دکوراسیون طلا فروشی – ۵ ایده طراحی که نباید از دست دهید

طراحی فضای داخلی خرده فروشی شما، یک فرایند بدون توقف است که همیشه می توانید آن را تغییر داده و چیزهایی از آن کم یا به آن اضافه کنید تا تجربه خرید و حرکت مشتری را تشدید کنید. طراحیهای مدرن بسیاری وجود دارند که میتواند حالوهوای فروشگاه را تغییر دهند. یعنی تغییرات طوری نباشند که لوگوی شما به لوگویی جدید و ناآشنا برای مخاطبان تبدیل شود، بلکه متناسب با یک موقعیت خاص همچون اعیاد مختلف و یا تغییر فصل بتوان المانهایی را به آن اضافه کنید و یا رنگ آن را تغییر دهید تا بتوانید همواره به روز باشید و در موقعیتها و مناسبتهای مختلف، لوگوی خود را به صورت موقتی به روزرسانی کنید. طراحی داخلی برای طلا فروشان تنها پرداختن به زیبایی مغازه نیست، بلکه فرصتی برای بالا بردن امنیت طلا فروشی هم هست. در این مقاله، مهم ترین نکات در خصوص طراحی داخلی طلا فروشی را بررسی کردیم. از آن جایی که بحث هایی از این دست بسیار جذاباند، ما هم تصمیم گرفتیم تا امروز برای شما نکته هایی در رابطه با طراحی طلا فروشی را جمع آوری کنیم و تعدادی دکوراسیون طلا فروشی شیک را با هم ببینیم.

برای مثال فرض کنید؛ رنگ دیوارها یا رنگ زمینه ی ویترین در نگاه اول تاثیر زیادی بر دید مخاطب خواهد داشت و باید به گونه ای انتخاب شود که زیبایی طلا جات و جواهرات را بیشتر و واضح تر جلوه دهد. اما حتما این نیمکتها یا صندلیها را در معرض دید و رو به مشتریان قرار دهید تا آنهایی که در حال پرسه زدن در فروشگاه هستند ببینند که چنین فضایی در فروشگاه وجود دارد. طلا و جواهر فروشی ها به علت ماهیت لوکس و لاکچری خود، همواره در معرض توجه هستند. در طراحی داخلی مغازه های طلا و جواهر باید همه اصول امنیتی را به درستی رعایت نمود تا بتوان به شک درست از کالاهای لوکس و قیمتی داخل فروشگاه در برابر تهدیدهای احتمالی حفاظت کرد. در این مطلب به معرفی نکاتی مهم درباره نحوه چینش و تزئین دکوراسیون جواهر فروشی های لوکس و شیک می پردازیم تا تفاوت واقعی بین یک محیط لوکس با دقت طراحی شده و یک محیط معمولی را به صورت واضح مشاهده کنید. این شیشهها در رنگهای مختلفی موجود است برای طلا فروشی از رنگ خام و بی رنگ استفاده میشود تا هم اشخاص بتواند اجناس خود را به خوبی مشاهده کنند و همینطور از اقلام موجود در محیط نیز به خوبی حافظت شود.

طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی می تواند شما را از هرگونه دغدغه درباره فروش طلا ها در بازه قیمتی مناسب دور کند. همچنین شما را با انواع چیدمان و طراحی داخلی به منظور بهبود عملکرد و معرفی بهتر برندتان آشنا و راهنمایی خواهیم کرد. رنگبندی، نورپردازی و چگونگی چیدمان عناصر از مهم ترین ویژگی های بصری است که چشم به انها واکنش نشان میدهد. در طراحی دکور مغازه طلا فروشی لازم است که به کلیه عناصر دقت شود تا محیط جذابی خلق شود. برای افزایش جذابیت مغازه خود نیز می توانید در دو طرف مغازه دکوراسیون جذابی شبیه به عکس زیر بسازید. اما با این حال برای دکور جواهر فروشی طلافروشی های کوچک و ساده بیشتر استفاده می شود. یک راه ساده برای اجتناب از این مشکل این است که اطمینان پیدا کنید راهرو، زمین فروشگاه و استندهای شما، فضایی مازاد بر حریم شخصی مشتریان در هنگام جستجو و بازدید از محصولات، فراهم می کند.

زمینهای که برای ویترین انتخاب میکنید، اغلب بهتر است ساده باشد. تمام تصمیم گیری های طراح برای انتخاب متریال و سبک کار باید بر اساس سلیقه و بودجه کارفرما، متراژ و مکان مغازه باشد تا بالاترین بازدهی و رضایت را در پی داشته باشد. با تمام تلاشی که شما برای جذب خریدار به محصولاتتان کرده اید، قطعا عبور باعجله مشتریان از آنها، که باعث محدود کردن تعداد محصولات خریداری شده توسط آنها می شود، آخرین چیزی است که شما میخوا هید. در مورد انعکاس نور در موارد بعدی توضیح خواهیم داد اما در مورد نور بهتر است به نسبت ابعاد فضای خود نوری را انتخاب کنید که در عین زیباتر کردن فضا، چشم مشتریان را اذیت نکند. با در نظر گرفتن این موضوع که ایجاد نور و روشنایی کافی موجب درخشش و جلوه ی بیشتر جواهرات و طلاها شده و نیز متمرکز شدن بیشتر خریداران بر روی طلا و جواهرات می گردد. نور پردازی و رنگ بندی دو عاملی هستند که می توانند مغازه طلا فروشی را منحصر به فرد کنند و از آن جایی که بیشتر مشتریان طلا فروشی خانم ها هستند و افراد ریز بینی می باشند، دقت و ظرافت در طراحی داخلی طلا فروشی آن ها را بیشتر جذب کرده و نتیجه ی مطلوب تری برای صاحبان مغازه را به همراه دارد.

زیرا این متریال از زمان های قدیم مورد استفاده بشر بوده است و در تمامی آثار به جا مانده از انسان، اثری از چوب یافت می شود. مورد اینکه برای حفظ امنیت و ایمنی بودن مغازه طلا و جواهری جدای از شیشه و ویترین باید از مصالح مناسب مانند درب های ضد سرقت، کرکره های اتوماتیک و … گزینه های انتخابی برای کفپوش های منزل با کفپوش های مغازه متفاوت است که بر خلاف مناسب بودن قالیچه، فرش و … به همین خار اصلا خوشایند نیست در چنین مکانی با بکارگیری رنگ قرمز عصبانی بودن و خشونت را در خریداران ایجاد و تقویت کنید. این استندها، خرید هیجانی همزمان با ارائه محصولات از نزدیک را تقویت می کنند. شنیدهاید که انگار هر کسبوکاری رنگ و لوگوی مخصوص خود را دارد؟ تصویر بالا فضایی را به نمایش می گذارد که اکثر قسمت های آن تاریک هستند و تنها بخشی که مخصوص ویترین و نمایش جواهرات است، روشنایی دارد. مثلا در تصویر زیر قفسهها شش ضلعی و مانند کندوی عسل هستند که فضا را خاصتر کرده است. خانم ها اصولا شخصیتی ریز بین دارند و خیلی خوب، جزئیات را تشخیص می دهند.

در چشمانداز رقابتی امروز میان خرده فروشی و یا برندها، موفقیت صرفا در ازای قیمت مناسب و یا پر کردن قفسهها نیست. طلا یک وسیلهٔ با ارزش و لوکسی محسوب میشود که در میان انسانها بسیار محبوب است. در بحث فروش، وقتی مشتری مینشیند و فروشنده میایستد و مانند صحنهی تأتر به نمایش اجناس زیبا و ارزنده میپردازد، میزان توجه مشتری و علاقهمندی او به خرید، بیشتر میشود، چراکه انسانها دوست دارند احساس ارزشمندی و راحتی کنند و شما میتوانید این حس خوب را با چیدن مبلمان زیبا در مشتری ایجاد کنید. انتخاب محصول برای فروشنده و خریدار هم راحت خواهد بود. برای راحتی مشتریان و اینکه احساس کنند به جای خرید به یک هتل 5 ستاره آمدهاند که قرار است با خیال راحت به تماشای جواهرات ارزنده بنشینند، بهتر است از مبلمانها و یا صندلیهای راحتی با رنگ خاص و زیبا استفاده کنید. گروه پایا دکور , طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی طراح و مجری تخصصی خدمات طراحی دکوراسیون مغازه طلا و جواهراتفروشی در تهران با سالها سابقه اجرایی موفق و درخشان.مشاغل مختلفی که برای ارائه و نمایش محصولات و کالا های خود به مشتریان فضایی را به عنوان مغازه و محل کار در نظر می گیرند؛ باید به این نکته توجه داشته باشند که برای اینکه بتوانند از این فضا نهایت استفاده را ببرند و فروش حضوری کالا ها برایشان سود و بازدهی کافی داشته باشد، لازم است حتما به دکوراسیون مغازه و فروشگاه خود اهمیت دهند.

بررسی های موردی نشان داده که اکثر مشتریان به محض اینکه ساک، سبد یا چرخ خریدشان پر می شود، به خرید خود خاتمه داده و از نظر روانی، میلی به بررسی کالاهای بیشتری در فروشگاه را ندارند. البته توجه داشته باشید که این، توصیه ای صددرصد قطعی برای همه کسب و کارها نیست و چه بسا کسب و کارهایی باشند (مانند فروشگاههای ارزان فروشی) که تراکم و ازدحام جمعیت در داخل آنها، مشتریان بیشتری را به داخل جذب کند. مشاهده و زیرنظر گرفتن مشتریان را فراموش نکنید و به اینکه جذب چه چیزهایی شده و از چه چیزهایی دوری می کنند، و نیز نحوه حرکت آنها دقت کنید و این موارد را با طراحی موردنظر خود تطبیق دهید. علاوه بر این موضوع باید د نظر داشت که ویترین است که تعیین میکند دکوراسیون داخل نیز از چه سبکی پیروی کرده باشد. در حال حاضر طراحان داخلی، چراغهای خطی و همچنین LED را جایگزین لامپهای مهتابی در طلافروشیها کردهاند که این امر جذابیت فروشگاه را دوبرابر میکند. در بعضی موارد ویترین های موجود در یک طلافروشی بیشتر از محیط داخلی آن در جذب مشتری تاثیرگذار است که این امر به سلیقه و تبحر طراحان داخلی مغازه بستگی دارد. برای ایجاد امنیت در طلافروشی ساخت معابر موجود در این فروشگاه بهصورت تودرتو جلوه زیبایی به این فروشگاه میبخشد و باعث افزایش کنترل روی مشتریان میشود.

ممکن است ایستادن برای خیلی از افراد مشکل باشد و یا دچار آسیب دیدگی خاصی باشند. بهتر است که قبل از طراحی داخلی، در مرحله معماری و ساخت طلافروشی به بخش های گوناگون این فروشگاه قت گردد. طراحی داخلی طلا فروشی این امکان را به شما می دهد که محیط داخلی، ویترین، نمای بیرونی و کانتر مغازه خود را با هم هماهنگ کنید و محیطی زیبا بوجود بیاورید. از مزیت دیوار پشت کانتر برای ایجاد یک نمایش جذاب و درگیرکننده از محصولات خود استفاده کنید. این ابتکار، علاوه بر لینکه در زمان حضور مشتری، حسی از هیجان و لذت را ایجاد می کند، خاطره خوبی از محل را نیز در ذهن مشتری باقی خواهد گذاشت که احتمالا در بازگویی توسط مشتری و یا مراجعات مجدد، به شهرت فروشگاه کمک خواهد کرد. قطعاً محتوای تولید شده در چنین فضایی با این دکور ، تأثیر زیادی در ذهن مخاطب خواهد داشت. شاید در گذشته کمتر به این موضوع توجه میشد اما امروزه اکثر افراد سعی در زیباتر کردن فضای فروشگاه خود و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتر در ذهن مشتریان دارند. کدر شدن شیشهها از طریق جریان الکتریسیته سبب شده که جواهرات موجود در این جعبه ها به خوبی قابل مشاهده نباشند و در نهایت انگیزه سارقین را از این مکان ها کمتر مینماید.

معمولا هرچه قیمت اجناس بالاتر می روند، قدرت خرید آن ها کمتر می شوند. همان طور که میدانید در طراحی دکوراسیون مغازه؛ ویترین ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و در مغازههای طلا و جواهر فروشی این اهمیت به مراتب بالاتر است. نورپردازی در بخش ویترین جواهرات و آینه ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. از تاثر آینه بر تغییر رفتار مشتریان نیز غافل نشوید. به تجربه ثابت شده که ما هنگامی که خود را در آینه می بینیم، رفتار بهتری را از خود نشان می دهیم. در بخش بعدی اصول طراحی لوگو جواهرات را مورد بررسی قرار میدهیم. متناسب با نوع فروشگاه اولویت هایی در طراحی مورد توجه قرار گرفته و متناسب با آنها در طراحی لحاظ می شود. اکثر فروشگاهها از یک مسیر مدور به سمت راست (خلاف جهت عقربه های ساعت) استفاده می کنند تا مشتریان را به عمق فروشگاه برده و مجددا به جلو بیاورند. صدا نیز به همین میزان نقش مهمی را ایفا می کند. در طراحی یک مغازه طلا و جئاهر، ویترین نقش بسیار مهمی را دارد، زیرا همه کالاهای مغازه با جای گرفتن در یک ویترین جذاب می توانند چشم ها را به خود خیره کرده و افراد را به داخل طلا فروشی بکشانند.

اگر منعطف باشید و چشم و گوشتان را باز نگه دارید، می توانید مطمئن باشید که یک طراحی خرده فروشی را اجرا خواهید کرد برای شما و مشتری، حالت برد-برد دارد. در طراحی داخلی طلا فروشی باید ببینید که آیا فضای بزرگی در اختیار دارید یا خیر؛ اگر جواب شما مثبت است، یک ایده واقعا جالب برای شما داریم. ما در مقاله طراحی داخلی مغازه طلا فروشی سعی داریم تا جدید ترین روش ها و همچنین بهترین روش ها برای طراحی یک مغازه طلا فروشی خوب را به شما ارائه بدهیم. نکته ظریفی که باید در چیدمان کالاها با توجه به تراز دید مشتری در نظر داشته باشید آن است که اگر در فروشگاه اقلامی داریم که مشتری هدف آن، کودکان هستند (مثل اسباب بازی و اکسسوری کودکان)، باید این اقلام را با توجه به تراز دید آنها در فروشگاه قرار دهیم. اگر شما فروشگاه را به تنهایی اداره می کنید و پرسنلی ندارید که در فروشگاه پرسه بزنند، مهم خواهد بود که برای پیشگیری از سرقت اجناس، دید کاملی به فضای فروشگاه داشته باشید. همچنین، بخاطر داشته باشید که کالاهای دارای تقاضای زیاد در تراز ارتفاعی خط دید مشتری و کالاهای کم متقاضی، بالاتر یا پایین تر از تراز دید قرار بگیرند.

به گزارش سلام نو، مکانهایی که کالا و خدمات به مردم عرضه میکنند با توجه به نوع خدمتی که عرضه میشود باید دارای زیرساختهای خاص خود باشند. این کار مخصوصا برای مشتریانی که دارای همراه غیرمشتاق به خرید هستند، مفید خواهد بود. سپس اقدام به انتخاب و خرید صندلی مناسب بکنید. در طراحی داخلی طلا فروشی از چند صندلی برای مشتری استفاده کنید. در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه طلافروشی با سنگ نیز می توان با استفاده از این ایده، زیبایی فوق العاده ای به معماری داخلی طلا فروشی داد. خودتان یک پرسه شخصی داشته باشید و ببینید که نشانه های بصری، شما را به کجا راهنمایی می کنند و یا از پرسنل، دوستان یا خانواده خود بخواهید این کار را انجام دهند و بازخوردی صادقانه به شما بدهند. مثلا در یک سوپرمارکت، کالاهایی مثل نان، تخم مرغ، شیر و موارد مشابه، جزو کالاهای اساسی و پرمصرف هستند که در هفته بیش از یک بار در سبد خرید خانواده جای می گیرند. پیوستگی روشنایی و همچنین عدم سایه روشن نوری در طلافروشی، از موارد اساسی دیگری است که حتماً باید در زمان طراحی روشنایی و همچنین نورپردازی طلافروشیها به آن دقت زیادی داشتهباشیم.

شکل شمعدان ها از الماس های برش خورده برگرفته شده است تا مضمون اصلی فروشگاه طلا و جواهر را به نمایش بگذارد. بدیهی است خارج کردن همه اجناس از ویترین ها ممکن نیست، بنابراین در یک طراحی داخلی اصولی، طراح باید پیشخوان ها را به نحوی طراحی کند که بدون نیاز به خارج کردن اجناس، مشتری بتواند آنها را ببیند. مشتریان در بدو ورود و حتی از خارج مغازه، محو تماشای اجناس شما خواهند شد. پس می بینیم که طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی بسیار مهم است؛ بخصوص اگر شما تازه کار باشید و بخواهید مشتریان را در اولین ورود آن ها به مشتری های ثابت خود تبدیل کنید. به این موضوع دقت لازم را داشته باشید که هر چقدر هم که کالای شما لوکس باشد اما اگر رنگ بندی محیط شما و نور دهی آن مناسب نباشد شاید نتواند آن چنان که شما می خواهید جلوه و نمای لازم را به مشتری ارائه کند. استفاده از لامپ هایی با نور قرمز سبب می شود تا حس عصبانیت در مشتریان، تحریک شود. همه میدانند که برای تاثیرگذاری بیشتر در ذهن افراد بخصوص مشتریان، اجرای دکوراسیون دلنشین، راحت و به یادماندنی از اهمیت بالایی برخوردار است. حال طراحی دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی می تواند علاوه بر افزایش حس خوب مشتریان، باعث افزایش محبوبیت مغازه شما در کوتاه ترین زمان ممکن شود.