیونهایی نظیر کتاب ها، سبدهای لوازم و …

تناسب، فاکتور بسیار مهمی است و بهتر است سبک انتخابی با متراژ منزل و ابعاد فضا و سایر مشخصات در تناسب باشد. خانه های کوچک آپارتمانی، شامل خانه هایی با متراژ های زیر 70 متر محسوب می گردند. بدون در نظر گرفتن متراژ آپارتمان، خانه یا ویلا، قسمتی از ساختمان باید برای تماشای تلویزیون و نصب تجهیزات صوتی و تصویری در نظر گرفته شود. برای طراحی اتاق نشیمن در خانه های دوبلکس، باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید، تصمیم بگیرید. برای مثال نمی توان مبلمانی که مناسب فضای پذیرایی می باشد را در فضای نشیمن قرار داد و مبلمان فضای نشیمن را در فضای پذیرایی، چرا که سبک و شکل مبلمان این دو فضا با یکدیگر تفاوت دارد.

آجر برای ماندگاری طولانی نیاز به نگهداری کمی دارد و برای ساختمانیهایی که در اقلیم مرطوب و خشک قرار دارند، انتخابی مناسب خواهد بود. هنگامی که تصمیم دارید پنجره جدید برای خانه خود بخرید اولین چیزی که باید در نظر بگیرید برچسب ستاره انرژی روی محصول است که در محصولات بهترین تولیدکنندگان از جمله اندرسن (Andersen)، پلا (Pella) و ماروین (Marvin) دیده میشود. طبق صنعت AFG (سازندگان شیشه پنجره استاندارد) پنجرههای بازده انرژی میتوانند تا ۶۵ درصد انتقال گرما را کاهش دهند. این یعنی پنجرههای بازده انرژی به حفظ دمای خانه کمک میکنند و در نتیجه منجر به کاهش هزینههای گرمایشی و سرمایشی خانه میشود. پنجرههای با کیفیت هزینه اولیه بالایی دارند اما به مرور زمان با ذخیره انرژی و زیباتر کردن خانه ثابت میکنند که ارزش این هزینه بالا را دارند. پنجرهها هم اغلب بدون هیچ شیشهای در قسمت بالایی دیوارها تعبیه و با کاه یا پرده کرکرهای پوشانده میشدند تا حتی نور خورشید هم به داخل ساختمان گِلی نیاید.